Skip to main content

Sinds het plaatsen van een nieuwe modem (box 12) heb ik op 1 van mijn Samsung Smart tv’s geen draadloze netwerkverbinding meer. Omdat ik op deze modem 12 andere apparaten heb die wel werken (waaronder ook een andere Samsung Smart tv) zocht ik het probleem in eerste instantie bij Samsung.

ik heb daar onderstaand topic aangemaakt en heb komende woensdag een 2e remote afspraak staan op zoek naar een oplossing.

 

Vandaag werd ik echter terug gebeld nav een aangemaakte klacht na 1 van mijn telefoontjes van vorige week door de technische dienst van KPN. Als ik het goed onthouden heb was haar naam Eveline. ZEER prettig gesprek mee gehad en zij gaf mij het advies ook hier een topic te openen. En daarnaast gaf zij aan dat het probleem mogelijk veroorzaakt wordt door de Soft@home software die tegenwoordig op de box 12 geinstalleerd is, en wat op mijn oude box 12 niet geinstalleerd zou zijn.

 

zijn er mogelijk hier andere leden die dit probleem ook ervaren hebben? En zo ja wat was dan de oplossing? Voor de volledigheid hieronder alle overige informatie mbt het probleem.

 

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/geen-draadloze-netwerkverbinding-mogelijk-met-smart-tv/td-p/9568901

Nou... soft[at]home software heb ik nog nooit van gehoord…

Maar kunt u inloggen op de KPN Box? 

http://192.168.2.254

En daarnaast gaf zij aan dat het probleem mogelijk veroorzaakt wordt door de Soft@home software die tegenwoordig op de box 12 geinstalleerd is, en wat op mijn oude box 12 niet geinstalleerd zou zijn.

Oude box 12? U had voorheen ook een KPN Box 12? En die is vervangen door een andere KPN Box 12?


Dat klopt, van en naar een box 12. Oude geen probleem, nieuwe wel op 1 apparaat zijnde 1 van mijn Samsung Smart tv’s. Ik kan via mijn mobiel inloggen op mijn modem via Mijn KPN app.

Ik ben er nu bijna een week druk mee en heb tussen Samsung en KPN helpdesk een uur of 6 bellen achter de rug. Ter voorkoming dat ik het hele verhaal hier opnieuw moet typen, alles tot mijn telefoontje van vandaag met de technische dienst van KPN staat vermeld in het topic op het Samsung forum.


Dat klopt, van en naar een box 12.

Waarom? Was die kapot? Deed die het niet meer?

Ik kan via mijn mobiel inloggen op mijn modem via Mijn KPN app.

Lukt het ook gewoon in de browser? Via het ip adres? Hoe dat via die app werkt weet ik niet. En is ook niet relevant. Inloggen via de browser. Dan heeft u toegang tot alle mogelijkheden.

Zoals bijvoorbeeld WiFi 6 uitzetten. Of IPv6 uitschakelen. Of Extra WiFi instellen. 


Ik waardeer je meedenken Nick. 👍🏽 Maar deze opties allemaal al geprobeerd en ook beschreven in het andere topic.


De nieuwe interface van de V12 wordt idd Soft@home genoemd de bedoeling is dat in de toekomst alle modem versies dezelfde interface hebben!

heb je de mogelijkheid om de tv bekabeld aan te sluiten? 


Ik waardeer je meedenken Nick. 👍🏽 Maar deze opties allemaal al geprobeerd en ook beschreven in het andere topic.

Dat topic op de Samsung site? Die drie pagina's? Daarin kom ik nergens de term "WiFi 6" tegen.

Welke firmware versie heeft u nu op de KPN Box staan?


Ik waardeer je meedenken Nick. 👍🏽 Maar deze opties allemaal al geprobeerd en ook beschreven in het andere topic.

Dat topic op de Samsung site? Die drie pagina's? Daarin kom ik nergens de term "WiFi 6" tegen.

Welke firmware versie heeft u nu op de KPN Box staan?



staat op pagina 3, al noem ik het IPv4 vs IPv6. Heb in de instellingen Wifi 6 geprobeerd uit te zetten maar hielp ook niet.

 

Waar vind ik de firmware versie terug?


Waar vind ik de firmware versie terug?

Bij inloggen...

 


Kan het zijn dat je tv geen 5 Ghz ondersteund ?

Je zou kunnen een proberen onder Extra Wifi een nieuwe SSID in te stellen en dan 5 Ghz uitschakelen zodat alleen 2.4 Ghz actief is. Wellicht kun je dan wel verbinden.

Ik had hetzelfde probleem met mijn slimme lampen en HP printer.


staat op pagina 3, al noem ik het IPv4 vs IPv6. Heb in de instellingen Wifi 6 geprobeerd uit te zetten maar hielp ook niet.

En heeft u Extra WiFi ook geprobeerd? Staat ook niks van in dat Samsung topic.


Firmwareversie V12.C.23.15.06.

TV ondersteund 5 GHz. De oude box 12 modem werkte ook gewoon. Extra wifi op 2.4 GHz ook geprobeerd maar die komt niet terug in de netwerklijst. Volgens de technische dienst is dat logisch omdat het vooral voor lampen en deurbellen van toepassing is en niet voor smart tv’s.


Extra wifi op 2.4 GHz ook geprobeerd maar die komt niet terug in de netwerklijst. Volgens de technische dienst is dat logisch omdat het vooral voor lampen en deurbellen van toepassing is en niet voor smart tv’s.

Dat is onzin. Extra WiFi is gewoon normaal WiFi. Dat werkt op alle apparaten. Zag u het netwerk wel op uw smartphone?


Extra wifi op 2.4 GHz ook geprobeerd maar die komt niet terug in de netwerklijst. Volgens de technische dienst is dat logisch omdat het vooral voor lampen en deurbellen van toepassing is en niet voor smart tv’s.

Dat is onzin. Extra WiFi is gewoon normaal WiFi. Dat werkt op alle apparaten. Zag u het netwerk wel op uw smartphone?

Je hebt gelijk Nick, dat kreeg ik gisteren telefonisch door. Zonet alsnog geprobeerd om een extra netwerk aan te maken. Is terug te zien in netwerklijst op zowel smartphone als tv. De smartphone verbind wel, de tv ook hiermee niet.


U had de netwerkinstellingen gereset las ik. Is er ook nog een mogelijkheid om de hele tv naar fabrieksinstelling terug te zetten?

En staat de laatste firmware erop? Deze zou u kunnen updaten door de tv tijdelijk bekabeld aan te sluiten.


U had de netwerkinstellingen gereset las ik. Is er ook nog een mogelijkheid om de hele tv naar fabrieksinstelling terug te zetten?

En staat de laatste firmware erop? Deze zou u kunnen updaten door de tv tijdelijk bekabeld aan te sluiten.

 Met behulp van online support van Samsung (bekabelde aansluiting tv) zijn ze zelfs nog 1 stap verder gegaan dan terug zetten naar fabrieksinstellingen (wat ik eerder zelf al had gedaan). Ze kunnen dan op afstand echt een ‘harde reset’ uitvoeren. Heeft ook niet geholpen helaas.


Schaf dan maar een ander WiFi accespoint aan, van Netgear of TP-Link ofzo. Want bij KPN gaat dit zo niet opgelost worden.

Wat ik me nog steeds wel afvraag:

Dat klopt, van en naar een box 12.

Waarom? Was die kapot? Deed die het niet meer?

Kunt u hier antwoord op geven? Ben wel benieuwd namelijk.


Een dingetje wat nog niet behandeld is: heeft u versterkers? SuperWiFi's?


Een dingetje wat nog niet behandeld is: heeft u versterkers? SuperWiFi's?

Geen versterkers. De box 12 is vervangen omdat de oude vd ene op de andere dag de geest gaf.
 

Bedoel je met wifi accespoint een andere modem? De Technische dienst heeft gisteren intern een verzoek ingediend om (weer) een nieuwe box 12 op te sturen, maar omdat 12 apparaten wel en 1 niet functioneert is het de vraag of dat verzoek wordt overgenomen. 


Het probleem is verholpen! Met heel heel heeeeeeeel veel hulde voor Kaylee van de helpdesk.

 

Ik heb afgelopen 2 weken ruim 6 uur aan de lijn gehangen met over en weer de helpdesk van Samsung en die van KPN. Ben vandaag opnieuw naar een KPN winkel geweest om de modem te wisselen. Maar 1 optie van alles wat we geprobeerd hadden hadden we nog niet eerder geprobeerd. En dat was de Smart TV verbinden met een WPS verbinding.

 

Dat doe je door eerst deze optie te selecteren onderaan de lijst met te selecteren netwerken op de Smart TV. En vervolgens aan de linker zijkant van de Box 12 modem van KPN de WPS knop een paar seconden in te drukken.

 

Ongelofelijk dat de uiteindelijke oplossing zo simpel blijkt, maar ik ben er maar wat blij mee!


Ik geloof dat ik iets te vroeg gejuicht heb…die WPS verbinding werkte inderdaad super. Alleen, blijkbaar als je je tv weer op stand-by zet dan onthoud hij niet de eerder met WPS gemaakte verbinding. En moet je iedere x opnieuw naar de modem om de WPS button in te drukken.

 

Dit is dus helaas ook geen structurele oplossing. Nou…van de week maar weer opnieuw met de helpdesk bellen. 


Geen WPS gebruiken, maar normaal inloggen, is ook nog veel veiliger dan WPS gebruiken. WPS wordt hedentendage als onveilig beschouwd @Petrovitz 


Dat is juist het probleem zie eerdere berichten.. miss een 2.4 gH netwerk maken met aparte naam.


Ookal geprobeerd, en werkt ook niet. Denk dat ik toch moet proberen om een modem met oudere software te krijgen. 1 zonder de soft@home er op geïnstalleerd zoals de technische dienst had voorgesteld.


@Petrovitz 

zend jouw nieuwe modem de ssid gegevens uit, of de ssid gegevens van je OUDE modem.

als je een nieuwe modem plaatst, worden namelijk de ssid gegevens vd oude modem overgenomen in het systeem.

 

gr,

 

ernest.


soft@home heeft er niks mee te maken.


Reageer