Skip to main content
Vraag

Geen internet na blikseminslag, kan ik een nieuw modem aanschaffen?

• June 8, 2026
  • 3 reacties
  • 124 keer bekeken

Vorige week dinsdag is de bliksem in de buurt ingeslagen en hebben we een internetstoring. Bij zo ongeveer iedereen in de straat zorgde een piekspanning dat de modems kapot gingen (dat is de uitleg die ik kreeg van een externe monteur die door KPN is gestuurd) Buren met Odido en Delta hadden hetzelfde probleem. Een monteur heeft vastgesteld dat er wél internet binnenkomt op de kabel. Odido en Delta klanten hebben van hun providers daags na de inslag een nieuw modem ontvangen en bij hen doet de wifi het nu gewoon. KPN stuurt geen nieuw modem totdat de storing is verholpen.

Ik zit dus al bijna een week zonder internet, en KPN geeft geen duidelijkheid wanneer de storing verholpen is, de app geeft aan dat het om 16:31 verholpen moet zijn, maar elke 12 uur wordt dit weer met 12 uur verlengd. Het is inmiddels een duur grapje aan het worden qua dataverbruik. Kan ik op internet misschien een willekeurig ander modem kopen? En zo ja, welk type? Of werkt dat niet zo 

3 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Beste ​@Barnabas89 je kunt aan KPN een noodpakket aanvragen ter overbrugging.

Je mag inderdaad een eigen modem gebruiken.

Je mag alleen via internet geen KPN-modem kopen, daar deze officieel niet te koop zijn en dus door KPN niet ondersteund worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Barnabas89, welkom op de KPN Community. De reden dat je hier bent is natuurlijk niet zo leuk. Door de bliksem is er een storing ontstaan en je hoopt natuurlijk dat dit dan snel wordt opgelost. Ben je inmiddels al wat wijzer met betrekking tot de verstoring?

Mocht je ook een of meerdere mobiele abonnementen hebben bij KPN? Dan kan daar gedurende de storing, extra data gratis op worden gezet. Hiervoor maak je snel en simpel een belafspraak

Mocht het nog nodig zijn, kijk ik graag voor je naar de exacte status. Vul dan even jouw community profiel in. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 9, 2026

Je praat over een monteur die heeft gedetecteerd dat er signaal binnen komt. Kan je hier meer over vertellen? Wij komen zo nu en dan inderdaad blij blikseminslag waarbij helaas alle apparatuur moet worden vervangen. Als het een monteur is van KPN hoort die dat ook gewoon te doen.

Weet wel dat voor alle apparaten een prijskaartje in rekening wordt gebracht, maar deze kunt u bij uw inboedelverzekering indienen.