Skip to main content

 

Sinds kort heeft KPN een nieuwe 4K decoder geplaatst. Sindsdien loopt internet en tv geregeld vast. De monteur heeft de eperiabox NIET vervangen. Kan dit t probleem zijn? Alles al gereset en van stroom afgehaalt ed. Met decoder opnieuw installeren krijg ik een foutcode met 307 welke ik niet weg krijg. Ik heb hem opnieuw opgestart, maar er veranderd nog niks. Wat kan het probleem zijn? Alles is rechtstreeks aangesloten. 

Kijk eens hier ? Foutcode 300, 301, 307, 840, 841 of 845 Interactieve TV oplossen


Hoi @MarcelH77. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt en dat jouw internetverbinding af en toe niet werkt. Foutcode 307 geeft aan dat jouw tv-ontvanger zij software niet kan inladen. Heb je de ExperiaBox al eens gereset? Als dit het probleem niet verhelpt, dan zou ik je willen vragen om jouw gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. We horen graag van je!


Hallo vikash, reset al gedaan en niet geholpen. Heb me gegevens ingevuld. 


Zou je ook nog even deze stappen willen uitvoeren?

Start je tv-ontvanger en Experia Box opnieuw op, maar nu zonder aangesloten kabels op het modem

  1. Zorg ervoor dat je tv-ontvanger rechtstreeks met een ethernetkabel is aangesloten op de Experia Box.
  2. Haal alle andere ethernetkabels die op de Experia Box ( modem) zijn aangesloten uit de geel gekleurde poorten van de Experia Box.
  3. Haal de stekker van je modem uit het stopcontact. Wacht 10 seconden. Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact.
  4. Wacht 10 minuten tot het modem weer helemaal opgestart is.
  5. Haal de stekker van je tv-ontvanger nogmaals uit het stopcontact. Wacht 10 seconden en stop de stekker van je tv-ontvanger weer in het stopcontact.
  6. Sluit dan alle overige ethernetkabels weer aan op de Experia Box. En sluit je tv-ontvanger weer aan zoals die was aangesloten.
  7. Stop de stekker van je tv-ontvanger weer in het stopcontact.
  8. Bekijk nu of je weer gewoon tv kan kijken.

 


Hi @MarcelH77,

 

Is het toevallig ook het geval dat de monteur een wijziging heeft gedaan aan de verbinding die binnenkomt? Extra snelheid bijvoorbeeld? Of een tweede verbinding (pairbonding) heeft aangesloten?

 

Laat het weten! Aan de hand van die informatie kan er een hoop duidelijk worden. :)

 

Groet,

Jordy van der Bolt


We zijn er even verder ingedoken en daar komen wat rare dingen uit. Op dit moment zie ik namelijk twee actieve abonnement op je adres. Een die stamt uit 2017 en een die eerder deze maand, op de 9e, actief is geworden. Dat hoort niet te gebeuren. Hoe heb jij dit 4K pakket aangevraagd? Ik vermoed door een bestelling te plaatsen via kpn.com?  Zo ja, dan had dat eigenlijk moeten uitvallen, je kunt niet via kpn.com bestellen als bestaande klant.

Alleen is het in dit geval wel doorgevoerd waardoor er twee abonnementen zijn ontstaan. Voor zover ik kan zien heeft dat kunnen gebeuren omdat je oude abonnement op een oudere glasvezelverbinding zat (noemen we EoF) en je nieuwe abonnement op een nieuwere is aangesloten (GoF). Dit is ook waarom je twee facturen hebt.

Voor het oudere abonnement is op 12 februari een opzegging ingevoerd. Alleen die loopt niet door. Waarschijnlijk juist vanwege het tweede abonnement waardoor het systeem niet goed weet wat er wel en niet weg moet. Handmatig handelen door de backoffice is dan nodig. Daar zie ik alleen nog niets van terug. Daar gaan we dan ook even achteraan. We komen er hier zo snel mogelijk bij je op terug. 

 

Ik verwacht dat dit geheel dan ook voor de problemen zorgt die je ervaart. En dat ze dan ook zullen verdwijnen zodra de opzegging rond is. Mocht dat zo zijn kunnen we dan op dat moment daar verder naar kijken.


Bedankt voor de snelle reaktie. Het dubbele abbonement was bij mij ook duidelijk ivm dubbele afschrijving. Dit heb ik telefonisch al besproken en is zou gecorrigeerd worden. Jullie medewerker was daar heel behulpzaam in. Top. 
 

ik zal wel eea fout hebben aangevraagd voor me wijziging. Excuus hiervoor! 
 

hopelijk komt de verbinding dan straks goed. 😬


Dat andere abonnement moet nog succesvol verwijderd worden. Hier hebben we intern een duwtje aan proberen te geven. Ik hoop dat dat nu snel gaat gebeuren.


Goedenavond,

mijn tv ontvanger doet het nu weer goed. Heb inmiddels ook een nieuw mijn kpn aangemaakt. 
 

laatste probleem…. Wifi is echt belabberd. Op alle apparaten (ipad/sonos/smart tv/telefoon) valt het continu weg. Wifi netwerk reeds opnieuw aangemeld ed op apparaten, router opnieuw opgestart,  maar helpt niets….. kan men dit op afstand nazien?


Kijk ook eens hier Oplossingen voor trage en wegvallende wifi probeer eens de wifi manager?


Zie ook dat ik 1 IP4V nummer heb maar twee 2 IP6V nummers. Klopt dit? Of heeft dit nog met de dubbele verbinding op mijn adres te maken?