Skip to main content

Beste KPN (forum),

Afgelopen woensdagavond is er bij onze buren sprake geweest van een blikseminslag. Sindsdien hebben wij geen internet meer. Op de Experia Box v8 brandt het powerlampje constant rood. Een harde reset lukt niet. Afgelopen donderdag telefonisch contact gehad met de klantenservice en we zouden een nieuwe modem ontvangen. Dezelfde dag nog zouden we een bevestiging ontvangen via e-mail. Dit is nog steeds niet gebeurd. In de tussentijd ook geen nieuwe modem ontvangen. Onze buurvrouw met dezelfde klachten na de blikseminslag (en ook klant bij KPN) heeft gisteren haar modem ontvangen. 

In de tussentijd zijn we er achtergekomen dat ook vaste telefonie niet meer werkt (na de telefoon direct aangesloten te hebben op de wandcontactdoos van KPN). Het lijkt erop dat het probleem groter is dan alleen een modem dat niet meer werkt. Geprobeerd om online een monteur in te schakelen, maar wegens de coronacrisis is dit niet mogelijk. Wij hebben echter wel dringend een oplossing nodig. 

Een snelle(re) actie van KPN zou enorm gewaardeerd worden. 

Met vriendelijke groet,

Acharrat

 

 

 

Je doet er verstandig aan om morgen nog een keer te bellen. 0800-0402. tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken. Ik vermoed dat er ergens iets fout is gegaan. Bellen is dat het snelst.


Dank voor de vlotte reactie! Dat kan ook op zondag? Dan ga ik dat zeker doen. 


Ja hoor dat kan. Laat je even weten hoe het afloopt?


Zal ik zeker doen! Nogmaals dank. 


Hi @Acharrat , welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp uit je reactie dat je op het moment helemaal geen diensten hebt, nadat de bliksem bij de buren is ingeslagen. Ik hoop dat dat de enige schade is bij jullie en de buren! Het lijkt me akelig om mee te maken..

We moeten je natuurlijk helpen om zo snel mogelijk weer diensten te krijgen. Heb je inmiddels al telefonisch contact met ons gezocht? In ieder geval, mochten wij je op het Forum verder kunnen helpen dan doen we dat graag! Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Laat je het even weten?


Beste @Susan_ ,

Dank voor je reactie. We hebben wat schade aan apparatuur, maar de buren hebben het helaas veel zwaarder te pakken. Wegens brand en waterschade kunnen zij voorlopig hun huis niet in. 

Er is op donderdag en vrijdag telefonisch contact geweest. Ik ga vandaag nog een keer bellen met het nummer dat @Joep1965gedeeld heeft. Mijn forum profiel heb ik aangevuld met de gevraagde gegevens.


Beste @Joep1965 en @Susan_ ,

Zoals beloofd een terugkoppeling. Zojuist weer contact gehad. Er is inderdaad een modem aangevraagd via de logistieke afdeling. Dit duurt kennelijk langer en er is niet helemaal helder wat hier de status van is. Er is ook nu weer een test op afstand uitgevoerd en net als afgelopen donderdag laat dit een storing zien. Anders dan afgelopen donderdag is er nu een monteur ingeschakeld en die komt morgen langs. Hopelijk wordt hiermee het probleem opgelost.

Als service is er nu (gratis) een bundel aangeboden voor mijn telefoon zodat die als hotspot gebruikt kan worden in huis. Deze service wordt enorm gewaardeerd, maar had het enorm fijn gevonden als deze tijdelijke oplossing al veel eerder was aangeboden. Dan had ik zelf ook geen extra kosten hoeven te maken. Had namelijk al een extra bundel besteld.

Ik zal morgen een update geven nadat de monteur is geweest.


In de tussentijd zijn we er achtergekomen dat ook vaste telefonie niet meer werkt (na de telefoon direct aangesloten te hebben op de wandcontactdoos van KPN).

Dit is logisch. Je belt normaal via de Experiabox. Dat gaat dan via voip, over internet dus. De telefoon rechtstreeks in het stopcontact steken werkt niet, want daar staat geen telefoonsignaal meer op. Alleen internet signaal.


Beste @Nick83,

Helder. Dat wist ik niet. Dank voor de uitleg. 


@Acharrat Bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat er een monteur langskomt om het probleem op locatie te bekijken. Hopelijk kan hij de storing spoedig verhelpen.

Bijzonder dat de eerste collega's die je sprak niets voor je hebben betekent m.b.t. een noodbundel. Wij hebben allemaal de mogelijkheid om KPN Hussel/Compleet klanten tijdens een storing te voorzien van deze service. Ik ga mijn collega's hierover informeren zodat het in de toekomst niet nog eens voorkomt en je krijgt de kosten van de gekochte bundel (€7,99) terug. 

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Keep us updated!:hugging:


Beste @Lisa ,

Dank voor het bericht en de service! Wordt enorm gewaardeerd. 

Ik zal een update plaatsen zodra de monteur geweest is. 


Beste @Joep1965 @Lisa @Susan_ ,

Zoals beloofd een terugkoppeling. De monteur is zojuist geweest. Modem is vervangen. Het binnenwerk van de wandcontactdoos (ISRA wordt het geloof ik genoemd) is ook vervangen. Deze was helemaal zwartgeblakerd. Alles lijkt weer te werken. 

Dank aan ieder voor de vlotte reacties!! Ik zal de topic sluiten (als ik kan ontdekken hoe dit moet :))


Wat goed om te lezen dat het probleem is verholpen door onze monteur. Je kan het topic sluiten door het “Beste antwoord” te selecteren. Als je onze hulp nog eens nodig hebt in de toekomst, dan horen we dat graag van je!

 


Mooi dat het weer werkt. Dat ‘zwartgeblakerd’ komt me bekend voor (onze fax in verleden) of in 2 delen uit-een geklapt schrikdraad apparaat.


Reageer