Skip to main content
Vraag

Geen bevestiging gekregen voor omruilen defect glasvezelkastje

• February 5, 2025
  • 12 reacties
  • 111 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een vraagje.

Gisterenochtend heb ik gebeld met de melding dat wij geen internettoegang hebben.

Uw collega gaf aan dat het glasvezel kastje kapot is en dat ze een nieuwe ging opsturen. Deze zou ze naar het dichtstbijzijnde post nl punt sturen omdat dat sneller ging. Hij zou dan 5 februari na 15 uur klaarliggen.

Omdat ik geen enkele bevestiging ontving heb ik in de avond nog eens terug gebeld. Uw collega vond het vreemd dat ik geen bevestiging ontvangen had en ging kijken. Hij zag wel een bestelling staan die op 6 februari geleverd zou worden bij het post nl punt. Een dag later dus. Gelukkig dat ik per toeval belde want ik ging uit van een levering op 5 februari.

Op mijn vraag of ik nu dan wel een bevestiging kreeg, want ophalen kan ook niet zonder bevestiging, gaf hij aan dat ik donderdag voor het ophalen dan maar even moest bellen naar kpn om te kijken of het bezorgd is. Dat is natuurlijk onhandig want dan moet ik willekeurig gaan bellen in de hoop dat het er ligt. Ook krijg ik zonder ophaalbewijs het pakje niet mee.

In mijn post nl app zie ik ook geen enkele activiteit van aanmelden of afleveren van het kastje vanuit kpn. Dus het lijkt erop dat hij nog niet verwerkt is.

Mijn vraag is of dit nu wel goed gaat zo of dat we straks nog langer zonder internet zitten omdat het kastje niet geleverd word of omdat wij het niet kunnen ophalen wegens geen verzend en/of ophaalbewijs?

Ik hoop een reactie te mogen ontvangen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 5, 2025

Goedemorgen😀

Als ik jou was zou ik nu direct  naar KPN bellen.  Want zolang jij geen bevestiging krijg kan je niks ophalen, want er is niks verstuurd. En ga anders langs de KPN winkel, en vraag even na of zij ze hebben. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 5, 2025

De winkel heeft geen glasvezel kastjes. Ook ik zou even bellen, desnoods een monteur in plannen als dat wel snel kan.

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik heb weer gebeld en hij staat nog steeds in het systeem als order.

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik een bevestiging moet krijgen als de order gepakt is.

Deze heb ik nog steeds niet.

Er word aangegeven dat de aansluit datum op 6 februari staat. Dat is morgen.

Ik begrijp die aansluit datum niet goed want het kastje moet gewoon omgeruild worden het gaat niet om een nieuwe bestelling.

In ieder geval kom ik niet verder zo. De medewerker hoopt dat het vandaag verzonden word en verder kan hij er niks mee.

Ik hoop maar dat het kastje morgen alsnog komt en dat het probleem dan ook opgelost is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 5, 2025

Normaal gesproken als je een bestelling doe bij KPN, krijg je serieus direct een orderbevestiging,  tenminste bij mij altijd gebeurd. 

En zoals je zelf al zeg, als de aansluitingsdatum morgen zou moeten zijn? dan had je dat kastje al moeten hebben.

Je moet echt blijven bellen, ik doe dat dus wel hoor, ik ga net zolang door totdat ik mijn antwoord heb. Er gaat toch iets mis. 

Je aansluiting gaat morgen in, dan moet je gaan betalen, maar je hebt dan niks? 

Nog een keer bellen, druk achter zetten! Want het is niet normaal dat je zolang moet wachten voor dat kastje.

Ik duim voor je! 🙏

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

@Sylbi,

Ik heb ook nog contact via messenger op facebook.

Daar kreeg ik nu de tip om het pakket via track and trace van post nl te volgen.

Ik heb maar even uitgelegd dat je een track and trace nummer alleen kunt volgen als je die ook krijgt. En dat kpn dus eerst dat kastje aan moet melden en afgeven.

Wij hebben ook ervaring dat je gelijk een bevestiging krijgt. Daarvoor ga ik er al vanuit dat het niet goed gaat. 

Wat betalen betreft, ik betaal al maandelijks. Het gaat om een kastje omruilen omdat mijn huidige kapot is waardoor we nu dus geen internettoegang gang hebben ( dus ook geen televisie ). 

In ieder geval is het altijd wel erg moeizaam om iets in 1 keer goed te laten verlopen als het om dit soort dingen gaat.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 5, 2025

Het beste is bellen voor monteur 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 5, 2025

@MR_CHIP 

Waarom bellen voor een monteur? ​@Bmv  hoeft alleen maar het kastje om te ruilen. Het lijkt mij niet moeilijk om die op te sturen. 

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

Even een update,

Het pakje ligt nu net bij post.nl gelukkig.

Nu hopen dat post.nl meewerkt dan heb ik hem morgenmiddag.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 5, 2025

Super ​@Bmv ! 

Laat het even weten als het thuis hebt😀

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 6, 2025

Hoi ​@Bmv vervelend dat de communicatie zo stroef verliep dan, hopelijk heb je het pakket dan snel in handen. Laat even weten hoe het is afgelopen!

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Ik heb net bericht van post nl dat het kastje bezorgd is bij het afhaal punt.

Ik ga hem straks ophalen en dan gaan we hopen dat het ook alleen aan het kastje lag.

Dus voor nu is hij bezorgd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 6, 2025

Yeahhh...zo fijn voor jou!!