Skip to main content

Ik heb sinds kort kpn Hussel met 100 MBit. Dit na een discussie die resulteerde in een in gang gezette overstap. Daarna kreeg ik het aanbod kpn Hussel met 100MBit en een fijne korting. Nu krijg ik een beetje t gevoel dat ik genaaid ben door KPN. Mijn draadloze internetsnelheid op 4 mtr van de modem is ongeveer 20MBit. Advies van KPN... aanschaf versterkers.... nu loopt mijn hernieuwde contact pas sinds 18 mei. Ik heb nu alweer de neiging over te stappen. Ik ben in elk geval geenszins van plan kabels te trekken of zo'n draadloze versterkers aan te schaffen. Heeft iemand suggesties? Heb inmiddels ook al tig keer die assistent van KPN gebruikt. Zonder resultaat

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

En het modem staat ook nog eens in de meterkast zeker?


De snelheid waarvoor je een contract afsluit, heeft altijd betrekking op je bekabelde snelheid, dus wat er aan snelheid binnenkomt op je modem. Zodra je draadloos gaat werken, zul je altijd snelheid verliezen. Hoeveel dat is scheelt heel erg per omgeving. 


Dank je wel voor je reactie. Ik zit op nog geen 4 meter van mijn modem.... Heb meerder tests gedaan, alle andere device die Wi-Fi gebruiken uitgeschakeld... lichte verbetering, maar nog steeds niet boven de 30 MBit. Dat blijf ik belachelijk laag vinden


En ja, staat wel in de meterkast. Of hangt beter gezegd


Als je in een hutje op de hei woont dan zal je best een hoge snelheid halen. Woon je in een appartement met aan 4 zijden buren dan wordt het al heel anders. Er is gewoon teveel Wi-Fi in de lucht. Wil je het maximale uit je modem halen dan moet ie op een centrale plek staan en zeker niet in een kast. En doe nou verstandig.  Zet op iedere etage een wifi versterker neer die met een kabel aangesloten op de experiabox of zit is op de experiabox.  Geloof me je krijgt er nooit spijt van.


Via 2.4 Ghz wifi haal ik hier op ook ca. 4,5 meter van het modem net iets meer dan 30 Mb/s.

Mijn abo is 50 en KPN levert dan zelfs 70. Wat ik bedraad ook makkelijk haal. Maar via wifi 2.4 is tot 30 een hele nette snelheid. En ook een prima snelheid. Zelfs genoeg voor de 4k streams van Netflix (25 Mb/s).


Allen bedankt, ik zal toch maar aan de Wi-Fi versterker gaan dan

 


Doe de wifimanager https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je minimaal 5 minuten staan. Vaak is de uitkomst dan 2 experia wifi's gratis.  Maar dat zijn wel de bekabelde. 


Hallo @Dirk8673 Welkom hier op het KPN Forum en welkom als nieuwe klant. Goed dat je je vraag hier stelt en ook mooi om te zien dat je de community je al veel uitleg heeft gegeven. Veel beter dan Joep en Peter kan ik het niet zeggen: 30 mb/s is heel aardige snelheid voor wifi en via de wifi manager kun je je verbinding behoorlijk optimaliseren. Lees ook dit topic even goed door: er staan veel tips in. Je hoeft wellicht niet meteen een wifi-versterker aan te schaffen. 


Reageer