Skip to main content

Geachte heer, mevrouw,

 

Afgelopen week hadden wij ineens geen internet en tv meer. Monteur laten komen en die wist het ook niet totdat wij onze buren spraken. Wat bleek? Er zijn te weinig glasvezelverbindingen aangelegd en nu meer mensen er gebruik van willen maken geeft dit problemen. Want de KPN monteurs die langskomen voor de gemelde problemen trekken er ergens een kabel uit waardoor vervolgens andere mensen geen internet en tv meer hebben. Dit geeft een kettingreactie waar mensen in de buurt om de beurt geen internet en tv hebben want de KPN monteurs denken niet aan een structurele oplossing maar trekken er lukraak kabels uit zodat het probleem tijdelijk is opgelost. Vervolgens is KPN netwerk met monteurs langs geweest en zij bevestigen het probleem en dat het opgelost zou worden. Dat zou eerder deze week gebeuren maar tot op heden niets gebeurd. Mensen blijven vervolgens klagen en KPN monteurs blijven kabels eruit trekken. De betrokken partijen (KPN, Telfort en KPN Netwerk) blijven ons van het kastje naar de muur sturen. De klantenservice begrijpt het probleem niet, wil niet doorverbinden naar mensen die het wellicht kunnen oplossen en zijn weinig begripvol. Dit alles kost ons enorm veel energie, tijd en ongemakken. Het wordt daarom tijd dat alle betrokken partijen met elkaar om de tafel gaan zitten, tot een oplossing komen en een schadevergoeding aanbieden die passend is (ipv zeggen dat het wel goed komt en dat we zelf een claim in moeten doen). Ik hoor graag van u zodat deze ‘shit show’ een keer voorbij is want het is bijzonder schandalig en gênant.

 

Groet,

 

Jesper

 

 

Goed dat je hier je verhaal doet.  Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Heb je overigens al contact gehad met kpn de netwerkbeheerder? Kijk op kpnnetwerk.nl. zij gaan over het netwerk.


Ha Joep,

 

Dank voor de reactie. We hebben dus al meerdere keren met meerdere partijen contact gehad maar er wordt vervolgens niets ondernomen. Ook niet met andere buurtbewoners. Hierdoor blijft KPN maar monteurs sturen die niet de capaciteit en bevoegdheid hebben om dit probleem op te lossen waardoor ze er maar voor kiezen om iemand af te sluiten zodat de persoon met de klacht weer tijdelijk is geholpen. Blijkbaar ligt het niet in het vermogen van deze monteurs om dit structurele problemen aan te kaarten en de klantenservice bellen is kansloos omdat ze daar een manual erbij houden die dit probleem ook niet oplost.…

Zou dus prettig zijn als er een senior iemand naar de problematiek gaat kijken en dit samen met de glasvezelmaatschappij gaat oplossen. Overigens hadden die monteurs ook beloofd dat dit meteen (vorige week) opgelost zou worden maar we hebben niemand anders dan de KPN monteurs gezien om gewoon weer ergens kabels eruit te trekken.

 

Groet,

 

Jesper


Je bent hier bij KPN de provider. Maar wacht nog even op een medewerker hier. Die kan je vast wat meer vertellen. Vergeet niet je profiel in te vullen. 


Dat begrijp ik maar als KPN monteurs blijft sturen om de kabels eruit te trekken hebben wij weer een aantal dagen geen tv en internet. Vandaar dus het dringende verzoek dat alle partijen met elkaar om de tafel gaan zitten voor een structurele oplossing…

 

heb het klantnummer ingevuld dat zou voldoende moeten zijn? 


Het probleem is een beetje dat de provider KPN deels hier ook zelf last van heeft. Als er geen ruimte is kunnen ze in weze geen nieuwe abonnementen via glasvezel verkopen. De betrokken partijen zijn niet enkel KPN en Telfort elke provider die via dit netwerk levert is hierbij betrokken vermoed ik.

De diversiteit van de NV KPN zie je hier weer terug KPN is meer dan de provider dat schept wel vaker verwarring.

Wat al gezegd is KPN Netwerk NL is de partij die dit zal moeten oplossen.


Wat bleek? Er zijn te weinig glasvezelverbindingen aangelegd en nu meer mensen er gebruik van willen maken geeft dit problemen. Want de KPN monteurs die langskomen voor de gemelde problemen trekken er ergens een kabel uit waardoor vervolgens andere mensen geen internet en tv meer hebben. Dit geeft een kettingreactie waar mensen in de buurt om de beurt geen internet en tv hebben want de KPN monteurs denken niet aan een structurele oplossing maar trekken er lukraak kabels uit zodat het probleem tijdelijk is opgelost.

Ik vind dit een hele discutabele conclusie waarvan ik mij zeer sterk afvraag of dit wel werkelijk zo is of dat de oorzaak van de problemen toch ergens anders gezocht noet worden.


Hoi Jesper, welkom op het forum! Vervelend dat je ineens zonder diensten zat. De conclusie die daar echter uit komt is niet juist. Het kan inderdaad voorkomen dat een straatkast niet voldoende bruikbare poorten meer heeft. In dat geval zal die straatkast worden aangepast. Het is echter niet zo dat monteurs lukraak kabels uit een poort trekken om daar een andere klant op aan te sluiten. Ten eerste al niet omdat dit dan inderdaad iemand anders zonder diensten laat zitten. En ten tweede niet omdat er ook in het systeem een koppeling gemaakt moet worden tussen een klantabonnement en de poort waar hij op zit. Zomaar ompluggen doet niets met die koppeling.

Wat wel kan gebeuren is een kruising. Hierbij wordt, per ongeluk, jouw verbinding en die van iemand anders omgewisseld. Zoiets kan gebeuren vanuit het systeem, waarbij die een koppeling legt tussen jouw abonnement en een poort waar je niet op zit. Of fysiek als daar je kabel in een poort geplugd wordt die niet gekoppeld is met jouw abonnement. Wat ik op dit moment zie in de technische melding die hiervoor nog openstaat is dat er bij jou sprake is van een kruising. Die lijkt zich inderdaad fysiek in de kast of ondergronds te bevinden. Daarom is hiervoor Reggefiber KPN NetwerkNL aangestuurd. Die zijn hier mee bezig, maar omdat Reggefiber KPN NetwerkNL verder een apart bedrijf is, kan ik niet inzien wat de verdere status is. 

Reggefiber KPN NetwerkNL neemt contact met jou op als ze bij je thuis nog iets willen controleren. Ik verwacht dat dit niet nodig is en dat ze alleen buitenshuis aan het werk gaan. Als zij het opgelost hebben koppelen ze dat aan onze technische dienst terug. Die neemt dan weer contact met je op. Hoe lang dit gaat duren kan ik geen zekerheid over geven. Ik hoop dat we morgen een update krijgen, maar kan dat niet garanderen. Ik kan je alleen maar vragen af te wachten.

 

Edit: namen gecorrigeerd, ingesleten gewoontes :D


Voor de duidelijkheid: Reggefiber bestaat niet meer. Dat is KPN Netwerk NL en zij zijn dus bezig om de kruisingen op te zoeken en te laten herstellen.


Hoi Jesper, ik heb zojuist even gekeken naar de status en ik zie hier iets staan over dat KPN NetwerkNL aan het einde van de ochtend een monteur gepland heeft om hier mee aan het werk te gaan. Ik ga ervan uit dat die het probleem dan ook weet te verhelpen.