Skip to main content
Vraag

Geen glasvezel beschikbaar op mijn nieuwe adres, maximaal 26 Mbp/s haalbaar

• 31 maart 2025
  • 7 reacties
  • 42 keer bekeken

Vreemd dat er nergens een lijst van planning te vinden is. ik heb nu een glasvezel aansluiting maar ga verhuizen naar een gebied waar de kpn een internet aanbiedt van 26mb/s ??????? de postduif is nog sneller. Er ligt glasvezel maar dat is weer van een andere partij en geen idee wanneer kpn beschikbaar komt en of het er überhaupt komt. Komt er dan een tweede glasvezelkabel of zo? of is het land gewoon verdeeld?  Ik heb een hekel aan ziggo maar moet nu wel die kant op. 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

7 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1232 reacties
  • 31 maart 2025
Richardb schreef:

Vreemd dat er nergens een lijst van planning te vinden is. ik heb nu een glasvezel aansluiting maar ga verhuizen naar een gebied waar de kpn een internet aanbiedt van 26mb/s ??????? de postduif is nog sneller. Er ligt glasvezel maar dat is weer van een andere partij en geen idee wanneer kpn beschikbaar komt en of het er überhaupt komt. Komt er dan een tweede glasvezelkabel of zo? of is het land gewoon verdeeld?  Ik heb een hekel aan ziggo maar moet nu wel die kant op. 

Wat is nu je vraag

Planning is niet bekend

Dus genoeg keuze buiten kpn om meer snelheid te halen 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 maart 2025

Welk alternatief is er dan? Een b merk als odido of ziggo? Ben gewoon beetje teleurgesteld of verwend met kpn waar ik al tig jaar tevreden ben en nu alles moet afsluiten. Incl e-mailadressen enz. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1232 reacties
  • 31 maart 2025
Richardb schreef:

Welk alternatief is er dan? Een b merk als odido of ziggo? Ben gewoon beetje teleurgesteld of verwend met kpn waar ik al tig jaar tevreden ben en nu alles moet afsluiten. Incl e-mailadressen enz. 

Daarom moet je het beste provider onafhankelijke mail adres gebruiken zoals Gmail / Outlook 

En jij hebt tenminste opties ik ken iemand die heeft alleen de mogelijkheid tot een dal verbinding van 20 a 30mb

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 maart 2025

Ah ik zie het al mr chip is ziggo klant. Dat zegt genoeg. 

• 876 reacties
  • 31 maart 2025

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/planning-en-aanleg

​@Richardb heb je de postcode deze pagina  al gecontroleerd?

Verder zal er een tweede glasvezelaansluiting komen.  Zodra daar het koper wordt vervangen.

• 3840 reacties
  • 31 maart 2025
Richardb schreef:

Ah ik zie het al mr chip is ziggo klant. Dat zegt genoeg. 

Wat zegt dat dan?

Ik snap niet wat je moeilijk doet. Je bent toch niet getrouwd met KPN? Stap gewoon over.

Richardb schreef:

Vreemd dat er nergens een lijst van planning te vinden is.

Wat vind je daar vreemd aan? En wat zou je er überhaupt aan hebben? Stel dat je dan zou weten dat het nog 4 jaar duurt voordat KPN glasvezel aan gaat leggen bij jou, wat heb je daar dan aan? Niets lijkt me. Je wilt een oplossing voor nu. En daar helpt die planning niet bij.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Richardb. Welkom op de community! Dat klinkt frustrerend! Begrijpelijk dat je duidelijkheid wilt over de glasvezelplannen in jouw nieuwe buurt. KPN werkt er hard aan om steeds meer gebieden van glasvezel te voorzien, maar de planning verschilt per regio. Het kan inderdaad voorkomen dat er in een gebied glasvezel van een andere partij ligt. We proberen altijd samen met andere aanbieders te zorgen voor goede dekking, maar soms kan dat even duren. Er komt niet altijd een tweede glasvezelkabel, het hangt af van de lokale situatie en afspraken.

Om te weten of en wanneer KPN glasvezel in jouw nieuwe buurt beschikbaar komt, kun je het beste onze website in de gaten houden of contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je meer inzicht geven in de plannen voor jouw regio. We begrijpen dat je een keuze moet maken, en hopen je in de toekomst weer te mogen verwelkomen bij KPN!

Reageer