Skip to main content
Vraag

Geen glasvezelkastje ontvangen, waarom is dit proces zo moeilijk?

• February 25, 2026
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

Onlangs heb ik een nieuw glasvezelabonnement afgesloten bij KPN. In eerste instantie zou dit abonnement ingaan op 20 februari. Enkele dagen later ontving ik echter een e-mail waarin stond dat de startdatum was uitgesteld naar 23 februari en dat er op die dag een monteur zou langskomen. Daarbij werd vermeld dat hiervoor €99 aan kosten in rekening zouden worden gebracht.
Omdat mij bij het afsluiten van het abonnement niets was verteld over extra installatiekosten, heb ik diezelfde dag contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker gaf aan dat de geplande monteur en de bijbehorende kosten berustten op een fout en dat dit geannuleerd zou worden. Tijdens dat gesprek gaf ik ook aan dat ik wel het modem had ontvangen, maar niet het glasvezelkastje. De medewerker vertelde mij dat dit kastje later zou worden nagestuurd.
Enkele dagen voor de geplande activatiedatum had ik het glasvezelkastje echter nog steeds niet ontvangen. Ook zag ik geen update in mijn KPN-portal. Daarom nam ik opnieuw contact op met de klantenservice. Deze medewerker gaf aan dat het helemaal niet mogelijk is om een glasvezelkastje na te sturen. Volgens hem moest het lopende abonnement worden geannuleerd en een nieuwe bestelling worden geplaatst.
Ik heb toen gevraagd hoe lang het zou duren voordat de aansluiting actief zou zijn. Mij werd verzekerd dat dit maximaal drie dagen zou duren en dat de aansluiting uiterlijk op 26 februari actief zou zijn. Mocht dit niet lukken, dan zou ik diezelfde avond nog worden teruggebeld. Ik heb echter niets meer vernomen en ging er daarom vanuit dat de aansluiting op 26 februari in orde zou zijn.
De volgende dag ontving ik echter een e-mail waarin stond dat mijn abonnement pas op 3 maart zou ingaan. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en kreeg te horen dat een eerdere activatie niet mogelijk was. Hoewel ik begrijp dat medewerkers afhankelijk zijn van interne processen, blijft het voor mij onduidelijk waarom de informatie telkens verandert.
Tijdens dit gesprek heb ik nogmaals expliciet gevraagd of ik deze keer wél het glasvezelkastje zou ontvangen. Mij werd verzekerd dat dit standaard onderdeel is van het doe-het-zelf-installatiepakket. Op mijn vraag wat ik moest doen als het kastje opnieuw zou ontbreken, werd mij verteld dat ik in dat geval opnieuw moest bellen en dat er dan kosteloos een monteur zou worden ingepland.
Vandaag heb ik opnieuw een pakket ontvangen met daarin uitsluitend het modem — wederom zonder glasvezelkastje.
Ik begrijp niet waarom dit proces telkens misgaat en waarom ik steeds verschillende informatie ontvang. Ik hoop dat er nu eindelijk duidelijkheid en een structurele oplossing komt, zodat mijn abonnement correct en zonder verdere vertraging kan worden geactiveerd.

3 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wat zegt de postcode check is glasvezel beschikbaar op het adres https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck#Postcodecheck

Anders moet het aangesloten worden via de blauwe DSL kabel 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2026

Sinds ik er woon (2014) hebben we al glasvezel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Kristina88, welkom op onze community! Wat een ingewikkeld verhaal! Ik denk wel dat mijn telefonische collega's je hierbij het beste kunnen helpen. Kun je hier toch nog eens een belafspraak voor maken? Ik kan me voorstellen dat er misschien nog iets aan je aansluiting aangepast moet worden en er toch een monteur nodig is als je deze al 12 jaar hebt.

We hebben trouwens een handig artikel geschreven over glasvezel en de aanleg daarvan:

Â