Skip to main content
Antwoord

Geen internet en geen tv door storing waarbij oplostijd steeds wordt verschoven

• February 23, 2025
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Klacht: oplostijd van storing wordt automatisch elke keer 4 uur verplaatst.
In de tussentijd geen internet en geen tv.

Via via vernam ik dat er pas morgen een monteur komt voor reparatie (schijnt een “kast” omver gereden te zijn) terwijl berichtgeving KPN laat zien “dat ze er druk mee bezig zijn”. Waarmee dan… en waarom die berichtgeving van ‘verwachte opgeloste tijd”… je wordt aan het lijntje gehouden.

In deze digitale wereld heeft dergelijke storing grote gevolgen KPN! En dat je dan een deel van de kosten van niet geleverde diensten terug krijgt lijkt mij meer dan logisch.

Helaas heeft het meer en grotere gevolgen: in deze digitale wereld moet ik mijn baas morgen melden dat het beloofde werk, wat ik vandaag zou doen, niet kan leveren. dat de zieke kids even niet voor de tv of op de iPad kunnen en dat ook ikzelf aan het eind van de avond ook niet eens even rustig tv kan kijken. 

En waarom… omdat er op maandag pas een monteur wordt gestuurd die het ook eigenlijk al vandaag had op kunnen lossen.
Wanneer dat extra kosten met zich meebrengt, ga dat dan lekker verhalen op degene die de schade heeft veroorzaakt.

Verder vind ik de bereikbaarheid erg slecht; je kan niet mailen, je moet klachten via een forum melden (zelfs onderwerp kiezen is lastig op forum)  of bellen op werkdagen, terwijl je zelf ook werkt, en lang in de wachtrij staat terwijl je eigenlijk al weet dat er niets mee wordt gedaan en er een standaard procedure wordt ingezet/gevolgd.

Beste antwoord door joey92

het is niet een kwestie van niet kunnen of niet willen. er spelen hier veel meer factoren mee. als deze ‘kast’ inderdaad omver gereden is, dan komen hier nogal een aantal dingen bij kijken. 

als eerste, waar staat deze kast? kan hier zo maar veilig aan gewerkt worden, of ligt deze aan een drukke doorgaande weg waarbij een deel van de weg afgesloten moet worden?

als tweede komt de vraag wat is er allemaal kapot? is de kast alleen een beetje uit zijn 'lood’ gereden, of is deze volledig omver gereden. met kapotte kabels als gevolg. hier moet dan ook de netbeheerder langs komen om de spanning van deze kast af te halen, en later weer te herstellen in de nieuwe kast. 

als derde, hoe is de staat van de koperkabels die naar de klanten gaan? en hoe zit het met de inkomende glasvezel om deze kast van signaal te voorzien. moeten deze kabels verlengd worden, verlegd worden, of over tientallen meters volledig vervangen worden? hier moet dan ook de aannemer bij komen, materiaal op bestemming komen. enzovoort.

zo noem ik maar een aantal dingen op wat er misschien allemaal moet gebeuren. dit is allemaal niet zo maar te realiseren. 

als ik dan zo kijk welke storingen er aanwezig zijn vandaag, dan zie ik er maar eentje welke aan jou vermeldingen voldoen. als ik dan vervolgens naar het logboek kijk wat er allemaal gelogd is door de engineers op locaties. dan kan ik wel verklappen dat er minimaal 2 en wellicht alle 3 van bovenstaande dingen aan de orde zijn.

de KPN klanten die dit betreft hebben alleemaal een 100gb data bundel op hun mobiel gekregen als ze ook mobiel hebben van KPN en goed geregistreerd staat in MijnKPN.

hopende hiermee een beetje duidelijkheid te creëren. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 23, 2025

Een storing is altijd vervelend en komt altijd ongelegen en zeker in het weekend ​@MaJa71 Als er inderdaad een wijkkast omver gereden is dan zult u begrijpen het het een hele grote klus is omdat weer werkend te krijgen. Er moet een aannemer naar toe,  probeer die maar te vinden in het weekend,  er moet een graafploeg naar toe, er moeten onderdelen naar toe, misschien moet de gemeente eerst toestemming geven etc.etc. Kpn wordt een paar keer per dag bijgepraat over de werkzaamheden en dat maakt dat de tijd iedere keer verschuift. Heel vervelend allemaal maar kpn heeft er geen baat bij om een storing langer te laten duren dan nodig. Als u een mobiel abonnement heeft dan komt u in aanmerking voor een grote bundel waarmee u in ieder geval iets kunt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MaJa71 

Ter aanvulling op de reactie van community lid ​@Joep1965 het volgende:

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar, dus óók op de zondagen en tijdens feestdagen.

Bel met je mobiele telefoon naar: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik heb geen internet of ik heb een storing

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 23, 2025

het is niet een kwestie van niet kunnen of niet willen. er spelen hier veel meer factoren mee. als deze ‘kast’ inderdaad omver gereden is, dan komen hier nogal een aantal dingen bij kijken. 

als eerste, waar staat deze kast? kan hier zo maar veilig aan gewerkt worden, of ligt deze aan een drukke doorgaande weg waarbij een deel van de weg afgesloten moet worden?

als tweede komt de vraag wat is er allemaal kapot? is de kast alleen een beetje uit zijn 'lood’ gereden, of is deze volledig omver gereden. met kapotte kabels als gevolg. hier moet dan ook de netbeheerder langs komen om de spanning van deze kast af te halen, en later weer te herstellen in de nieuwe kast. 

als derde, hoe is de staat van de koperkabels die naar de klanten gaan? en hoe zit het met de inkomende glasvezel om deze kast van signaal te voorzien. moeten deze kabels verlengd worden, verlegd worden, of over tientallen meters volledig vervangen worden? hier moet dan ook de aannemer bij komen, materiaal op bestemming komen. enzovoort.

zo noem ik maar een aantal dingen op wat er misschien allemaal moet gebeuren. dit is allemaal niet zo maar te realiseren. 

als ik dan zo kijk welke storingen er aanwezig zijn vandaag, dan zie ik er maar eentje welke aan jou vermeldingen voldoen. als ik dan vervolgens naar het logboek kijk wat er allemaal gelogd is door de engineers op locaties. dan kan ik wel verklappen dat er minimaal 2 en wellicht alle 3 van bovenstaande dingen aan de orde zijn.

de KPN klanten die dit betreft hebben alleemaal een 100gb data bundel op hun mobiel gekregen als ze ook mobiel hebben van KPN en goed geregistreerd staat in MijnKPN.

hopende hiermee een beetje duidelijkheid te creëren.