Geen glasvezel meer, soort morsecode als ik de ONT Genexis gmc-tk01-p2110 ontkoppel
Ik heb sinds gister dat mijn Glasvezel ermee stopte.
Ethernet lampje ging uit en Glas knippert heel langzaam net een soort morscode
Nu heb ik de Genexis gmc-tk01-p2110 van mijn FTUÂ gehaald en zonder de FTU aangesloten en wat verbaasd mij nu doet de ethernet poort het wel.
Als ik nu een ZTE ZXHN F3100 NTU die ik nog heb liggen aansluit knippert ook het glasvezel lampje als een soort morscode en gaat ook uit en dan weer aan.
Heb net bij mijn buurman en mijn ouders gekeken die heeft ook een ZTE ZXHN F3100 NTU en daar brand het glaslampje steady als er niks is aangesloten.
Bij mij als je niks aansluit gaat het Glas lampje meteen knipperen en uit en dan weer aan en dan een soort morscode en dan weer uit paar seconden en weer aan.
Sluit je dan een Ethernet kabel aan op de ZTE of Genexis dan gaat de ethernet poort ook knipperen en je ziet op je Router dan uitval van de ethernet port.
Â
Het is net of er wat in de centrale is gebeurd waardoor het nu niet meer werkt.
Â
Nu komt er maandag wel een KPN monteur maar was benieuwd of dit sommige misschien dit bekend klinkt of hebben ervaren @Ik_Combineer jij als monteur wellicht? of jij @NHendriksÂ
Â
Ps klinkt wellicht stom maar is net of me andere buurman wat heeft aangevraagd (die ging volgens mij naar Odido) en dat ze mijn aansluiting gepatched hebben ipv die van hem was 4,5 jaar met de aanleg ook al keer een foutje
Bladzijde 1 / 1
De KPN site is ook goed van slag op mijn adres.
Ik heb al 4,5 jaar glasvezel maar volgens de site wordt dit nu december 2025
Â
blijf het apart vinden niet op de NTU geschoven werken de ONT’s beiden zoals het hoort schuif je ze erop niet meer is echt net of er wat fout zit op de lijn wat dit veroorzaakt.
@MennoG78Â Volgens mij heb jij geen PON maar AON glasvezel. De genoemden Media Converters zijn geen ONT maar NTU. Misschien wordt bij jou net de migratie van AON naar XGS-PON uitgevoerd.
@TDNÂ ik haalde de namen inderdaad door elkaar. Maar dit zou je dan als klant toch moeten weten als ze dit gaan ombouwen?
maar waarom dan alleen bij mij en niet bij me buren zou je zeggen want voor mijn huis ligt in de grond ingegraven een unit waar volgens mij 50 aansluitingen opzitten afgemonteerd die allemaal 1 op 1 naar de centrale gaan.
Me ouders wonen hier om de hoek en hebben dan ook niks vernomen.
Â
daarom zeg ik het is net of ik op odido ben omgezet die hebben hier wel 8 Gb op hun apparatuur maar daar zijn de NTUs niet voor Geschikt die ik heb.
Â
zou wel heel knullig zijn als dat gebeurd is dat er een verkeerde patch is gezet.
maar goed kijk nergens meer vanop tegenwoordig.
Â
Â
daarom zeg ik het is net of ik op odido ben omgezetÂ
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
daarom zeg ik het is net of ik op odido ben omgezetÂ
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Maatje van me zegt lijkt er inderdaad op hij had laatst zelfde soort probleem.
Moegen komt KPN monteur hoop dat die het oplost want heb nu 2 sacherijnige mensen in huis PlayStation kan niet gebruikt worden en geen normale Wifi.
TV kijk ik nu via wifi via me hotspot gaat best goed.Â
daarom zeg ik het is net of ik op odido ben omgezet die hebben hier wel 8 Gb op hun apparatuur maar daar zijn de NTUs niet voor Geschikt die ik heb.
Indien Odido 2Gbs of meer kan leveren op jouw adres, krijg jij altijd een andere media converter (Huawei ONT) en een T-75 Zyxel modem voor 8Gbs, of T-56 Zyxel modem voor 2Gbs of lager. In de POP wordt idd Odido apparatuur gebruikt (XGS-PON)
Indien Odido 2Gbs of meer kan leveren op jouw adres, krijg jij altijd een andere media converter (Huawei ONT) en een T-75 Zyxel modem voor 8Gbs, of T-56 Zyxel modem voor 2Gbs of lager. In de POP wordt idd Odido apparatuur gebruikt (XGS-PON)
Maar @MennoG78Â heeft gewoon een abonnement bij KPN.
Maar zoals al aangegeven ik heb niks aangevraagd.
Wellicht me buurman (die hoorde ik er laatst wel over dat hij ook glas wilde) zal namelijk niet eerste keer zijn dat ze een verkeerde patch zetten.
Het was gewoon abrupt weg het signaal vrijdag precies 13:57:20 seconden.
Â
Wellicht me buurman (die hoorde ik er laatst wel over dat hij ook glas wilde) zal namelijk niet eerste keer zijn dat ze een verkeerde patch zetten.
Waarschijnlijk hebben Odido monteurs het verkeerde adres aangesloten idd. Het kan makkelijk gebeuren, ik heb zelfs meegemaakt bij overstappen van Ziggo naar KPN (DSL), geen internet en na 2 dagen kwamen een KPN monteur en had gemeten en in de wijkcentrale de aansluitingen omgewisseld.
Waarschijnlijk hebben Odido monteurs het verkeerde adres aangesloten idd. Het kan makkelijk gebeuren, ik heb zelfs meegemaakt bij overstappen van Ziggo naar KPN (DSL), geen internet en na 2 dagen kwamen een KPN monteur en had gemeten en in de wijkcentrale de aansluitingen omgewisseld.
Hoop dat ze het snel gefixed hebben morgen want vind dit wel enorm knullig.
tuurlijk kan gebeuren maar weer een voorbeeld van een slechte administratie of slecht kijken.
Werk veel thuis ben er afhankelijk van.
@wjb Wat ik dacht zou theoretisch volgens monteur heel goed gekund hebben zei ze.
Omdat je bij het omzetten van KPN naar Odido dit fenomeen ook optreed.
Maar bij mij is het iets anders de kaart in de DSLAM is kapot waar ik op zit (ze gaf aan dit is al een langere en is een sluimerende storing dacht ik al langer te merken omdat de verbinding soms haperde maar dacht dat dit me eigen netwerk was maar dat was dus KPN achteraf) is precies afgelopen vrijdag om 13:57 overleden. (wat je dan ziet is dat je Glas lampje blijft knipperen als ethernet niet is aangesloten en zou normaal steady moeten branden bij een genexis NTU blijft ethernet uit en bij de ZTE gaat hij mee knipperen en zie je je WAN poort klapperen)
Ze gaat me omzetten naar andere DSLAM en andere kaart.
Â
Update: 9:10 Verbinding is weer hersteld. Kaart in de DSLAM wordt vervangen ze vond het wel vreemd dat ze niet alle klanten hadden overgezet aangezien de afgelopen weken al meerdere klanten waren omgezet.
Vind het alleen niet prettig dat KPN dit al wist en dan dit laat gaan tot de kaart kapot gaat speelde al een maand volgens monteur en dat komt precies overheen met mijn klachten die ik ook had met thuiswerken.
Had een ticket ingeschoten op me werk dat de VPN niet stabiel was en dit was achteraf precies de datum dat de monteur liet zien gister in de tablet wanneer hij is gaan spoken.
Ergste is dat je dan meteen 3 dagen zonder internet zit en TV door een actie wat KPN had kunnen voorkomen.
Â
Ik snap je. Ik ga er voorzichtig vanuit dat dat de bedoeling ook niet is. Zal kijken of ik je signaal nog ergens ter verbetering kan doorgeven.
Volgens de KPN monteur moest ik op de site een vergoeding aanvragen omdat het probleem bij KPN lag.
Echter als ik het via de vergoeding site online doe geeft deze aan dat ik nog steeds een storing heb terwijl dit niet meer het geval is.
Hoe vraag je dit nu aan?
Echter als ik het via de vergoeding site online doe geeft deze aan dat ik nog steeds een storing heb terwijl dit niet meer het geval is.
Hoe vraag je dit nu aan?
Je kan eerst aanvragen als de storing voorbij is (volgens de site van KPN)
Hoe vraag je dit nu aan?
Je kan eerst aanvragen als de storing voorbij is (volgens de site van KPN)
De storing is al week voorbij dus er gaat iets mis bij KPN staat ook niet meer actief op hun site.
Maar dit had ik ook al aangegeven in mijn schrijven dat het al voor bij is.
De storing is al week voorbij dus er gaat iets mis bij KPN staat ook niet meer actief op hun site.
Dat je geen storing meer heb, heeft geen invloed. Je kan eerst een vergoeding vragen als de storing ook afgemeld is bij KPN system.
Dat je geen storing meer heb, heeft geen invloed. Je kan eerst een vergoeding vragen als de storing ook afgemeld is bij KPN system.
Volgens KPN (klantenservice) zelf is er ook geen storing meer alles is ook afgemeld. zal ze straks nog eens bellen hoe verder
Als je nog niet verder bent, geef dan maar een seintje, dan kijk ik voor je @MennoG78. Van welke tot welke datum exact heb je er last van gehad?Â
Als je nog niet verder bent, geef dan maar een seintje, dan kijk ik voor je @MennoG78. Van welke tot welke datum exact heb je er last van gehad?Â
Ik kon vanmorgen een vergoeding aanvragen via de site.
Moet wel zeggen die was wel redelijk forsÂ
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.