Skip to main content
Vraag

Geen internet door defecte glasvezelkabel, monteur kon niets doen

• June 16, 2025
  • 9 reacties
  • 145 keer bekeken

Glasvezelkabel kapot in huis. De installateur deed niets.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • June 16, 2025

Bedoel je met installateur een monteur van KPN of van een andere provider?

Bedoeling is dat als bij installatie blijkt dat er geen signaal binnenkomt, en de monteur op locatie kan dit niet zelf oplossen, er een ticket aangemaakt wordt voor KPNnetwerk om dit op te lossen.

Wat heeft de monteur gezegd/afgesproken toen die weg ging?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 16, 2025

Dat kan wel kloppen ​@Luiza85 . Niet iedere installatiemonteur kan een glasvezelaansluiting repareren. Er zal een andere monteur moeten komen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 16, 2025

Wat vervelend.

Ik denk dat de glasvezelmonteur niet enkel sprakeloos ernaar heeft gekeken, om vervolgens met stille trom te vertrekken. 😉

Kan je wat meer context geven aan het verhaal?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi en welkom hier ​@Luiza85.

Wat rot dat het herstellen van je glasvezelkabel niet gelijk lukte. We denken hier graag met je mee zoals je ziet: Kan je daarvoor meer details met ons delen over wat er precies is gebeurd? En hoe staat het er nu voor?

Je kunt voor snellere hulp een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

Nog steeds geen internet. Ik wacht al twee dagen op een telefoontje van een meneer die de kabel zou vervangen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 17, 2025

Nog steeds geen internet. Ik wacht al twee dagen op een telefoontje van een meneer die de kabel zou vervangen. 

Beste ​@Luiza85 , als je ook een mobiel abo hebt bij KPN kun je ter overbrugging gratis GB's aanvragen en je mobiel al hotspot voor andere diensten gebruiken.

Bel 0800 0402.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als je wilt kan ik de status voor je nakijken ​@Luiza85, ik kan niet toezeggen of ik 't kan bespoedigen maar ik kijk het met alle plezier even voor je na. Vul je je profiel zo volledig mogelijk in met je naam, klantnummer en adresgegevens?

En heb je ook een mobiel abonnement bij ons toevallig, zoals JanD al noemde? Dan kan ik ervoor zorgen dat je mobiele bundel opgehoogd wordt; vul je dan ook je mobiele nummer in je profiel in?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2025

Ja, controleer de status. En ik heb geen mobiel nummer bij KPN.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Oke, dan kan ik helaas geen data voor je toevoegen ​@Luiza85. Voor wat de monteur betreft: het probleem zit echt in de glasvezelkabel inderdaad. Dat is een stuk dat onze monteurs niet zelf kunnen herstellen, dat moet gebeuren door de beheerder van het glasvezelnetwerk. Het is naar hen doorgezet, je hoort zo snel mogelijk meer over wanneer dit gaat gebeuren.