Skip to main content

Beste allen,

Wij zitten straks zonder internet en tv dus vandaar deze topic. Misschien dat mensen licht kunnen schijnen op de situatie:

- Wij hebben geen glasvezelaansluitingkastje in ons nieuwbouwhuis, gaan zaterdag verhuizen en 1 januari gaat ons abonnement van start. 
 
7 maanden geleden hebben wij op mijn aansluiting .nl aanvraag gedaan voor energie, water en glasvezel. Baas B.v. zou hier voor zorgen en hebben vervolgens alles aangesloten en glasvezel in onze meter kast gelegd. Vervolgens kregen wij een mail van kpnnetwerk die verder de aansluiting zou verzorgen. Een week of twee later kregen we een sms met daarin de vraag of we een afspraak wilde maken met de monteur. Zo belde wij naar de kpn en die wist niet waarvoor er een monteur nodig was en heeft de melding verwijderd. Nu heb ik begin deze maand een abonnement pakket aangevraagd en kreeg de spullen anderhalf week geleden binnen. Tijdens het lezen van de instructies kom ik erachter dat we een kastje missen waar de oranje glasvezel draad in moet. Na mijaansluiting. nl, kpnnetwerk en kpn aantal keer gebeld te hebben, kom ik erachter dat ze het hele proces nog moeten starten terwijl dit al maanden geleden is aangevraagd. Volgens kpn en kpnnetwerk kan dit proces niet versneld worden en kan het zo nog een paar weken duren (!?).  Ook weet geen van beide partijen wat er fout is gegaan. Na wat graven (ja hoop speurwerk is deze zaak) kom ik erachter dat er een noodpakket kan worden toegestuurd. Dit gevraagd aan Kpn netwerk en die zouden een mail de zelfde dag sturen. We zijn een week verder geen mail, geen uitleg, geen afspraak met een monteur. 

ik snap dat dit een halve klacht brief is, maar oprecht gaat het me om of mensen hier een oplossing voor hebben. Wij moeten thuis hier aan het werk en hoe je het went of keert we zijn toch afhankelijk van internet bij ons thuis. Dus mijn vraag:

  • Wat is er volgens jullie fout gegaan met betrekking tot het aansluitingspunt ?
  • Hoe krijg ik zo snel mogelijk (2 weken) internetten thuis (tv maakt ons niet zoveel uit)?
  • waarom is het onmogelijk om dit proces te versnellen of uit te leggen?

@Fam. de Gelder Allereerst Welkom! Fijn dat je ons gevonden hebt en bedankt voor je heldere uitleg. 
Jullie waren oprecht goed voorbereid op de verhuizing zo te lezen. Het is dus nu aan ons om uit te zoeken waar het mis is gegaan en hoe we het (tijdelijk) kunnen oplossen zodat jullie in ieder geval internet hebt thuis. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even met jullie meekijken.


@Lisa dank voor de snelle reactie, ik heb de gegevens ingevuld.


@Fam. de Gelder De afspraak met onze monteur staat gepland op 6 januari tussen 12.00-14.00 uur. 
Ik ga er van uit dat je maandag bericht ontvangt over het noodpakket. Zodra deze verzonden is ligt hij de eerst volgende werkdag klaar op het aangegeven PostNL punt. 
Mocht je geen reactie hebben ontvangen maandag, laat je het hier dan even weten?  Dan ga ik er nogmaals achteraan. :muscle_tone1:

Fijn weekend!


@Lisa dank voor te snelle bericht en belletje. Over het noodpakket hebben we nog geen bericht gehad. Ik had ook nog een vraag: gaat deze monteur het glasvezel aansluitpunt plaatsen? (Just to be sure)

ik hoor graag van je

met vriendelijke groet,

fam. de Gelder


@Fam. de Gelder Bedankt voor je reactie, jammer dat je nog niets hebt gehoord. Ik ga er meteen achteraan. Ja, de monteur neemt een glasvezelkastje mee en hangt die aan de wand. Vervolgens sluit hij de rest van de apparatuur aan, tenzij je dit zelf graag wilt doen natuurlijk.


@Fam. de Gelder Zojuist contact gehad met de afdeling, er is een noodpakket voor jullie onderweg. Ik ga er vanuit dat jullie hier gisteren een bevestiging van gehad hebben. klopt dit? 

 


Ja dat klopt! Hij is nu onderweg fijne dagen in ieder geval! Dank dank voor de hulp :smile:


Het begint nu wel een heel bijzonder verhaal te worden . Na het voorgaande waren we iets gerustgesteld met de toezegging dat gisteren er een monteur zou komen die alles aan zou komen sluiten . Maar de geruststelling blijkt een teleurstelling te worden . Afgelopen vrijdag zijn we gebeld dat de monteur niet komt , vandaag zijn we gebeld door KPN met de mededeling dat  er niets gemeld kan worden over een nieuwe afspraak . Nu beginnen we dus helemaal opnieuw . Sorry Lisa jouw beloftes worden niet nagekomen . Wie gaat er nu voor zorgen dat er morgen de aansluiting gemaakt wordt ???????????????


@Fam. de Gelder Bedankt voor je bericht! Ik heb meteen even meegekeken, want dit gaat natuurlijk niet goed zo. Mijn collega's je hebben proberen te bellen vanochtend en daarna hebben ze een sms gestuurd met het nieuws dat het niet helemaal goed gaat (,denk ik). Er is blijkbaar meer informatie nodig om de aansluiting te kunnen realiseren. Ik kan op dit moment nog niet precies achterhalen welke informatie zij nog nodig hebben. Hier ga ik voor je achteraan en ik zal je op de hoogte houden.
We bellen trouwens altijd anoniem. Ik ga proberen een afspraak te plannen voor morgen :fingers_crossed_tone2:, maar weet niet of dit mij nu nog lukt. Je hoort van me.


Reageer