Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en kan modem niet bereiken

• January 11, 2025
  • 6 reacties
  • 264 keer bekeken

Het begon met geen wifi. Na diverse keren met app alles doorlopen, resets op modem/FTU, blijkt het volgens de app, het modem te zijn. Kan het modem niet bereiken via datakabel en mijnmodem.kpn/ http://192.168.2.254... Ander modem (ook kpn modem 12) geleend van vriend, precies hetzelfde. Weer alle mogelijke reset stappen uitgevoerd, maar helaas….

Dan toch maar een servicemonteur laten komen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Nep tunus 

Welkom op de community van KPN.

Dit lijkt meer op een storing op je glasvezellijn.
Ik adviseer je daarom om telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, een medewerker zal dan een lijnmeting gaan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woning, om zo te zien waar het eventueel fout gaat.
Ook kan dan het modem zelf worden bekeken.

Telefoonnummer: 0800-0402 of via een KPN Mobiele aansluiting op 1200.

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik heb geen internet of ik heb een storing

De storingsdienst is 24 uur per dag, en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nep tunus 

Welkom op de community van KPN.

Dit lijkt meer op een storing op je glasvezellijn.
Ik adviseer je daarom om telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, een medewerker zal dan een lijnmeting gaan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woning, om zo te zien waar het eventueel fout gaat.
Ook kan dan het modem zelf worden bekeken.

Telefoonnummer: 0800-0402 of via een KPN Mobiele aansluiting op 1200.

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik heb geen internet of ik heb een storing

De storingsdienst is 24 uur per dag, en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2025

Dankje voor je reactie Michel!

Ik heb 15 minuten geleden telefonisch contact gehad met KPN.

En wat is er aan de hand? Er is een bepaalde adaptor geleverd met de KPN Model 12b die storing kan opleveren, zodanig dat het modem telkens opnieuw doet opstarten.

Model: MSG-V2500ER120-030E0-DE volgens de KPN medewerker is 5% van gebruikers (model 12) onderhevig aan dit fenomeen….

Een nieuwe adaptor is onderweg!

Greetz,

Ron

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nep tunus 

Bedankt voor je uitvoerige reactie terug.
En goed dat je een duidelijke uitleg hebt gekregen, over wat de uitval van het modem veroorzaakt.
Fijn dat er een nieuwe adapter naar je onderweg is, en dat deze het probleem gaat oplossen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Nep tunus , welkom op onze community! Ik zie dat Michel je al goed geholpen heeft. Is het met de nieuwe adapter beter?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

Nou...Michel was zo attent om te reageren! 🤣

De oplossing kwam vrijwel direct van een van jouw collega’s op de klantenservice...

En ja, de adapter is gisteren aangesloten, en verzorgd op moment het modem van een storingsvrije spanning….

Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen. 

Greetz,

Ron

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah fijn, bedankt voor je terugkoppeling Ron! Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!