Skip to main content

Hallo,

 

Ik zit sinds enkele maanden bij KPN. Voorheen had ik qua internet etc. de volgende setup: modem van leverancier in bridge modus en internet/wifi verzorgd door apple airport extreme. Maar zoals we weten kan dat niet met de Experia box. Om die reden leek het mij niet meer noodzakelijk om nog een extra router ertussen te hebben dus deze heb ik verwijderd. Wat blijkt nu, bedraad internet vanaf Experia box naar pc werkt niet. Alles al geprobeerd. Rechtstreeks aangesloten, drivers op PC ververst, reset van de box naar fabrieksinstellingen, niks werkt. Maar zodra ik simpelweg de apple extreme er weer tussen zet, dan werkt bekabeld internet. Ik heb de oneindige zelfhulp loop op jullie website al geprobeerd, zonder succes. Ik heb ook al 30 minuten in de wacht gestaan via jullie telefoonnummer, ook geen succes. 

Graag advies hoe ik simpelweg bedraad internet kan krijgen uit jullie standaard modem op mijn PC.

 

(@kpn personeel: mijn gegevens staan al ingevuld in mijn account)

Das wel vreemd dit zou zonder meer moeten werken. De apparatuur die je koppelt met de experia box verkrijgen die hun ip address via dhcp of heb je daar toevallig een fixed ip in staan. Als dat toevallig in een andere range staat als de nieuwe experia box dan werkt het inderdaad niet.

Ik zou mijn ip settings een controleren.


Das wel vreemd dit zou zonder meer moeten werken. De apparatuur die je koppelt met de experia box verkrijgen die hun ip address via dhcp of heb je daar toevallig een fixed ip in staan. Als dat toevallig in een andere range staat als de nieuwe experia box dan werkt het inderdaad niet.

Ik zou mijn ip settings een controleren.

 

ip settings staan op dhcp automatisch dus dat is het probleem ook niet. 


En dns staat ook goed?

Wat zegt "Probleemoplossing voor netwerken"?


En dns staat ook goed?

 

wat is goed? beetje meer tekst en uitleg, ik ben geen ict’er.

 

probleemoplosser zegt: “sluit een ethernetkabel op deze computer aan”


En dns staat ook goed?

 

wat is goed? beetje meer tekst en uitleg, ik ben geen ict’er.

Heeft u "Probleemoplossing voor netwerken" al geprobeerd? 


En krijgen die device dan ook daadwerkelijk een ip address.

Wat laat een ipconfig/all zien bijv. En kan je de gateway pingen.

Waarschijnlijk is dit 192.168.2.254 het ip addres van je experia router.


ipconfig laat geen experiabox zien maar momenteel alleen de wifi. De pc ziet uberhaubt geen router:

 

 


lukt het wel om via wifi een internet verbinding te krijgen


lukt het wel om via wifi een internet verbinding te krijgen

 

ja wifi doet het gewoon. het enige probleem is bekabeld van experia box naar pc zonder routers ertussen. als ik de apple router tussen experia box en pc zet, zonder ook maar iets qua instellingen te veranderen, heb ik meteen bekabeld internet. 


In configuratiescherm: Netwerk en Internet, kies daarbij voor Ethernet. Staat daar dan een netwerkverbinding? Waar bij mij Netwerk 4 staat?

Als je daar op klikt en naar beneden scrolt:

Zo iets? Hoe ziet dat er dan uit bij u?


 

Primair DNS-achtervoegsel:    home
Fabrikant:    Realtek
Beschrijving:    Realtek PCIe GbE Family Controller
Stuurprogrammaversie:    9.1.410.2015
Fysiek adres (MAC): hier staat een mac adres
 


das wel apart. Je krijgt geen ip adress via een bekabelde verbinding.

Stomme vraag maar is de kabel wel goed. En heb je al een andere poort op de experia box geprobeerd.

En zijn alle device in apparaatbeheer wel in orde staan er nergens vraagtekens oid.


Zijn er trouwens meerdere apparaten die bekabeld niet werken.

Het vreemde is dat die apple extreme wel een ip addres krijgt en die zit bekabled aan de experia box.

Je kan eens proberen om handmatig een ip adres toe te kennen.

Je moet dan wel opletten dat je een vrij ip adres neemt.

Maar als je eerst met wifi verbind en dan inlogd in de experia kan je zien welke er nog vrij zijn.

 


Het moet gewoon zo werken. Zonder ingewikkeld gedoe. Probeer eens een andere kabel.


juist het moet werken als “plug&play” maar niet dus. 

alle standaard dingen heb ik geprobeerd, dus ook de kabels en de poorten. 

deze werken immers wel als ik met dezelfde kabels/poorten de apple router ertussen zet. 

wat opmerkelijk is, die groene lichtjes bij de poorten, zodra ik de kabel richting de pc in welke poort dan ook druk, dan blijft bij die poort het lichtje uit. 


Al een keer een andere pc geprobeerd


nee, ik heb maar 1 pc. maar lijkt me sterk aangezien hij wel internet krijgt met de apple router ertussen. 


Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Dat de kabel op een ander apparaat wel werkt, dat zegt niets. Dus echt, probeer een andere kabel.


ja andere kabels zijn geprobeerd. ook letterlijk 1 lange kabel rechtstreeks van de experia in de pc.


Ik denk toch dat er iets met die PC aan de hand is.

Ik zou eens de gehele netwerk stack verwijderen en dan de pc opnieuw opstarten.

Dus in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen en dan de pc een keer opnieuw opstarten.

Is ook moeilijk troubleshooten als er maar 1 pc is. Je kan niet effe ergens een laptop lenen.


Ik denk toch dat er iets met die PC aan de hand is.

 

Inderdaad. Als zelfs de lampjes van de poort niet gaan branden, dan is er iets grondig mis. Branden de lampjes op de poort met de airport ertussen wel?


Ik denk toch dat er iets met die PC aan de hand is.

Ik zou eens de gehele netwerk stack verwijderen en dan de pc opnieuw opstarten.

Dus in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen en dan de pc een keer opnieuw opstarten.

Is ook moeilijk troubleshooten als er maar 1 pc is. Je kan niet effe ergens een laptop lenen.

 

Dit had ik al meerdere keren geprobeerd. zonder succes.


Ik denk toch dat er iets met die PC aan de hand is.

 

Inderdaad. Als zelfs de lampjes van de poort niet gaan branden, dan is er iets grondig mis. Branden de lampjes op de poort met de airport ertussen wel?

 

De utp poorten op de airport hebben geen lampjes. maar zodra ik die ertussen zet dan gaat het lampje op de poort van de experia naar de airport wél branden.


Ik denk toch dat er iets met die PC aan de hand is.

 

Inderdaad. Als zelfs de lampjes van de poort niet gaan branden, dan is er iets grondig mis. Branden de lampjes op de poort met de airport ertussen wel?

 

De utp poorten op de airport hebben geen lampjes. maar zodra ik die ertussen zet dan gaat het lampje op de poort van de experia naar de airport wél branden.

Ja, dat is begrijpelijk. Maar de poort op de pc, heeft die geen lampjes? Branden die lampjes als je de airport er tussen hebt zitten?


ja met de airport ertussen dan branden de lampjes op de pc poort wel.