Skip to main content

Na aansluiting op glasvezel haal ik bij lange na niet de snelheden die daarbij horen, 90.6 download en  30.4 upload. Dit is dus geen glasvezel snelheid. Heeft iemand ook deze ervaring ?

Van de KPN heb ik per sms de bevestiging gehad aangesloten te zijn op glasvezel.

Ik heb het modem gereset en de tv ontvanger idem. Met geen mogelijkheid krijg ik de gewenste snelheden.

Heeft iemand ook deze ervaring

Goedemiddag @dovaro12 en welkom hier op ons forum :)

Dat zijn inderdaad niet de snelheden die je zou mogen verwachten. Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben; hoe heb je deze snelheid gemeten? Met een bekabelde verbinding of via de wifi? Om te kijken hoeveel snelheid er daadwerkelijk binnenkomt op je modem, die je daar een pc/laptop met kabel op aan te sluiten omdat je op die manier rechtstreeks verbinding hebt met de glasvezelkabel. Via de wifi gaat die vlieger niet op omdat een wifi signaal zich door de lucht verplaatst wat zorgt voor verlies van snelheid. Verder is het ook belangrijk dat je eigen apparatuur de snelheid van 1 GB aankan, niet alle computers kunnen dit namelijk aan. Had je daar ook al naar gekeken? Wat ik je wel alvast kan aanraden, is om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Zie je bevindingen graag tegemoet!


Inmiddels is mijn probleem opgelost, achterop het modem zit een resetknop, naast de aan/uitknop, ter grootte ven een speldenknop, deze moet ingedrukt worden een poosje vastgehouden. Daarna start het modem weer op. Hiervoor was wel een telefoongesprek van 41 min nodig met de KPN.

De medewerker moest mij alle handelingen laten doen die ik zelf ook al gedaan had, dit ivm met de komst van een monteur !!!!


Inmiddels is mijn probleem opgelost, achterop het modem zit een resetknop, naast de aan/uitknop, ter grootte ven een speldenknop, deze moet ingedrukt worden een poosje vastgehouden. Daarna start het modem weer op. Hiervoor was wel een telefoongesprek van 41 min nodig met de KPN.

De medewerker moest mij alle handelingen laten doen die ik zelf ook al gedaan had, dit ivm met de komst van een monteur !!!!

Goedemorgen @dovaro12, mooi om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten!