Skip to main content

Renovatie woonhuis, geen aansluitpunt in de meterkast of in het woonhuis te vinden.

Mogelijk ligt er een aansluiting voor of naast het huis?

Wil graag een aansluiting voor internet en tv ( er ligt geen glasvezel ) welke stappen moet ik ondernemen en wat gaan de kosten bedragen?

 

Heb in totaal al 45 minuten met 2 KPN medewerkers getelefoneerd, ben door beiden in de wacht gezet, net zo lang tot er weer een muziekband begon te draaien en ik heb nog steeds geen antwoord.

Zojuist weer 15 minuten naar een muziekband geluisterd en ….. niet eens medewerker gesproken, mijn geduld raakt op.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Is er een kruipruimte? Daar niets te zien?


Hallo @meester Smit , via onderstaande link kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Als jouw adres bekend is heb je een KPN-aansluiting en zou ik van de gratis monteur gebruik maken om e.e.a. aan te sluiten, het is inderdaad wel handig om ongeveer te weten waar de KPN-kabel is.

 


Hoi @meester Smit, welkom op het forum! In het kort: gewoon bestellen :)

In het langer: als jij bij ons een pakket kunt bestellen, dan is er een aansluiting. Het kan dan zijn dat deze in huis niet, of niet meer, goed afgewerkt is. Dat is dan iets wat wij kunnen herstellen. In de meeste gevallen doet de installatiemonteur dat gewoon en kost het niets. Als nou wel blijkt dat er meer aan de hand is buitenshuis, dan wordt je bestelling in behandeling genomen door de back office. Zij kijken dan wat er aan de hand is, wat er gedaan moet worden en of dat eventueel geld kost voor jou. Zo ja, dan krijg je daar bericht van, en ook de keus of jej dan er mee door wilt gaan. In de praktijk zal het echter vooral om de eerste situatie gaan, waarbij alleen in huis aanpassing nodig is. 

Als je wilt kan ik even kijken of ik kan achterhalen waar het aansluitpunt zou moeten zitten. Vul in dat geval je postcode en huisnummer in op je forumprofiel en laat even weten als je dat gedaan hebt.


U kunt het checken forumprofiel ingevuld.

 


Dank je! Ik zie hier dat we op jouw adres gewoon kunnen leveren. We verwachten een snelheid van 42 Mbit. Dit betekent dat er ook gewoon een aansluiting is. Maar dan kan het zijn dat deze weggewerkt is, of anderszins lastig te vinden. Helaas kon ik niet inzien waar in huis wij je IS/RA punt verwachten. Maar meestal zit deze in de meterkast. Het kan ook zijn dat het in een kruipruimte binnenkomt, of dat het een wandcontactdoos in de woonkamer of iets dergelijks is. Je kunt in dit geval dan gewoon een abonnement aanvragen. Na levering van het installatiepakket kun je dan een installatiemonteur inplannen. Deze zal dan het aansluitpunt opzoeken en, indien nodig, de IS/RA herstellen of opnieuw maken.