Skip to main content

Sinds vandaag heb ik een  extra super wifi punt aangesloten op het modem. Het probleem is nu dat ik geen ethernet poort over heb voor het aansluiten van mijn kabel voor Hue lampen.

Alle poorten zitten vol.

Weet iemand een oplossing.

 

Alvast heel erg bedankt.

 

Gr Corne 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

Ja, een switch aanschaffen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129



Kpn gaat mee met de prijs https://www.coolblue.nl/product/453955/netgear-gs105e-prosafe-plus.html

Deze was vorige week nog 29 euro bij kpn 😭


Dank @Nick83.  Maar ik ben wel een beetje klaar met extra kosten maken.  Ik ga KPN eens bellen en hoop dat zij mij tegemoet gaan komen zonder weer kosten te maken!


Dus jij komt een poort tekort en dan moet kpn dit gratis oplossen?? Bijzondere gedachtegang. Je belt toch ook niet de energieleverancier als je ergens een stopcontact wil neem ik aan??


@Corne014

Het is wel zo als je 3 of meer itv ontvangers hebt je in aanmerking kunt komen voor een gratis switch

 


Dank @Nick83.  Maar ik ben wel een beetje klaar met extra kosten maken.  Ik ga KPN eens bellen en hoop dat zij mij tegemoet gaan komen zonder weer kosten te maken!

Waarom vindt u dat KPN dit zou moeten bekostigen? Als u een extra kraan in de badkamer of keuken wilt, dan is het toch ook logisch dat u dat zelf betaald? Dan gaat u daarover toch niet bellen naar uw waterleverancier? Oasen of Vitens ofzo? En als u een extra stopcontact in de woonkamer wilt gaat u toch ook niet naar Eneco of Essent bellen?

Het is uw eigen thuisnetwerk wat u uitbreid met extra eigen apparaten. Dan is het ook volkomen logisch dat u zelf een switch koopt om deze apparaten aan te kunnen sluiten.


Dus jij komt een poort tekort en dan moet kpn dit gratis oplossen?? Bijzondere gedachtegang. Je belt toch ook niet de energieleverancier als je ergens een stopcontact wil neem ik aan??


Waarom niet eigenlijk? Sommigen hebben gewoon elektriciens in huis die hem tegen betaling aansluiten hoor.

Dank @Nick83.  Maar ik ben wel een beetje klaar met extra kosten maken.  Ik ga KPN eens bellen en hoop dat zij mij tegemoet gaan komen zonder weer kosten te maken!

Waarom vindt u dat KPN dit zou moeten bekostigen? Als u een extra kraan in de badkamer of keuken wilt, dan is het toch ook logisch dat u dat zelf betaald? Dan gaat u daarover toch niet bellen naar uw waterleverancier? Oasen of Vitens ofzo? En als u een extra stopcontact in de woonkamer wilt gaat u toch ook niet naar Eneco of Essent bellen?

Het is uw eigen thuisnetwerk wat u uitbreid met extra eigen apparaten. Dan is het ook volkomen logisch dat u zelf een switch koopt om deze apparaten aan te kunnen sluiten.


Kan toch makkelijk, rekening volgt vanzelf.

Maar toch hebben jullie gelijk, er word voor honderden zo niet duizenden euro's aan apparaten an die brakke KPN router gehangen en een paar tientjes voor een switch kan er niet vanaf, hier is het enige in huis wat in gebruik is van KPN de 2 TV kastjes en de FTU van het glasvezel, de rest is alles van mijzelf wat mijn netwerk aangaat, en ik heb ook poorten te kort, heb er maar 10 in gebruik.

@Corne014

Het is wel zo als je 3 of meer itv ontvangers hebt je in aanmerking kunt komen voor een gratis switch

 


Maar welke krijg je dan, de domme switch of de Netgear? Dat is het enige plusje dat T-Mobile had, bij het aanvragen van een derde ontvanger zit de switch er gelijk bij.


Brakke kpn router????


Ja, je leest het goed, in mijn ogen blijft het troep, maakt ook niet uit welke provider router je hebt, je kan niks ermee instellen, de helft word er software matig uitgesloopt, en ik bepaal wat ik ermee wil en niet een ander, als ik hem wil updaten doe ik dat als ik het wil en niet een ander die dat gaat bepalen voor me.


Ja, je leest het goed, in mijn ogen blijft het troep, maakt ook niet uit welke provider router je hebt, je kan niks ermee instellen, de helft word er software matig uitgesloopt, en ik bepaal wat ik ermee wil en niet een ander, als ik hem wil updaten doe ik dat als ik het wil en niet een ander die dat gaat bepalen voor me.

Is een fritzbox ook troep?

Bij een paar providers krijg je die namelijk 


99,99% van de klanten werkt gewoon met de standaard spullen van een provider en de rest, nerds, die meer willen kunnen extra hardware kopen die wèl aan hun wensen voldoet.

 


Dat zijn de enige, dacht 2 providers (Tweak en Freedom, XS4ALL is op sterven na dood) die zelf niks met de router doen, jammer dat ze Canal Digitaal als TV platform hebben, en 7.50 extra bij KPN voor zo’n ding is over prized.

Dus inderdaad er zijn een paar uitzonderingen, ook al was de 5530 best een slecht ding in het begin die ze leveren.


Dan nog vind ik de term brak niet passen. Voor het grootste deel van de klanten zijn de modems prima. Die zetten ze neer, sluiten de boel aan en kijken er nooit meer naar om. Gewoon lekker eenvoudig.  Voor degene die graag sleutelen aan modems zijn er alternatieven genoeg. 


Nee joh, prima spul als je er alleen een beetje TV mee kijkt en een beetje via de WiFi op je telefoon loopt te spelen, maar zodra je een nefit hebt via de WiFi of een deurbel of wat dan ook begint de ellende omdat KPN zo goed is om het makkelijk voor je te maken, klachten te over hier op het forum, en die zal nog wel groter worden als die Box 12 er ook aan moet geloven, en dan nog hoeveel er aan de telefoon hangen.

De tijd dat het goed ging, de Zyxel en later de V8 en V9 en V10 ligt jammer genoeg achter ons, en elke provider die “eigen firmware” er in propt om het makkelijk te maken loopt tegen problemen aan op dat vlak.

En ik sleutel er ook niet aan, stel 1 keer de boel in, en kijk er jaren niet meer naar om, alleen als ik een melding krijg dat er nieuwe firmware beschikbaar is kijk ik er even naar wat het oplost of verbeterd en aan de hand daarvan flash ik hem er in als het de moeite is.


Dat zijn de enige, dacht 2 providers (Tweak en Freedom, XS4ALL is op sterven na dood) die zelf niks met de router doen, jammer dat ze Canal Digitaal als TV platform hebben, en 7.50 extra bij KPN voor zo’n ding is over prized.

Dus inderdaad er zijn een paar uitzonderingen, ook al was de 5530 best een slecht ding in het begin die ze leveren.

Ik heb een Duitse fritzbox 7590 via ebay voor 30 euro in huis 

Draait al een jaar probleem loos 

Hier in huis zijn alleen de NT glasvezelkastje 

En de 2 stuks vip5202 van kpn 

Rest is in eigen beheer 

De netgear r9000 en daar achter Tp-link omada switchen en accesspoints 

Beetje off topic maar dat is dit topic toch al 

😒

 


99,99% van de klanten werkt gewoon met de standaard spullen van een provider en de rest, nerds, die meer willen kunnen extra hardware kopen die wèl aan hun wensen voldoet.

 


Ik denk dat je je een paar procent vergist @JanD , en je hoeft geen nerd te zijn om betere spullen te gebruiken, ben ik ook niet, ik wil vrijheid voor mij euro's, en als dat een paar honderd euro kost dan is dat maar zo, maar ik hekel het strak in het gelid lopen, net als dat ik aan niemand vast zit, nou ja een beetje aan KPN omdat zij het beste TV platform hebben, maar als morgen er een ander opstaat die beter is wieber ik zo die kant op.

 

Ik heb een Duitse fritzbox 7590 via ebay voor 30 euro in huis 

Draait al een jaar probleem loos 

Hier in huis zijn alleen de NT glasvezelkastje 

En de 2 stuks vip5202 van kpn 

Rest is in eigen beheer 

De netgear r9000 en daar achter Tp-link omada switchen en accesspoints 

Beetje off topic maar dat is dit topic toch al 

😒

 

Waarom een Fritz en een Netgear en losse accespoints?


@Doornekamp33

Mijn opstelling was experiabox netgear r9000 

Super goede wifi die r9000 

Om de rede wat jij noemt heb ik een fritzbox 

De iTV en huistelefoon dect gaat via de fritzbox 7590 

De netgear is mijn hoofdrouter 

Omdat de wifi in de kelder (zwembad biljart kamer sauna ruimte en de hele boven verdieping) niet toereikend is 

Daarom heb ik diverse Tp-link omada accespoints draaien als test 

De tp-link 605 router heb ik klaar liggen voor vervanging voor de netgear r9000 

Maar nog geen tijd voor gehad 

 

 


Hallo @Corne014, welkom op het KPN forum! Ik zie dat de community je al aardig op weg heeft geholpen, maar ik heb nog een toevoeging. Het is namelijk zo dat wij in de regel een gratis switch verstrekken als je meer tv-ontvangers hebt dan het aantal poorten op de Experia Box min 1. Dit vanuit het principe dat er naast de tv-ontvangers altijd één poort over is om jouw thuisnetwerk op aan te sluiten. Wat in deze regels niet is opgenomen, is het gebruik van SuperWifi. Op de Experia Box V10a kan de SuperWifi draadloos aangesloten worden, maar op andere modems moet het eerste SuperWifi punt nog bekabeld aangesloten worden. Heb je SuperWifi, dan krijg je in de onderstaande situaties een gratis switch:

  • Experia Box V10a: als je meer tv-ontvangers hebt dan het aantal poorten op de Experia Box min 1 (één vrije poort voor thuisnetwerk).
  • Andere modems: als je meer tv-ontvanger hebt dan het aantal poorten op de Experia Box min 2 (één vrije poort voor thuisnetwerk en één poort voor SuperWifi).

Om te kijken of jij in aanmerking komt voor een gratis switch, heb ik wat gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Beste Denise,

Dank voor je reactie.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met KPN.

Als het goed is ontvang ik vandaag mijn gratis switch.

Prima service !!

 

Mvg Corne Leijten