Skip to main content

Hallo KPN

Vorige week zaterdag was ons internet (Vdsl) helemaal uitgevallen en de medewerker dacht aan een defect modem. Deze dinsdag ontvangen maar het probleem bleef.

Donderdag kwam de monteur en het probleem zat uiteindelijk in de wijkcentrale waar hij een poortwissel heeft uitgevoerd. In eerste instantie werkte het weer maar na zijn vertrek valt onze verbinding meerdere malen per uur kortstondig uit. We hebben nu last van stilstaand beeld bij tv kijken.

Kreeg een sms met een code die ik kon bellen voor een herhaal storing maar vanaf toen ging het mis bij KPN niemand kon iets doen, we werden niet terug gebeld en we zitten nog steeds met een wegvallende verbinding.

Ik begrijp dat er bijzondere omstandigheden zijn waardoor monteurs nu niet in de woning kunnen komen maar dat is bij ons niet nodig. Het probleem zit in de wijkcentrale en wij willen als gezin in deze tijd graag een betrouwbare internet verbinding om niet geisoleerd te raken. Een week zonder internet en televisie is geen wenselijke situatie op dit moment. We moeten bereikbaar zijn en informatie op tv kunnen volgen.

Kan iemand bij KPN zorgen dat wij verzekerd zijn van een stabiele internetverbinding en televisie?

 

Patrick

 

 

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch of een draadloos verbindingsset?


Joep1965, tv is direct op experiabox aangesloten. Zoals ik eerder zei, probleem ligt in de aanvoer naar de wijkcentrale en niet aan de aansluitingen in onze woning. Een meting die de KPN medewerker heeft verricht wees ook uit dat onze internetverbinding “hapert”en “uitvalt” om de zoveel tijd.

Mogelijk kapotte of beschadigde koperaders buitenshuis.


Zulke wegvallende verbindingen kunnen ook binnenshuis veroorzaakt worden. Je kan meten dat het wegvalt, je kan niet zien waardoor.

Een monteur meet altijd koper voordat hij een poortwissel mag doen. Als de kabels defect waren dan was dat wel gemeten.

Ik denk eerder aan far end cross talk. Oud isra met schroefjes

, of een lasdoosje (zo een blok waar een kabel met schroefjes aan vast zit) in huis.

 


Al deze aansluitpunten heb ik niet in huis. Zoals al eerder aangegeven de monteur was hier thuis en alles was goed aangesloten. 
het probleem zit in de wijkcentrale. 
 

van KPN nog niets gehoord. Wel een mail gehad dat de service wat minder is maar men wel prioriteit geeft aan uitvallende internet bij klanten.

 

niet dus.


Ga er maar vanuit dat het nog een poosje duurt. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur. 


Aanvulling:

We hebben gemerkt dat eigenlijk alleen het tv beeld bevriest. Op de ipad, en andere devices waar uitzendingen gebufferd worden hebben we geen zichtbare problemen.

Zijn er meer mensen waar het beeld op de V10 modem, met de nieuwe Arris 4K modems het beeld hakkelt?

mogelijk toch een verband met veel gebruik internet nationaal?

 


Hoi @rasta87 welkom op het forum! Ik kijk graag even met je mee naar de status en voortgang van je ticket! Kun je je gegevens aanvullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Hallo Thomas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld.

Ondertussen ook een aanvulling op de storingen die ik ervaar. Het lijkt erop dat de storing zich vooral voordat bij het televisie kijken. Soms kunnen we uren kijken zonder freezes, een ander moment hebben we er meerdere per 10 minuten.

Van een totaal wegvallend internet hebben we geen last, de lampjes om het modem blijven altijd groen en alle streamingdiensten die bufferen, zoals bijvoorbeeld youtube op de Ipad werkt normaal.

Probleem is misschien de tv ontvanger? Ook voor de storing liep deze 1 a 2 x per maand vast en moesten we opnieuw opstarten.

 

Groet, 

Patrick


Bedankt voor je gegevens Patrick, ik zie dat het ticket momenteel nog steeds open staat en bij de planning ligt. Er zijn twee poortwissels uitgevoerd. Deze hebben het probleem niet verholpen zie ik. Ook als ik je lijn uit lees zie ik dat de kwaliteit niet goed en instabiel is. Dit merk je vooral op de TV omdat deze niet buffert. Hier zouden we een monteur aan huis voor aan moeten sturen maar vanwege het coronavirus kunnen we deze hiervoor nu helaas niet inplannen lees ik. Zodra hier iets in verandert zullen zij daar nog contact over op nemen met je.

In de tussentijd zou je natuurlijk met ons kunnen kijken naar je is/ra punt of wij daar nog iets aan kunnen zien. Zou je hier een foto van willen uploaden?


Dag Thomas,

 

dankjewel voor het uitzoeken en mij op de hoogte houden. 
hierbij de foto van het isra punt. 
 

groet,Patrick

 


Bedankt voor de toelichting, ik zie zo ook geen rare dingen eerlijk gezegd. Zoals het er nu uit ziet lijkt er tussen dit is/ra punt en de wijkcentrale iets met de kabel niet helemaal goed te zijn.
Daar is helaas wel echt een fysieke monteur voor nodig. Deze kunnen we op dit moment helaas nog niet aansturen. Je hoort nog van ons!


Dag Thomas./ KPN
 

ik heb de kabel van het Isra punt naar mijn modem vernieuwt om een en ander uit te sluiten. 
 

zou jij opnieuw een meting naar de kwaliteit van de verbinding kunnen uitvoeren?

 

ik wil weten of deze gelijk, of verbeterd is. 
 

groet,

Patrick


Hoi Patrick, ik heb nog een keer gemeten en het ziet er op dit moment goed uit!  Beide aderparen meten goed! 
Hoe ervaar jij de verbinding nu?


Nu 1 dag zonder freezes. Ik kijk het een week aan en laat het hier weten. 


Dag Thomas.

wij hebben nu een week probleemloos kunnen kijken. Nergens meer last van gehad.

Als jij ook weer een goede verbinding meet mag het ticket en dit topic worden gesloten.

 

groet,

 

Patrick


Bedankt voor de terugkoppeling @rasta87, ik zal het doorgeven!
Fijne dag nog!