Skip to main content

Goeiemorgen...

Is iemand anders in Den Haag (Bezuidenhout) zonder vast/thuis internet van KPN?

Ik heb nu al 7 dagen geen internet dienst (incl TV).
In de KPN website het zegt dat een storing in de buurt heeft gebeurd, maar elke dag verandert de einddatum.
Ook elke dag krijg ik en sms dat zegt:
"Beste klant, helaas duurt de reparatie langer dan verwacht. Onze monteurs werken hard aan een oplossing. Wij informaeren u als de reparatie is gelukt. Groet, KPN"

Ik heb met klantservice gesproken en ook via chat, maar ik ben niet tevreden met de antwoorden en zekerheid van de kpn medwerker:
Elke keer als ik contact met hen opneem, kunnen ze geen probleem in mijn buurt vinden. Alleen na ik ze stuur de link van hun website, dan ze zien het probleem. Maar daarna zeggen ze gewoon dat ik op het einde van de dag moet wachten.
En hiermee wordt de storing einddatum nog een keer uitgesteld.
Graag me helpen!

Groetjes

Hoi, ik zal de Webcare medewerkers op dit topic attenderen.

Maar, ze kunnen je alleen helpen indien je je gegevens hebt ingevuld in je forumprofiel. I.i.g. naam, postcode, huisnummer, evt. toevoeging, en klantnummer vaste diensten.
(onderaan formulier ingevulde opslaan; deze gegevens zijn niet openbaar inzichtelijk)


Hoi, ik zal de Webcare medewerkers op dit topic attenderen.

Maar, ze kunnen je alleen helpen indien je je gegevens hebt ingevuld in je forumprofiel. I.i.g. naam, postcode, huisnummer, evt. toevoeging, en klantnummer vaste diensten.
(onderaan formulier ingevulde opslaan; deze gegevens zijn niet openbaar inzichtelijk)

 

Dank u wel PeterG!

Ik heb dat gedaan.

Groetjes,


Welkom @theflyingdutchman! Ontzettend vervelende storing dit :slight_frown: Je bent niet de enige die hier last van heeft, er zit een kabelbreuk tussen jouw adres en de centrale. Er is geprobeerd dit voor het weekend op te lossen maar dat is helaas niet gelukt. Vandaag wordt er weer gewerkt aan de storing, de verwachting is dat het aan het eind van de middag is opgelost. 


Welkom@theflyingdutchman! Ontzettend vervelende storing dit :slight_frown: Je bent niet de enige die hier last van heeft, er zit een kabelbreuk tussen jouw adres en de centrale. Er is geprobeerd dit voor het weekend op te lossen maar dat is helaas niet gelukt. Vandaag wordt er weer gewerkt aan de storing, de verwachting is dat het aan het eind van de middag is opgelost. 

Ik hoop zo! :fingers_crossed: Heel erg bedankt @Joran voor de update!

Groetjes


@theflyingdutchman: Nog geen goed nieuws. Het is gisteren nog niet gelukt het probleem op te lossen, zoals je hebt gemerkt. Vandaag worden kabels omgelegd en wordt laswerk uitgevoerd. Voor een kabelbreuk duurt dit uitzonderlijk lang. Klopt het dat je al 50GB mobiele data hebt gekregen om de storing te overbruggen? Anders regel ik dat alsnog.


@theflyingdutchman: Nog geen goed nieuws. Het is gisteren nog niet gelukt het probleem op te lossen, zoals je hebt gemerkt. Vandaag worden kabels omgelegd en wordt laswerk uitgevoerd. Voor een kabelbreuk duurt dit uitzonderlijk lang. Klopt het dat je al 50GB mobiele data hebt gekregen om de storing te overbruggen? Anders regel ik dat alsnog.

 

Erg bedankt @Joran voor de update...
Het is inderdaad heel vervelend, maar vooral voor mijn gasten thuis.
Ze zijn met mij een maand op vakanties and ze hebben geen andere manier om internet te gebruiken dan naar een café in de binnenstad te gaan. :-(
Ze hebben buitenlandse SIM kaarten dus kan ik niet delen mijn extra mobiel data met hen (een van hen moet werken en kan mijn internet niet thuis gebruiken!).
Het is hetzelfd voor de tv.
Ik heb een smart-tv met KPN iTV - is er een mogelijkheid van tijdelijke toegang tot Digitenne? (ik heb een dvb antenne...)
Ook als ik een extra SIM van KPN krijgen, kan jullie een 4G Mini-Wifi hub me lenen zodat iedereen thuis kunt internet gebruiken? (met mijn extra GB's)
Met deze twee dingen, mij en mijn gasten zou gelukkig zijn tijdens de storing.

Groetjes


Ze hebben buitenlandse SIM kaarten dus kan ik niet delen mijn extra mobiel data met hen

Er is een manier waarop dat wel kan. Je kunt je telefoon instellen als wifi-accesspoint. Diverse apparaten kunnen dan, via jouw telefoon, internet gebruiken via wifi. Van jouw bundel, dat wel.

Of je buren ‘lief’ aankijken of je gasten hun wifi mogen gebruiken. Dat zal in jouw woning vast ook wel te ontvangen zijn. Kost je buren niets, want vast internet heeft een oneindige ‘bundel’.


Ik snap dat je dan niet zoveel hebt aan de databundel. Vroeger boden we een MiFi router en Digitenne, daar zijn we al een tijd mee gestopt sinds de 50GB bundel een optie is. Ik heb navraag gedaan of we dit bij uitzondering nog kunnen doen. Grote kans van niet maar ik ga het proberen. Als ik reactie heb laat ik het weten. Anders bieden Peters tips mogelijk uitkomst.

 

Ondertussen alleen maar slecht nieuws over de kabelbreuk. Deze ligt op een ongunstige plek waardoor vergunningen nodig zijn om te mogen graven. De verwachte eindtijd staat nu op de 28e :slight_frown: Vrijdag aan het eind van de middag wordt een update verwacht in de storingsmelding. Ik hou je op de hoogte.


@PeterG 

als er een breuk zit naar de wijkkast hebben de buren waarschijnlijk ook geen verbinding

 


@theflyingdutchman: Een MiFi router en Digitenne ontvanger komen jouw kant op. Beide zijn direct geactiveerd. Je kunt die morgenmiddag ophalen op een servicepunt in de buurt. Alle details ontvang je per sms. Als het goed is heb je al een eerste sms ontvangen, als dat niet het geval is, laat het weten.


Leuk hè... een vergunning aan moeten vragen om een kabel te maken. Denken jullie ook na over stikstof? En uiteraard co2 uitstoot compenseren hé? :wink:


@Joran,  Ik heb nu een e-mail gekregen met informatie over Mifi en Digitenne. Morgen komen deze, nu weet ik. Dit zou veel moeten helpen. :slight_smile:
Ik ben dankbaar voor je hulp


Dat hoeft niet het geval te zijn@peter-keetfm .

Mijn buurvrouw heeft ook KPN maar zit op een hele andere route qua kabel.
Verder zijn er vaak (altijd) ook buren met Ziggo of een andere kabelaar als provider.

Hebben ze bv T-mobile, NLE of Tele2 dan zullen ze wsl in hetzelfde schuitje zitten als TS.

 

als er een breuk zit naar de wijkkast hebben de buren waarschijnlijk ook geen verbinding


ga hier geen discussie over starten maar via de meeste providers gaat via het kpn netwerk

ja als de buren internet via de schotel hebben kan het ook zo kun je wel doorgaan

meestal als er een breuk bij een wijkkast zit zit het hele blok zonder


Hmm. Er zijn i.i.g. 2 netwerken. Die van KPN, waar ook anderen gebruik van maken. En die van de kabel, meestal Ziggo.

Buren met Ziggo zullen ongetwijfeld wel gewoon signaal hebben.


klopt

buren die internet via 4g hebben ook en met de satelliet hebben ook

en inderdaad via de coax van ziggo ook

maar hun buren hebben kpn pff wat een discussie

lezen ik zeg ook waarschijnlijk


De tip om de verbinding van de buren te gebruiken was een goede maar ik denk niet dat de topicstarter veel heeft aan verdere discussie. Ik stel voor dat we het hier bij laten :slight_smile:


@Joran

helemaal eens


@theflyingdutchman: Zo te zien is het noodpakket afgeleverd :slight_smile: Alles hoort Plug&Play te zijn, als je toch tegen problemen aanloopt bij de installatie: laat het weten!


Ik heb de melding gezien! Ik haal het noodpakket op als ik thuis ga. ik laat je weten als ik een probleem heb! Bedankt @Joran nog een  keer.


@theflyingdutchman: Werkt de vaste verbinding inmiddels weer? Ik zie dat de graafwerkzaamheden zijn afgerond. De storingsmelding blijft nog wel open staan ter controle en ik ga ervan uit dat de technische dienst nog contact met je opneemt.


Goedemorgen @Joran 
Op Vrijdag heb ik een sms van KPN gekregen. Het staatte dat de storing was opgelost, maar dat was het…
Hier lijkt alles goed.
Morgen ga ik de noodpakket terugzend.


Blij om dat te horen! Heel naar dat dit zo lang heeft geduurd. Je kunt overigens een vergoeding aanvragen via Vergoeding | KPN. Als je in de toekomst eens ergens hulp bij nodig hebt, laat het weten!


Reageer