Skip to main content

Heb sinds 2 weken KPN hussel.

De experia box v10a maakt geen automatisch contact met mobiel en pc. Wanneer ik bij familie kom heb ik meteen wifi op mijn mobiel, maar zogauw ik weer thuis kom moet ik mijn mobiel telkens handmatig instellen.Heb dit voorheen bij vorige provider niet gehad. Heb al meerdere malen telefonisch contact gehad met KPN maar zij resetten mijn experia box op afstand, maar dan is het probleem niet opgelost. Heb er nu al spijt van dat ik overgestapt ben naar KPN. 

 

 

 

 

 

Hi Anorak, welkom op het forum. 

Dit hoort zeker niet zo. Wat gebeurt er als je weer thuis komt, moet je dan ook weer je wachtwoord invoeren? Zou je het WiFi netwerk in je telefoon een helemaal willen verwijderen en opnieuw willen verbinden? Mocht dan de optie komen om de gegevens te onthouden, dan dat graag ook aanvinken. Zou je ook netwerken die je niet meer gebruikt willen verwijderen uit het netwerklijstje?

Ik hoor graag van je. 


Hoi Alex, 

Heb gedaan wat je mij gevraagd had. 

Heb nog steeds hetzelfde probleem. 

De mobiele telefoons incl. die van mijn vrouw en kinderen hebben allemaal hetzelfde probleem. De router maakt geen automatisch contact. Wij hebben dit probleem nog nooit gehad bij bij de andere provider. Misschien zit er een fout in de router. Is het mogelijk om te kijken als we er een andere router plaatsen of dan  het probleem ook voordoet?

 

Met vriendelijke groeten,

Anorak


Als het met meerdere telefoon gebeurt zoek ik het ook eerder in de modem. Zijn dat allemaal telefoons van hetzelfde merk? Vind je het goed dat ik je Experiabox vanaf hier helemaal reset naar fabrieksinstellingen? 

Zou je dan je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hoi Alex, 

Het betreft een Samsung, een Sony xperia en twee iphones. En een Asus laptop.

Weet niet of het zal helpen om de fabriekinstelling te resetten, heb dit ook al gedaan. Maar we gaan het proberen!

groetjes Anorak. 


Heb kpn profiel aangevuld 


Dankjewel, ik zie dat je ook een WiFi accespoint hebt aangesloten. Probeer je te verbinding met de Experiabox of met de accespoint? Of hebben ze beide dezelfde naam? Ik heb het in ieder geval gereset nu. 


De assespoint heeft een andere naam. Wij maken altijd verbinding met de experiabox. Komen net thuis, maar moeten handmatig verbinding maken met Wifi. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, misschien eens proberen met een andere router??

 

Groetjes Henk Driessen 


Voordat we dat gaan doen zou ik graag willen weten hoe dit precies samenwerkt. Wat is de functie van die accespoint als jullie toch verbinden met Experiabox? Gaan de mobieltjes thuis dan wel verbinden met de accespoint? Of verbinden de mobieltjes simpelweg met niets. Maakt het nog uit als je de accespoint even uitschakelt? 


De accespoint staat op de bovenverdieping. Zodat de kinderen een betere wifi hebben als ze bv gamen via internet. Deze is destijds geïnstalleerd door een monteur van Ziggo. 


Gaan de mobieltjes thuis dan wel verbinden met de accespoint? Of verbinden de mobieltjes simpelweg met niets. Maakt het nog uit als je de accespoint even uitschakelt? 

Zou je hier nog een antwoord op willen geven? 


Hallo @Anorak27 , is die zwarte accesspoint, oftewel de TP-Link C7 met Ziggo firmware of eigen firmware?

Als je deze loskoppelt van het KPN-modem gaat het dan wel goed?

 


Hoi Alex, 

Heb de accespoint uitgeschakeld, dat was het probleem. Hebben nu wel meteen automatisch verbinding met de experiabox.

Hoe los ik het nu op met de accespoint? Hebben die wel nodig!

 

M. Vr Groeten,

Henk. 


Hallo @Anorak27 , een ander accesspoint kopen, de originele C7 van TP-Link is nog gewoon te koop, ik stel dit voor omdat je gewend bent aan de C7 en die heeft ook de originele TP-Link software.

Door de Ziggo-firmware op de C7 werkt het niet, zet die maar op Marktplaats als Ziggo accesspoint en niet als TP-Link C7,want dan zet je de mensen op het verkeerde been, er zijn echter ook nerds die het lukt om de originele software op de Ziggo-AP te zetten, dan is die ook weer te gebruiken.

 

 


Hallo @Anorak27 , een ander accesspoint kopen, de originele C7 van TP-Link is nog gewoon te koop, ik stel dit voor omdat je gewend bent aan de C7 en die heeft ook de originele TP-Link software.

Door de Ziggo-firmware op de C7 werkt het niet, zet die maar op Marktplaats als Ziggo accesspoint en niet als TP-Link C7,want dan zet je de mensen op het verkeerde been, er zijn echter ook nerds die het lukt om de originele software op de Ziggo-AP te zetten, dan is die ook weer te gebruiken.

Ik ben bang dat dit de enige optie is dan.Â