Skip to main content

Sinds december 2023 ligt er KPN (netwerk.kpn.com)  glasvezel  onder een tegel bij mijn voordeur in Koudekerk aan den Rijn, aangelegd door Volker-Wessels c.s. Het wordt nu tijd om de overstap van Delta naar KPN voor te bereiden. Volgens de statuspagina van netwerk.kpn.com moet ik een abonnement nemen bij een provider voordat mijn woning aangesloten kan worden. 

Echter, op de KPN-website kan ik geen glasvezel-abonnement afsluiten. Ook klantenservice houdt bij hoog en bij laag vol dat op mijn adres geen glasvezelaansluiting mogelijk is omdat er geen glas ligt. .  

Dit is curieus. Heeft iemand dezelfde ervaring en, misschien een oplossing? ‘t Zou kunnen dat KPN niet van plan is om de dienst in deze regio aan te  bieden maar waarom dan zoveel straten opengebroken?

Hallo @haagbeuk er bestaat ook niet specifiek een glasvezelabo, er bestaat een internetabo, geschikt voor zowel koper als glas.

Als je er via de website niet uitkomt even bellen met 0800 0402 en zeggen dat er een glasvezelkabel bij je huis ligt en dat je volgens KPNNetwerk een provider kunt kiezen, of anders even langs een lokale KPN-winkel gaan om e.e.a. te regelen.

Succes.

Hi @haagbeuk,

Als ik 'm goed begrijp, krijg je op https://netwerk.kpn.com/wat-is-glasvezelcheck/ deze melding te zien?

En vervolgens lukt het aanvragen via KPN dus niet, omdat de klantenservice nog niks kan bestellen op jouw adres? Dat kan inhouden dat de oplevering van de lijn nog niet volledig voltooid en/of administratief verwerkt is. Zo lang jouw adres in het bestelsysteem niet beschikbaar komt, kan er ook daadwerkelijk niets voor je besteld worden, aangezien je adres dan niet ‘bestaat’ op ons netwerk.

Ik wil je aanraden om voor duidelijkheid over de situatie even te bellen met onze netwerk afdeling, via telefoonnummer 0880 06 37 44. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur!

Dank voor de reacties. Maja’s logootje is inderdaad waar het pad ophoudt. 

Ik had al informatie gehad (en vele anderen die KPN glasvezel internet vooruit hebben besteld in 2023) dat begin 2024 de aansluiting gerealiseerd zou gaan worden, maar tot nu toe nog helemaal niets meer vernomen, niet eens een briefje of een mailtje dat de oplevering van de glasvezelaansluiting tot nader order is uitgesteld. 

Voor de zomervakantie is er in de gemeente nog een informatiedag geweest van KPN, en zijn er weer de nodige abonnementen verkocht. Bij deze informatiedag bleek volgens de aannemer die het netwerk bouwt dat er veel mis is gegaan bij het aanleggen van het netwerk in Koudekerk en Hazerswoude. Helaas kon de aannemer ook geen antwoord geven op de vraag wanneer de glasvezelaansluitingen opgeleverd gaan worden. Ik denk dat KPN is voorlopig is gestopt met afmaken van het netwerk en probeert om het DELTA netwerk in ons gebied op te kopen om vervolgens daar hun diensten op aan te gaan bieden.

Afwachten dus, wel vreemd dat dure infrastructuur niet gebruikt wordt. 

Wat er op kleine schaal is misgegaan is wel rechtgezet:  vijf maanden na een klacht bij KPN heeft de aannemer iemand gestuurd om het kabeleindje van midden in het gazon te verplaatsen naar ergens langs een muurtje  😀

Reageer