Skip to main content

Goedemiddag, nieuw hier op het forum en nieuw als klant bij kpn thuis. 
ik heb op 30- nov een abbo afgesloten voor kpn internet 500 mbit en interactieve tv. 
Kpn heeft mij meteen een welkomst mailtje gestuurd en mijn huidige provider Tmobile geïnformeerd. Per 4 januari stopt T mobile en gaat mijn KPN abbo in. 
Tot op vandaag heb ik nog geen mail ontvangen van kpn waar mijn klantnummer en mijn pincode vermeld staat. Ik maak mij zorgen dat ik overmorgen zonder internet en tv zit. 
 

Tmobile stopt maandag 4-januari. 
ik begin al spijt te krijgen dat ik overgestapt ben. 

Vanmiddag heb 40 min in de wacht gestaan met de klantenservice van kpn en die kon mij niet verder helpen. 
Behalve dat ik de mededeling kreeg dat het wel goed zou komen…..🤔

Ik vraag het mij af. 

Hallo @RemmyH , heb je al wèl je installatiepakket gehad om morgen te installeren? Zo nee, dan even bellen met 0800 0402.

 


Hallo @RemmyH , heb je al wèl je installatiepakket gehad om morgen te installeren? Zo nee, dan even bellen met 0800 0402.

 

Hallo JanD,

 

Ja dat heb ik wel ontvangen.

Maar moet KPN niet de glasvezel activeren? IK heb nu nog t-mobile als provider.

Want dan zou ik nu al het wifi netwerk van KPN kunnen opzetten? Of kan dat nog niet?


Nog even een andere vraag.

 

In de meterkast hangt nu een converter. Is dit een onderdeel van Tmobile? 

In het pakket van KPN zit er geen namelijk. En ik neem aan dat ik die wel nodig heb?

 

Vanuit de converter gaat bij mij een cat7 kabel naar mijn eigen modem in de woonkamer die dus vervangen gaat worden door KPN box 12.

 

Heeft iemand misschien een antwoord voor mij?

 

Groet Remmy


Hallo @RemmyH , een gecertificeerde KPN-monteur gaat de glaskast (converter) monteren. Omdat je dat niet zelf kan en mag doen wordt die niet met het installatiepakket meegeleverd, maar neemt de monteur die mee.

Heb je al een afspraak voor de monteur?

 


Hallo @RemmyH , een gecertificeerde KPN-monteur gaat de glaskast (converter) monteren. Omdat je dat niet zelf kan en mag doen wordt die niet met het installatiepakket meegeleverd, maar neemt de monteur die mee.

Heb je al een afspraak voor de monteur?

 

Hi JanD,

 

Nee geen afspraak met een monteur. Hoeft ook niet dacht ik, althans ik had niet de optie. 

Er hangt reeds een converter in de meterkast. Ik begreep van de helpdesk die ik net belde dat het daarmee werkt. Kwestie van enkel het tmobile modem vervangen door de box 12 en that’s it.


Hallo @RemmyH , zo gauw als je merkt dat je via T-Mobile geen verbinding meer hebt, kun je de KPN-router aansluiten.

In de regel krijg je op de dag van activatie een mail en/of SMS.

Succes.

 


Thanks, voor je advies.

 

We gaan het merken morgen.


Hoi @RemmyH

 

Zie dat je al een aardig eind op weg geholpen bent 😉. Ben even benieuwd of alles goed is gegaan? Ik hoor graag van je!


Mijn zoon woont op een ander adres. We de ouders regelen de meeste zaken voor hem. We zijn alle 2 bij de KPN. Het probleem is nu dat ik alleen een mijn Kpn heb voor mezelf en niet voor mijn zoon. Gebruik maar 1 mail adres en kan daar dan net inloggen op zijn KPN. Is er een mogelijk heid voor 2 wachtwoorden en 1  mailadres.


Hoi @RemmyH

 

Zie dat je al een aardig eind op weg geholpen bent 😉. Ben even benieuwd of alles goed is gegaan? Ik hoor graag van je!

Goedemorgen,

 

het is uiteindelijk nog goed gekomen. Ik kreeg einde dag toch een melding van kpn dat de nieuwe lijn actief was. Modem aangesloten en internet. Enkel tv kijken was nog een probleem omdat ik nooit een sms had ontvangen met de tv pincode. Na gebeld te hebben (vóór de 5e keer in 2 dagen) met de helpdesk kwam de pincode binnen. Er moest blijkbaar een afspraak worden ingepland voor een monteur om de mediaconverter te vervangen. 

Dus nu zijn we fully operational. 
 

groet,

Remko