Skip to main content

Ik heb sinds vorige week geen internet via de Arris decoders. Wel tv. Wel internet via wifi van Experiabox. Wel internet via rechtstreeks utp kabel op tv’s. Decoders en Experiabox al gereset. Meer dan 2 minuten van stroom af. Waar ligt het probleem?

Wat bedoelt u met internet via de Arris decoders? Wat precies  functioneert er niet? Want tv = internet. 


Dat is het hem juist bij mij: tv≠internet. Ik kan wel tv zenders bekijken, maar ik kan niet op internet. Bijvoorbeeld wanneer ik op Youtube wil via de app op mijn tv’s. Als ik de utp kabel uit mijn Arris decoder haal en rechtstreeks op mijn tv’s aansluit heb ik wel internet (maar geen tv, omdat de decoder niet via een utp kabel is aangesloten). Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

Bert Jonkman

 

 


Tja, als er geen netwerkkabel in de tv zit maar wel in de tv-ontvanger dan zit die tv natuurlijk niet op internet. Dus: verbind beiden met internet met behulp van bv deze switch en 2 extra (korte) UTP kabels.

Je kunt de tv ook via wifi met internet verbinden.

Zoals je het nu doet: UTP kabel in ontvanger OF televisie zal steeds maar een v.d. 2 met internet verbonden zijn en het doen.

Weet je trouwens dat er ook een youtube app in de tv ontvanger zit? Shortcut via zendernummer 201.


Dat is het hem juist bij mij: tv≠internet. Ik kan wel tv zenders bekijken, maar ik kan niet op internet. Bijvoorbeeld wanneer ik op Youtube wil via de app op mijn tv’s. Als ik de utp kabel uit mijn Arris decoder haal en rechtstreeks op mijn tv’s aansluit heb ik wel internet (maar geen tv, omdat de decoder niet via een utp kabel is aangesloten). Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

Bert Jonkman

 

 

Dan zult u dus een 2de kabel naar de tv moeten leggen.

Of een switch achter de tv moeten plastsen, zodat u zowel de decoder als de tv met internet kunt verbinden met 1 kabel tot de switch. En vanaf de switch 1 kabel naar de decoder en een andere kabel naar de tv.

U kunt ook de YouTube app op de decoder gebruiken. Want u wilt de YouTube app op de tv gebruiken. Wat op zich prima is, maar op de decoder staat ook een YouTube app. Deze kunt u zo gebruiken zonder iets aan de kabels te wijzigen. Gewoon met de witte afstandsbediening van KPN. Daarop zit een knop "menu". En vervolgens wijst het zichzelf. 


Zoals je het nu doet: UTP kabel in ontvanger OF televisie zal steeds maar een v.d. 2 met internet verbonden zijn en het doen.

Ok. Dus als ik het goed begrijp kan de decoder geen internetverbinding tot stand brengen? Dit is dus “normal system behavior?” Ik heb nu maar de tv’s verbonden met wifi. 

Maar bedankt heren voor de reacties. Fijn weekend en blijf gezond!

gr. Bert
 

 


Klopt. De decoder brengt het alleen voor zichzelf tot stand. Via hdmi naar de tv is er geen internet. Wil je dus de smart-apps v.d. tv gebruiken dan moet die OOK met internet verbonden zijn via UTP of wifi. Welk laatste je nu hebt gedaan :relaxed: . Scheelt i.i.g. switch en extra utp kabels.

Hele fijnen pasen :egg::cooking: (ondanks de zeer belemmerende omstandigheden)

 


Reageer