Skip to main content
Beantwoord

Geen draadloze netwerkverbinding mogelijk met smart tv

• April 8, 2024
  • 29 reacties
  • 902 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2024

@Petrovitz

zend jouw nieuwe modem de ssid gegevens uit, of de ssid gegevens van je OUDE modem.

als je een nieuwe modem plaatst, worden namelijk de ssid gegevens vd oude modem overgenomen in het systeem.

gr,

ernest.

Hai Ernest, ik heb echt geen idee. Ik ben maar een leek die sinds al mijn belletjes met de helpdesk inmiddels iets meer weet. Alles wat ik geprobeerd heb tot nu toe (of wat ik schrijf) is op aangeven van de helpdesk van KPN, en eerder van die van Samsung.

Hoe kan ik de ssid controleren en wat is mogelijk het effect als het zo is? Nog 1x voor de zekerheid resume:

1. Ik had een box 12 die jarenlang heeft gefunctioneerd op alle apparaten. Die ging stuk
  2. Nieuwe box 12 gehaald, alles werkte op 1 smart tv na. Na alles geprobeerd te hebben omgeruild
  3. Nu heb ik een box 12B met dezelfde firmware als nr 2. Probleem is er niet mee verholpen

ErnestvdH
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img
  • KPN Monteur
  • April 14, 2024

Gelukkig is het probleem nu opgelost. Ik zelf heb een box 12 en ook een samsung tv uit 2022, wel bedraad aangesloten, maar heb ook wel een paar keer met wifi verbonden,  had hierbij geen probleem. Wel apart , dat het je gelukt is met de wps knop vd modem, in principe zou je ook gewoon in netwerk lijst je tv met het wifi ww moeten kunnen instellen.

Ik denk dat jou modem de soft@home software draait, een voorbeeld van de inlogpagina zag ik hier eerder verschijnen.

Als je evt nog wil inloggen in je modem, dan kan je naar 192.168.2.254 gaan, om daar evt nog instellingen te veranderen. Wanneer je de mijnkpn app download kan je hier ook zo in, deze app wordt steeds belangrijker, en kan je veel mee.

Als Je nog vragen hebt,  laat het gerust weten.

Gr,

Ernest.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 16, 2024

En….het nieuwe beste antwoord gaat naar Niels uit Groningen vd helpdesk van KPN. We hebben een extra netwerk aangemaakt op 2.4 GHz en vervolgens de WPA key aangepast naar WPA-2. Alleen de betreffende tv draait nu op dit extra netwerk en doet het. Ook bij opnieuw aan/uit doen vd tv.

Niels, als je dit leest….nogmaals heel erg bedankt!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Petrovitz Ah wat super. Dankjewel voor het delen, en ik zorg dat je compliment bij mijn collega terecht komt :)