Skip to main content

Beste KPN, 

Er was afgesproken  dat ik vandaag 10 april 2020 een glasvezelverbinding zou hebben en ik dus via mijn experia box internet zou hebben. Zojuist met een medewerkster gebeld en die heeft een ticket aangemaakt voor een andere afdeling die de aansluitingen verzorgd. Nu zal het na Pasen worden gaf ze me aan dat ze zouden gaan terugbellen. Ze kon niet zeggen wanneer ik internet zou hebben. Ik zit met een groot probleem. Mijn kinderen moeten hun school volgen vanuit huis en ik werken. Graag wil ik weten als het dan vandaag niet is wanneer ik dan wel de aansluiting verwachten kan. Graag snel bericht terug hierop.

Gr. Walter

Hoi @Walter40 . Welkom op het forum.

Wat een nare geschiedenis. Mag ik vragen hoe je tot nu toe van internet gebruik maakte? En mocht dat bij een andere provider zijn, is er een mogelijkheid om dat langer door te laten lopen?

Ik wil verder graag meekijken en daarvoor heb ik je gegevens nodig. Kun jij je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Beste Erwin,

Ik ben verhuisd en ben bij jullie nieuwe klant geworden, omdat jullie glasvezel aanboden. De vorige eigenaar had dit ook van jullie. De afspraak was vandaag 10 april dat ik hier internet zou hebben. 

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Gr, Walter 


Dank voor de info, @Walter40 . Ik kan nu terugkijken in de gesprekshistorie.

Zo te zien heeft onze backoffice rond 7-4 geprobeerd contact met jou te leggen om aan te geven dat de leverdatum vertraagt is. Oorzaak: Er is iets technische misgegaan met het aanmaken van de order. 

Blijkbaar is daar ergens een fout ingeslopen en die zorgt voor vertraging. De aard van de fout en de oplostermijn ken ik niet, helaas. 

Mijn collega heeft hier nog een extra melding over gemaakt. Door het paasweekend verwacht ik niet dat er vóór dinsdag contact gezocht wordt. De oplossing zou al eerder kunnen zijn maar ik wil geen valse hoop wekken. Ik weet het simpelweg niet.

Er is tevens 50GB bijgeschreven op een KPN mobiel nummer, lees ik. Is dit gelukt? Ik weet dat het behelpen is maar je kunt van je telefoon een hotspot maken. Mochten er meedere mobiele nummer van KPN in het huishouden zijn kan ik daar ook een gratis bundel op storten.  Ik hoop uiteraard dat ze dit snel kunnen repareren.


Hoi Erwin, 

Het lijkt mij niet zo heel moeilijk om dit in de centrale om te zetten. Mijn vader heeft in deze business bij KPN gezeten en gelukkig nu met pensioen. Dit is een werkje wat in een paar minuten gedaan kan zijn. Ik neem aan dat KPN nog steeds met storingsdiensten werkt en ze dit doorzetten als storing. Dan heeft het voorrang en kan het morgen al worden opgelost. KPN werkt ook op zaterdag. Door een fout aan jullie zijde heb ik nu een probleem. Ik verwacht dat jullie dit morgen netjes oppakken en zorgen dat ik morgen internet heb. 

Ik heb geen mobiele telefoon via KPN, maar via t mobile dus geen extra data. Maar dat is ook geen oplossing. 

Nogmaals zet het door als storing en los het morgen op!  

Gr, Walter


Is dat een vraag of een bevel @Walter40


Hey Walter, we werken zelfs 24/7 en 365 dagen per jaar. Toch zijn er afdelingen die niet altijd open zijn, en van verlofdagen kunnen genieten. Helaas is de oorzaak voor mij en Erwin onbekend, daarover zouden we navraag moeten doen op kantoortijden. Gisteravond en nu in het paasweekend zal dat helaas niet gaan lukken. Ik begrijp heel goed dat je niet op dit antwoord zit te wachten, je wilt uiteraard zo snel mogelijk worden aangesloten. Dinsdag pakken we het meteen weer op. Nog even geduld.


Beste Nadia/Erwin,

Ik ben nog niet gebeld door KPN met de oplossing.

Wat is de status nu?

Groeten, Walter


@Walter40 , helaas nog niet. De order is inmiddels geannuleerd en ik lees in de notities dat je even wil wachten met een nieuwe order tot bekend is waarom deze uitviel / vertraging had opgelopen. Dat is nog niet bekend voor ons, dus daar moeten we nog op wachten.


Nee ik heb nooit gezegd dat ik wil annuleren. Ik wil gewoon z.s.m. internet op mijn adres. Dit slaat echt alles. Ik heb een uurtje geleden hier ook al over gebeld, omdat zoals beloofd KPN me zou bellen en dat dus niet deden. Toen bleek de order geannuleerd te zijn terwijl ik continu aangeef snel nodig te hebben zoals de afspraak voor 10 april ook stond. Nu kreeg ik 22 april door maar dus blijkt bij dat jullie hem geannuleerd te hebben. Ik wordt gek van jullie. Geef mij z.s.m. internet. Hoe duidelijk moet ik het zeggen.


Wat ik zie hier is dat de order door back office is geannuleerd, waarschijnlijk omdat het probleem toch niet te herstellen was. En dat er gelijk een nieuwe order is ingelegd. Alleen was die nog niet zichtbaar op het moment dat jij contact opnam over de annulering. Dat is ook het moment waarop de notitie waar Susan aan refereert is gemaakt. Kleine nuancering daarin, deze notitie geeft aan dat je wilde wachten tot er contact met je was opgenomen over de uitval van de eerdere order. Wat ik me kan voorstellen.

 

Nieuwe order is er dus, wel met een nieuw klantnummer. Die zet ik ook even in je profiel voor de zekerheid. Deze lijkt nu wel goed te verlopen. De leverdatum, en monteur, daarvoor staan op 22 april tussen 8:00 en 10:00. Dat kan ik niet versnellen. Wel wil ik graag kijken naar wat we kunnen doen voor de tussenliggende periode. Heb je, vanuit de eerdere order, een noodpakket gekregen? Zo ja, dan kun je die blijven gebruiken. Als je meer data nodig hebt, geef dat hier aan dan vullen we hem bij. Dat duurt wel ongeveer 24 uur. 

Heb je geen noodpakket, dan gaan we kijken of we dat nu kunnen regelen. De makkelijkste manier daarvoor is om je bestaande mobiele abonnement van veel data te voorzien. Maar dat wil alleen als het ook (een) KPN abonnement(en) is/zijn. Is dat ook zo? Zo ja, vul die nummers in op je forumprofiel. Heb je geen KPN mobiele abonnementen, geef het aan. Dan moeten we kijken of we een noodpakket jouw kant op kunnen krijgen.

 


Beste Erik, 

Bedankt voor je uitleg. Er liep dus wat door elkaar. 

Een noodpakket heb ik niet gehad en zou dan deze graag willen ontvangen zodat ik alvast aan de slag kan met internet en tv. Wat ik begrepen heb van een medewerker zou het gaan om een DOP pakket waar ik gebruik van kan maken totdat de glasvezel naar behoren werkt. Ik heb mijn mobiele telefoon via T-mobile dus extra data gaat niet. 

Kunt u mij z.s.m. dan een zogeheten DOP pakket toesturen. Dan ben ik voor nood even uit de brand. 

Groeten, Walter


Hoi Walter. We hebben zojuist een Noodpakket toegestuurd. Je kan het pakketje morgen (16 april) al ophalen bij de Jumbo in Valkenswaard. Vergeet niet om een geldige identiteitsbewijs mee te nemen. :relaxed:


Hoi KPN,

Ik heb mijn DOP pakket binnen en internet werkt. Ook digitenne alleen wel maar NPO 1, 2 en 3 Alle andere zenders geven een code met 016 dat het niet in het pakket zit. Hoe kan ik dit wel krijgen bij dit noodpakket( uiteraard gratis totdat mijn glasvezels pakket op 22 april werkt?

 

Groeten, Walter 


Hey, fijn dat je het noodpakket binnen hebt 🙂 Alle zenders voor Digitenne activeren? Dat kunnen we wel regelen, @Walter40. Wil je daarvoor het CAS-id (onderop de tuner) van de tuner invullen in je forumprofiel? Met dat nummer zoek ik de tuner op, en verstuur ik het volledige signaal. Geef je hier een gil als de gegevens zijn aangevuld? 


Beste Nadia,

 

Ik heb het bij persoonlijke opmerkingen in mijn profiel geplaatst, omdat het een digitenne voor nood is.(DOP)


Ik heb je Digitenne-ontvanger het benodigde zetje gegeven, @Walter40 Wil je checken of het nu werkt? Zou je de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 willen laten staan? Dan blijft het daarna ook goed gaan.


Nee alleen NPO 123 verder code E016-0 zenders moet in het pakket


moet=niet


Helaas, @Walter40 Dan schakel ik snel een andere hulplijn in. Ik hou je op de hoogte. 


Nu nog een keer geprobeerd en werken er meer zenders dan NPO 1,2 en 3. :thumbsup_tone1:


Ha, dat is een goed bericht @Walter40 Ik kreeg inderdaad zelf ook net de terugkoppeling dat de ontvanger het zou moeten doen. :) 


Beste KPN,

Nu om 6.49u schakelt RTL 4 en andere zenders buiten NPO 1, 2 en 3 weer uit op Foutcode E016-0 geen abonnement voor deze zenders. Kunt u ze weer inschakelen. Het heeft gisteren wel normaal gewerkt.

 


Nu om 10.29u weer getest en werkt weer. Vreemd maargoed.


Ha @Walter40, wat gek dat het ineens even niet meer werkte! Goed dat het nu wel weer werkt. Ik wens je een fijn weekend! 


Beste KPN,

Ik heb voor nood een DOP pakket gekregen met een 50 GB kaartje. Ik zit hier met 4 pubers en moet zelf werken vanuit huis. Nu blijkt dat het op is tenminste de melding komt dat er niks meer verstuurd kan worden via internet. Kunnen jullie 50 GB bijschrijven? Morgen moeten mijn twee stiefkinder uit België vanuit Nederland hun school volgen en ik werken, maar gaat nu niet. Kunt u dit oplossen? Alvast bedankt!