Skip to main content

Beste allen,

 

Ik vraag mij in de laatste tijd steeds meer af of KPN nog geinteresseerd is in klanten in Amsterdam. Achtergrond is dat ik nu glasvezel van Open Dutch Fiber binnen no time aangeboden krijg terwijl bij KPNnetwerk al jaren staat dat ze bezig zijn met de gemeente Amsterdam om en plan te maken?! Klantenservice KPNnetwerk zegt dat ik maar moet afwachten dat zij komen aanleggen. Of en wanneer dit is kunnen zij niet zeggen. Wat ik beslist niet wil is in toekomst voor het aanleg te moeten betalen als ik het nu weiger.

Bovendien is sinds een aantal maanden het mobiele bereik sterk beperkt. In mijn slaapkamer maar een enkele streep. Ook als ik onderweg naar mijn werk ben en de regio tussen Duivendrecht en Strandvliet met de metro passeer daalt de connectie naar een streep en de streaming connectie verbreekt tijdelijk.

KPN klantenservice vindt dit niet echt een probleem en zegt dat er waarschijnlijk te veel klanten op het KPN netwerk zitten. Gezien ik als arts bereikbaar moet zijn voor mijn werkgever Amsterdam UMC maak ik mij wel over deze ontwikkelingen zorgen!

Wordt ik nu gedwonen over te stappen op een andere provider?

 

Met veel dank voor ondersteuning en vriendelijke groeten!

De aanleg van glasvezel is niets meer dan vervangen van het kopernetwerk. In bijna heel Nederland gaat dit gebeuren. Een enorme operatie wat jaren aan tijd kost. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is de uitdaging nog groter geworden. Er zijn gewoon geen mensen die uren gaten willen graven.  U komt aan de beurt maar niemand weet wanneer. 


Bedankt, Joep1965, voor de snelle reactie. Maar gaat KPNnetwerk nog een keer de straat openbreken als Open Dutch Fiber dit al gedaan heeft?


En waarom werkt KPN dan niet met Open Dutch Fiber samen? Er is ook een artikel dat voor Amsterdam besloten is dat de straat maar een keer open gaat en KPNnetwerk en Open Dutch Fiber dan samen uitrollen. Maar dit geldt dan waarschijnlijk alleen maar voor “historisch” Amsterdam?!


Dat lijkt inderdaad alleen voor de binnenstad te gelden. Kpn levert zelden over het netwerk van een ander. Meestal is de prijs te hoog en ze willen niet de appartuur van andere gebruiken.


Dus advies is dan nu Open Dutch Fiber een aanleg te laten doen en dan kijken wat KPN van plan is? Of kom ik dan helemaal niet meer in aanmerking voor KPN?


Ja hoor je komt tzt bij kpn ook in aanmerking.  Mijn advies is altijd zolang het gratis wordt aangeboden dan altijd aan laten brengen. Dan heb je tzt wat te kiezen.