Skip to main content
Beantwoord

Geen installatiepakket bij KPN overstap ondanks actieve glasvezel

• January 2, 2026
  • 28 reacties
  • 195 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 23, 2026

23-01-202t6 om 09:40 gebeld en inderdaad heeft men het verkeerde NT kastje gestuurd.
Er moet blijkbaar echt een monteur komen om, naast het aansluiten van het zwarte NT kastje (wat ik zelf ook zou kunnen) doen) , maar ook en dat zeggen ze niet, de crossing in het buurt verzamelpunt te corrigeren. Dit wist men natuurlijk ook al toen men in augustus 2025 de FTU hadden geplaatst en nog 2x terug kwamen, onder het mom, dat er een probleem bij de buren was. Maar dat heeft men toen blijkbaar laten liggen. Ook de afspraak van 2 januari en alle andere datums die men door gaf, zoals 8 en 20 januari als oplever datum, sloegen natuurlijk nergens op. De gehele communicatie, tussen KNP.com, netwerk.kpn.com en de aannemer die het uiteindelijk moet doen, is zo te zien, WAARDELOOS.
Blijkbaar ben ik nu pas in februari aan de beurt! We zullen zien.
Nu weer de kast inruimen voor de tweede keer en alles er weer uit, ergens in februari.

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2026

Op 23/01/2026 rond 17:30 brand uitgebroken in het transformatorgebouw in mijn wijk. om 18:00 uur zat de hele wijk zonder stroom! Na 5 uur waren er 8 extra kabels getrokken en een diesel generator eindelijk geactiveerd. Aan de noordzijde van dit gebouwtje zit het KPN glasverzamelpunt vast en de toegang is afgesloten met een lint. Toch maar weer gebeld en de kpn.com medewerker vertelde TELEFONISCH dat netwerk.kpn.com tot 03-02-2026 de tijd heeft om iets te regelen. Dat iets bestaat helaas niet uit communicatie richting de klant. Website geeft nog steeds bij mijn login ā€œoeps er is iets fout gegaanā€ en de google app van kpn, geeft nog STEEDS aan dat mijn glasvezel nu op 20 januari geactiveerd wordt.
Of de hitte aan de andere kant van het gebouw, of de afzetting van het gebouw, impact heeft op mijn eventuele aansluitdatum is onbekend.

• Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Netwerk.kpn had belooft dat de crossing op 3 februari 202? opgelost zou zijn. Tot op heden totaal geen indicatie of ze zouden komen en hoe laat? Om 09:45 gaan bellen met 0880063744 en na 15 minuten wachten werd ik doorgeschakeld naar een telefoniste die mij vervolgens met KPN.com doorverbond en niet met netwerk.kpn.Ā  De kpn.com medewerker deed zijn best maar legde mij voor de ZOVEELSTE keer uit, dat zij moesten wachten op akkoord van netwerk.kpn, maar aangezien die niet opnemen heb ik de gehele bestelling maar geannuleerd. Nu had ik binnen 30 minuten een opzegging email, met slechts een scan code om de apparatuur terug te zenden.
Blijkbaar dacht men dat ik het complete installatiepakket had gehad en niet twee, een apart modem en later nog eens de verkeerde NT. Postpunt accepteerde slechts een code, dus alleen het modem terug gestuurd.
Zal contact opnemen met KPN.com voor een extra code en de vraag of er nog een monteur moet of kan komen om de FTU te repareren. Met het verwijderen van de verkeerde NT is het geheel van de muur gekomen en is de glasvezelkabel gebroken!
Ziet er naar uit dat ik niet van Odido naar KPN ga, maar naar Ziggo.