Skip to main content
Beantwoord

Geen glasvezelverbinding na overstap naar KPN

• February 19, 2026
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Afgelopen maandag 16feb van Odido glasvezel naar KPN overgestapt (met overstapservice). Maandag kregen we bericht van KPN dat we online waren en de Odido verbinding was inderdaad weg. Eenmaal thuis het glasvezelkastje aangesloten, maar dit werkte niet. KPN zou een monteur sturen voor de volgende dag, maar toen zag ik dat het KPN glasvezelkastje aan de rechter kant ging ipv De linker (odido zat nog links). Toen ik dat had verwisseld werkte het weer een heb ik de monteur geannuleerd. 

Nog geen twee uur later viel de verbinding weg en was het lampje "glas" uit op het kastje. Balen, want de monteur had ik net 2 uur daarvoor afgezegd. Dus opnieuw gebeld en monteur zou nu woensdag komen. Toen er niemand kwam toch maar gebeld en wat bleek de afspraak was niet gemaakt. Wat bleek nu; er kon geen afspraak gemaakt worden. Medewerker heeft een ticket gemaakt (escaleren zoals ze dat noemde) en zou een noodpakket opsturen. Dat is vandaag binnengekomen alleen digitenne heeft geen signaal en het mobiele wifi kastje geen LAN aansluiting. Vanmiddag weer gebeld met KPN met het verzoek of ze aub een monteur kunnen sturen. Meneer plande er een voor mij in, maar dit kon niet omdat er nu een noodpakket nog in bestelling staat waardoor er geen monteur ingepland kan worden. Ik snap er niks van, want dat noodpakket is juist gestuurd omdat er geen monteur ingepland kon worden. Ik val van systeemfout in systeemfout... Al meerdere keren het installatieproces opnieuw gedaan, maar de KPN app zegt dat ik nog niet ben aangesloten. 

Heel veel spijt van mijn overstap gezien afgelopen weekend alles nog online was bij Odido. Nu moet ik morgen weer bellen, maar zeker dit weekend nog zonder glasvezel. Dit had de verkoper aan de deur er wel bij mogen zeggen dan waren we niet overgestapt. Is dit normale gang van zaken bij KPN?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Soterian, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Nee, dit is zeker niet de normale gang van zaken. Mijn gok is dat er in de centrale iets moet gebeuren waardoor er een monteur langs moet komen. Vind je het goed als ik meekijk wat hier aan de hand is? 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Hallo ​@Soterian ,

Is dit normale gang van zaken bij KPN?

Nee, dit is uitzonderlijk. 

alleen digitenne heeft geen signaal 

Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek. En gaf dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2026

De meter blijft op 0% staan en er staat een rode tekst dat er geen verbinding is. Blauwe lampje op antenne brandt wel

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 22, 2026

Hi ​@Soterian, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Nee, dit is zeker niet de normale gang van zaken. Mijn gok is dat er in de centrale iets moet gebeuren waardoor er een monteur langs moet komen. Vind je het goed als ik meekijk wat hier aan de hand is? 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

• Auteur
  • Topper
  • February 22, 2026

Hoi Alex,

Dank voor je reactie. Blijkbaar was het steeds niet mogelijk om een monteur in te plannen. Afgelopen vrijdag heeft de klantenservice via een andere afdeling toch een afspraak met de monteur kunnen forceren. Die komt morgenochtend en ik hoop dat daarmee het probleem is verholpen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 23, 2026

Een goede stap! Ik ben nu toch benieuwd hoe de afspraak is gegaan, werkt alles nu?

• Auteur
  • Topper
  • February 23, 2026

Hoi Alex,

Inmiddels werkt alles weer! Blijkbaar was er in de wijkkast iets misgegaan waardoor we geen verbinding binnenkregen. Daarnaast was het ook nog eens zo dat het glasvezelpunt in onze meterkast niet op orde was. Blij dat de monteur er was. Wel jammer dat dit een week heeft moeten duren. Maar gelukkig werkt het nu weer!