Goedemorgen,
Gisteren besloten om over te stappen naar KPN glasvezel internet (ik kom van Ziggo). Nu heb ik de bevestigingsmail ontvangen en de email met de afspraakbevestiging installatie KPN. In deze laatste email staat dat het aansluitpunt goed bereikbaar moet zijn. Twee jaar geleden ben ik naar deze woning verhuisd en wat blijkt nu: de oude bewoner heeft de FTU verwijderd/gesloopt....
Gaat de monteur die gepland staat voor 12-08-2019 dit ook oplossen of moet hier eerst wat anders voor gebeuren? En zijn hier kosten aan verbonden?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt,
Gerjan
Beantwoord
Geen FTU aanwezig?
Beste antwoord door Ward_
OM eerlijk te zijn zie ik niet zo'n probleem.... Je kijkt nu naar de FTU. Ook bij KPN weet men niet altijd wat wat is. De FTU is de grondplaat waarin de vezels zijn afgewerkt. Wat de monteur van KPN bij zich heeft in de auto is de NT, het actieve deel dat erop geklikt wordt en dat stroom nodig heeft.
Wat ik hier mist zijn de lege stofkappen die er normaal op zitten ter bescherming. Als je van boven in die twee vierkante kokertjes kijkt, zie je dan nog wel een blauwe connector links en een groene rechts? Zo ja, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Of ik moet iets niet goed zien op de foto. Ik zie hooguit dat de opgerolde vezels zijn losgesprongen en niet meer netjes opgerold zijn.
Wat ik denk dat gebeurd is: De vorige bewoner heeft glasvezel gehad. Bij het activeren zijn de stofkappen verwijderd en is er een "modem" opgeklikt. Bij het verhuizen is dat modem eraf gehaald maar zijn de stofkappen niet terug geplaatst. Wellicht kwijtgeraakt of zo.
Het hoort er zo uit te zien. Die twee witte kappen kunnen trouwens ook oranje zijn. Simpele plastic kappen die alleen bedoeld zijn om de connectoren van binnen te beschermen tegen stof.
Bekijk origineelWat ik hier mist zijn de lege stofkappen die er normaal op zitten ter bescherming. Als je van boven in die twee vierkante kokertjes kijkt, zie je dan nog wel een blauwe connector links en een groene rechts? Zo ja, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Of ik moet iets niet goed zien op de foto. Ik zie hooguit dat de opgerolde vezels zijn losgesprongen en niet meer netjes opgerold zijn.
Wat ik denk dat gebeurd is: De vorige bewoner heeft glasvezel gehad. Bij het activeren zijn de stofkappen verwijderd en is er een "modem" opgeklikt. Bij het verhuizen is dat modem eraf gehaald maar zijn de stofkappen niet terug geplaatst. Wellicht kwijtgeraakt of zo.
Het hoort er zo uit te zien. Die twee witte kappen kunnen trouwens ook oranje zijn. Simpele plastic kappen die alleen bedoeld zijn om de connectoren van binnen te beschermen tegen stof.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.