Skip to main content

Het glasvezel punt in de meterkast via 3 simpele stappen verbonden met de Experiabox, echter geen internet. Ook na o.a. resetten. Telefonisch contact gehad via KPN. Het signaal blijkt goed echter ze kunnen niet zien of er internet is. Een monteur laten komen kost geld. Aangeraden wordt de oude koper er binding te gebruiken. KPN wil toch op termijn de oude verbinding vervangen. Niet echt een oplossing. 

Hallo @Gerard van Dalen , welkom op het KPN forum, waar klanten elkaar helpen.

Heb je zelf een kastje gekregen om over het glasvezelpunt te klikken? Hoeveel en welke lampjes vind je op dat kastje en welke staan aan en welke uit?

Heb je vanuit dat kastje vervolgens een LAN kabel met de WAN-poort van je experiabox verbonden? Alles vervolgens herstart?


Glasvezel kastje via KPN ontvangen en m.b.v. Plug &Play kaart geïnstalleerd. Glasvezel kastje na verwijdering beschermdop over het glasvezel punt geschroven tot klik. Stroomadapter en rode ethernetkabel aangesloten (WAN poort Experiabox V10). Power lampje brand groen en connection knippert groen

Diverse keren gereset ( stroom een tijdje eraf) en ook al een keer alle stappen herhaald na verwijderen glasvezel kastje. Volgens KPN is er goed signaal. Ze kunnen niet zien of internet werkt. Lampje internet is rood op Experiabox.


Glasvezel kastje via KPN ontvangen en m.b.v. Plug &Play kaart geïnstalleerd. Glasvezel kastje na verwijdering beschermdop over het glasvezel punt geschroven tot klik. Stroomadapter en rode ethernetkabel aangesloten (WAN poort Experiabox V10). Power lampje brand groen en connection knippert groen

Diverse keren gereset ( stroom een tijdje eraf) en ook al een keer alle stappen herhaald na verwijderen glasvezel kastje. Volgens KPN is er goed signaal. Ze kunnen niet zien of internet werkt. Lampje internet is rood op Experiabox.

Wel merk Glasvezel kastje (ONT) en welk type verbinding heb je ?
Ook is het handig om te beschrijven welke lampjes er precies actief zijn.
Betreft de monteurs kosten, dit betreft een nieuwe glasvezel aansluiting als ik het goed begrijp ?
In dat geval is de installatie monteur gratis als ik het goed heb, @Ik_Combineer kan dit bevestigen.


Als connectie groen brand is het een mooi verhaal alleen dan heb je geen verbinding. Hier moet dan een monteur voor komen.

Verder is een monteur altijd kosteloos voor het omzetten naar glasvezel inclusief ALLE werkzaamheden welke hiervoor gedaan moeten worden. 
Extra klantvragen aan de monteur zoals het vervangen van een internetkabel of plaatsen van een superwifi punt zijn wel betaald. Dus nogmaals bellen naar KPN 0800-0402 en melden dat je gebruik wilt maken van de installatiegarantie en je daarom een monteur wenst.


Ik lees me bovenstaande reactie terug en bedoel als het connectie lampje knippert* iets te snel geschreven. 


Hoi @Gerard van Dalen . Merkwaardig advies van de helpdesk.   Als jij alles netjes hebt aangesloten (én je hebt het verlossende mailtje gehad dat verbinding klaar is om te gebruiken) En vervolgens werkt het niet, is het hun taak om met jou een monteur in te plannen. Die is kosteloos want het is de taak van de helpdesk om het zogenaamde klantdomein uit te sluiten.

Heb je al een nieuwe poging gedaan om met 0800 04002 te bellen?


Ik heb vandaag gebeld naar KPN en werd netjes geholpen. Uitvoering getest en er blijkt toch geen goed signaal. Morgen komt een monteur en dat zou gratis moeten zijn.


Monteur is geweest blijkt probleem in de patchkast. Hiervoor moet een andere monteur komen.


Monteur is geweest blijkt probleem in de patchkast. Hiervoor moet een andere monteur komen.

wat een gedoe.  Is er ook iets gezegd over een tijd?


Vandaag is er weer een monteur geweest. Probleem voor de hele straat. Morgen weer een andere monteur.


Uiteindelijk na de 4e KPN monteur heb ik nu een werkende glasvezelaansluiting.