Skip to main content

Sinds 2013 het meest uitgebreide KPN abonnement met een slecht en steeds slechter functionerend WiFi. De draadloze tv ontvangers werken niet, dus kabel door het huis over de grond om toch nog enige verbinding te hebben en voor WiFi is het telkens zoeken. Nu er uiteindelijk versterkers worden aangeboden dan krijgen nieuwe abonnees deze gratis en vraagt KPN mij bijna 300 euro? Vreemde wijze voor trouwe klanten, Gr Tony Veenstra

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welkom @Anthonie1 

De SuperWifi kost in de webshop 149 euro,zie https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/

De Wifi Manager is er om de wifi-kwaliteit bij jou thuis te checken, en te verbeteren. 

Te lezen in dit topic Oplossingen voor trage en wegvallende wifi

Doorloop de Wifi Manager eens,en laat je ons weten wat daar uitgekomen is?


De draadloze tv ontvangers werken niet ?

kpn levert geen draadloze tv ontvangers

bedoel je van die dingen wat je in het wcd (stopcontact) stopt

deze moet je eigenlijk altijd vermeiden echt als laatste nood oplossing gebruiken

heb je hierop dan ook andere apparatuur met een switch aangesloten

zoja welke type

als dit geen igmp snooping is gaat het fout

 

 


Hi @Anthonie1, ik zie dat je eigenlijk 2 problemen komt melden, die verder helemaal los staan van elkaar, ik zal ze daarom ook per stuk behandelen :slight_smile:

Wat betreft de wifi, dat dit vanaf 2013 steeds slechter is geworden daar kan ik me iets bij voorstellen, in 2013 werd er nog niet zo veel gebruik gemaakt van wifi terwijl er nu bij al je buren óók een wifi signaal uitgezonden zal worden. Al deze wifi signalen gaan door de lucht op precies dezelfde frequenties, wat er voor kan zorgen dat de signalen gaan botsen en elkaar tegen gaan werken. Dat is helaas hoe deze techniek werkt en niemand kan daar iets aan veranderen. Gelukkig hebben wij niet stil gezeten de afgelopen jaren en hebben wij een aantal oplossingen bedacht waarmee je de wifi dusdanig in kunt stellen dat je zo min mogelijk last hebt van andere netwerken in de buurt en van andere stoorzenders. Stap 1 daarbij is het volgen van de Wifi Manager, waar @Tycha je over heeft geïnformeerd. Uitkomst van de Wifi manager kan onder andere zijn, dat je gratis wifi versterkers van ons ontvangt, als de wifi dusdanig slecht is. Zou je de manager willen doorlopen en ons willen laten weten wat er als oplossing gegeven is?

Wat betreft de tv, je geeft aan dat de draadloze ontvangers niet werken en ik vermoed dat de situatie zo is als @peter-keetfm hem schets, waarbij je gebruik probeert te maken van een draadloze verbindingsset? Je hebt je ontvanger nu via een kabel aangesloten als ik het goed begrijp, is het tv signaal daarmee wel weer in orde of ervaar je alsnog problemen? Ik hoor het graag! Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken :slight_smile:


Bedankt maar zelfs de WiFi manager blijft draaien en werkt niet. Kom niet verder dan bestel voor 149 euro ps een versterker. 
En ook de draadloze verbindings set komt niet verder dan contact opnemen.
Ze geven de buitenmuur de schuld welke het signaal zeer zou beperken. Ik ga kijken of ik ergens anders een aansluiting kan krijgen, want inderdaad mijn buren hebben ook KPN en is mogelijk dan niet handig. Mijn buurman klaagt en dan wordt mijn verbinding minder en andersom. Maar bedankt voor de tips en goede adviezen.


Als ik het door jou ingevulde klantnummer er bij pak, zie ik dat de Wifi manager op 8 maart wel volledig doorlopen is tot het einde en dat de gemeten snelheid van 4Mb naar 43Mb is gegaan, is dat een snelheid die je nu nog steeds meet? Of is dit weer weggezakt? Zou je anders een screenshot willen maken van de uitkomst van de Wifi manager en die hier willen delen zodat ik een beter beeld heb van de situatie?

Wat betreft de draadloze verbindingsset, welk type heb je nu in gebruik en hoe lang zijn ze al aangesloten? Ook hoor ik nog graag of het wél in orde is met de tv als je de ontvanger via de kabel aan hebt gesloten?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!