Skip to main content
Andere frequenties?!?!? Ik krijg helemaal geen digitenne signaal meer terwijl mijn antenne 100% aangeeft.

Hoe waardeloos is de info via het digitenne kanaal!!!!! Typisch weer KPN!

De eenzijdige actie om digitenne niet meer gratis te verstrekken bij een KPN abonnement getuigd van machtsmisbruik. Het wordt eens tijd dat we dit aan de kaak stellen. We zijn te lief!

De binding wordt steeds dunner dus nu is het tijd om te switchen!!!!!!
dus nu is het tijd om te switchen!!!!!!

Alleen is er voor Digitenne (nog maar) één aanbieder. Online.nl biedt het wel nog, bij te weinig bandbreedte, als een tweede ontvanger (icm hun internet/interactieve tv abonnement).
Satellietontvangst is er ook nog. In mijn regio gebruikt echt niemand Digitenne. Degene die geen TV via glasvezel hebben gebruiken een schotel.
Dank Hsd en Peter. Satalliet tv is te overwegen. Groetjes Bubber.
Hallo Bubber, welkom op het forum! Vervelend dat je geen ontvangst hebt op dit moment. Sinds wanneer ervaar je dit? We hebben namelijk afgelopen week de laatste frequenties gewijzigd. Als je sindsdien dit hebt, dan zul je even een keer opnieuw zenders moeten zoeken (via Menu, en dan zenders zoeken). Waarna alles weer in orde zou moeten zijn.



Als dat niet zo is, dan hoor ik het graag van je. Vul dan je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Geef dan ook even aan wat voor antenne je hebt, en of je die binnen of buiten hebt staan.

Hallo Erik,

Sinds de nieuwe regeling van betalen voor Digitenne en het nieuwe modem en de nieuwe beeld presentatie, ben ik niet meer blij met KPN. Jarenlang trouwe klant die nu gepiepeld wordt door geldhonger van KPN. Ik kan met het nieuwe modem ook niet meer opnemen vanwege geen scart! De beeld presentatie van Digitenne is uiterst belabberd en niet goed te lezen. Ik heb nog een oude Philips TV, zo'n grote kast, analoog geloof ik. De draadloze verbinding van mijn internet, maar ook voor de TV was dermate slecht dat ik de TV maar bedraadt heb aangesloten. Ik heb nog wel een schotel maar die draad past niet meer door de leiding vanwege de draad van de TV. De credit voor KPN is op en ik ga me ook oriënteren op een andere provider. Inmiddels heb ik al wel weer beeld i.v.m. opnieuw de zenders installeren. Ik betaal ruim E 80,--  dus bij E 1000,00 per jaar. Medunkt dat dit ook wel goedkoper kan.

Met Vriendelijke groet Bubber.


Fijn dat je in ieder geval weer beeld hebt, Bubber! Jammer te horen dat je verder niet zo tevreden bent. 

Voor de nieuwe Digitenne was het noodzakelijk om met nieuwe ontvangers te komen. Opnemen was al jaren geen onderdeel meer van de ontvangers die we in huur gaven, dus hebben we de keus gemaakt dat zo te laten. Je kunt in de basis nog opnemen van de FTA-zenders, maar dan zul je zelf een ontvanger met opnamemogelijkheid moeten aanschaffen.

Je geeft aan dat het Digitennebeeld niet goed is. Hoe heb je de ontvanger aangesloten op je tv, wel met de HDMI-kabel?

 

Voor de interactieve ontvangers geldt dat deze draadloos kunnen door middel van een draadloze verbindingsset via het stopcontact. Alleen hangt de kwaliteit van die verbinding dan wel af van de kwaliteit van je stroomnetwerk, en hoeveel ander apparaten je aangesloten hebt. Het kan dus zijn dat die draadloze verbinding niet optimaal is. In dat geval raden we ook zeker aan om het bekabeld aan te sluiten. Heb je bekabeld met de interactieve ontvangers wel goed beeld?


Hallo Erik,

Mijn Digitenne beeld is bij tijd en wijle slecht, dan bevriest het beeld. De antenne geeft 100% aan.

Ik kan niet meer opnemen op de aparte opname unit omdat er geen scart over is en HDMI niet mogelijk is.  Ik betaal nu voor iets wat in het verleden gratis was en ik op nog 2 andere plaatsen in huis kon ontvangen. Denk je zelf dat ik tevreden ben?!?

De ontvanger van KPN dus niet de Digitenne ontvanger doet het wel goed nu deze bekabeld is.

Zo gauw ik een interessant aanbod krijg van Ziggo of zo dan vertrek ik. Voor ruim E 80,00 per maand ben ik bij jullie te duur uit.

Groet Bubber.


Hallo Bubber,

 

Overweeg anders om een FTA-ontvanger te kopen waarmee je ook kunt opnemen van de NPO. Deze FTA-ontvangers hebben een betere ontvangst dan de KPN-ontvanger. 
 

Daarmee spaar je geld uit, je kunt opnemen en je hebt een stabiele ontvangst. Driemaal winst dus. 
 

Lees meer over FTA-ontvangers in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 


Ik heb nog even naar je abonnement gekeken, naar aanleiding van je laatste reactie, @Bubber . Ik zie dat je op dit moment een VVDSL verbinding hebt waarbij er ongeveer 28-30 Mbit binnenkomt. Ik zie echter ook dat er bij jou pairbonding beschikbaar is. Als je daar naar overgaat komt je internetsnelheid uit op ongeveer 55-60 Mbit. Deze overgang is gratis, er zal alleen dan wel even een (eveneens gratis) monteur moeten komen om je IS/RA punt in huis aan te passen. Als je dit zou willen, laat het even weten, dan plan ik het in. Monteur zal dan over een week of drie ongeveer kunnen, als je dan ook aangeeft wanneer in die periode een monteur uitkomt.

 

Als je overgaat naar pairbonding heb je ook de mogelijkheid om, in plaats van Digitenne, een extra interactieve ontvanger te gebruiken. De kosten daarvoor zijn hetzelfde, en dan kun je er ook mee opnemen. Als je ook met de Digitenne op stap gaat, dan snap ik dat die de voorkeur heeft. Maar als je hem eigenlijk alleen in huis gebruikt, dan zou ik aanraden om te ruilen voor een iTV ontvanger. Dit kan ik tegelijk met de omzetting voor je regelen als je wilt. Of je kunt dit (na die tijd) zelf doen via je MijnKPN.