Skip to main content

Na meer dan een jaar wachten, kregen we een paar maanden voor de verkoop van het huis een glasvezelverbinding!


We hebben toen een verhuizing aangevraagd naar het nieuwe huis, maar bijna 3 maanden later is dat nog steeds niet gebeurd.
Naast dat ik nog steeds het oude adres heb op mijn facturen en profiel (die wel betaald zijn) hebben we geen glasvezel internetverbinding.
Na vele telefoontjes (geen e-mails geaccepteerd door KPN) en geen klantenservice! Hebben we nog steeds geen internetverbinding, geen tv etc.

Daarnaast hebben we een internetverbinding nodig om thuis te kunnen werken (*verzekerd door Ziggo in het vorige huis).
Er was beloofd bij KPN dat de service op 8 september klaar zou zijn, datum bleef veranderen en vandaag 11 oktober weten we nog steeds niet of dit nog een jaar gaat duren.
De excuses per e-mail en geen actie helpen niet.

Ik heb een actieve kabel en een FTU box, mis alleen nog een NT box, om alles aan te kunnen sluiten.
Kunnen jullie niet gewoon het adres in jullie systeem veranderen, de NT box opsturen en dan sluit ik hem zelf aan op de al actieve aansluiting?

En de factuur van de laatste maand moet worden gewijzigd/geannuleerd omdat je niet de service hebt geleverd die je had beloofd.


Bedankt

Hallo @Klant zonder internet , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Als je in je profiel je privégegevens invult, kan een KPN-medewerker je sneller van dienst zijn.

Als het echt zo simpel is om alleen nog een NT aan te sluiten, is het wel erg zuur dat dit zo lang moet duren.


Bedankt Arjan.

Ik had de illusie dat dit een manier zou zijn om KPN te bereiken, anders dan het vele bellen naar KPN…

Maar dankbaar voor alle hulp die ik kan krijgen.

 


Hoi @Klant zonder internet. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw glasvezelverbinding op zich laat wachten waardoor je nog geen gebruik kan maken van onze diensten. Jouw glasvezelverbinding wordt naar binnengebracht en gemonteerd door KPN NetwerkNL. KPN Netwerk is een onafhankelijk onderdeel van KPN. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk. Nadat zij jouw verbinding gereed melden kan KPN (provider) haar diensten hierover gaan leveren. 

Ik zie dat een collega dit afgelopen woensdag heeft doorgezet naar een achterliggende afdeling die dit verder oppakt. Ik heb zojuist nogmaals doorgegeven dat je op dit moment nog zit te wachten op een NT, meer kan ik helaas niet doen. Ik hoop dat je zo snel mogelijk gebruik kan gaan maken van onze diensten. Laat je ons weten hoe het afloopt? 


Bedankt voor uw antwoord Vikash,
Maar helaas lost dat ons probleem met uw bedrijf niet op. Ik dacht dat ik duidelijk was over mijn punten en wat er moet gebeuren. Laat het u me weten als er nog iets verduidelijkt moet worden.
Net voor uw e-mail ontving ik nog een factuur om te betalen voor een dienst die niet wordt geleverd.
Ik ben gedwongen om elke dag op kantoor te werken (in een ander land) omdat ik thuis geen internetverbinding heb. Naast het werk van mijn partner en de schoolopdrachten van mijn kinderen, tv enz.
Hoe en wanneer zullen KPN en al haar dochterondernemingen en uitbestede bedrijven hun informatie bij elkaar krijgen en leveren wat ze ons beloofd en in rekening gebracht hebben?


@Klant zonder internet Ik begrijp dat mijn antwoord het probleem niet direct gaat verhelpen. KPN wacht nog op een gereed melding van KPN NetwerkNL, pas daarna kunnen we onze diensten leveren over jouw glasvezelverbinding. Ik kan dit helaas niet versnellen. Ik ben het met je eens dat het niet de bedoeling is dat je betaald voor niet werkende diensten. dit zal worden gecorrigeerd nadat de diensten werkend zijn. Verder zie ik dat er inmiddels een nieuwe mobiele router is toegestuurd. Daarmee zou het noodpakket beter moeten werken en hoop dat dit voldoende is om toch thuis te kunnen werken. 


Bedankt voor uw antwoord Vikash,
Het was een fatsoenlijke proef. Maar het noodpakket lost onze verbinding niet op. Deze gaat vaak uit, midden in een gesprek of videovergadering. En 1 van ons kan niet werken met deze draadloze verbinding.

En bovendien, dit heeft lang genoeg geduurd, je zou denken dat na meer dan 3 maanden KPN het probleem wel had kunnen oplossen? Maar ze waren niet eens in staat om het adres op hun systeem te veranderen, hoe goed en betrouwbaar kan dit zijn?

Wanneer (datum) kunnen we verwachten dat dit is opgelost?


Met dit soort gedoe, had ik het al lang voor gezien.
Direct overstappen naar een andere aanbieder en storneren van de geautomatiseerd ingehouden incasso’s van afgelopen maanden. (Je kunt tot 3 maanden terug storneren).


Na meer dan 3 maanden wachten werd het adres eindelijk gewijzigd in het systeem van KPN.

En kwam er een technicus om de verbinding te maken.

Zoals ik dacht en vertelde, het kostte hem 5 minuten om een NT box te plaatsen en de verbinding te controleren!

Verbazingwekkend bedrijf KPN dat er zo lang over deed voor zoiets simpels.
Nu maar afwachten wanneer ik het geld terugkrijg dat ze me in rekening hebben gebracht voor een dienst die ze niet hebben geleverd en iets doen aan de verbindingssnelheid (ongeveer de helft van wat ik heb betaald en was beloofd!).