Skip to main content

Na op mijnkpn een abonnementswijziging doorgevoerd te hebben waarbij de internetsnelheid is verlaagd heb ik geen internet meer. 

Stappen doorlopen zijn:

Online servicetool doorlopen met

- verbinding controle 

- modem opnieuw opstarten

- glasvezelkastje opnieuw opstarten (geeft 2 groene constante lampjes en een blauwe voor de data)

- modem V14 naar fabrieksinstellingen resetten(modem blijft oranje powerlampje geven)

 

Helaas baat er niks. Wat nu?

​​​​​​je kunt bellen met de klantenservice 0800 0402  inspreken dat je een storing hebt


Welkom op de community @Nimbuzz, hoewel de aanleiding minder leuk is 😕

Ik zie dat Jimny je al aan heeft geraden om contact te zoeken met onze telefonische klantenservice, en dat lijkt mij hier toch ook wel de beste optie. Je hebt zelf al heel erg veel geprobeerd en toch blijft het modem een oranje powerlampje geven. Mijn telefonische collega's kunnen ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten, een optie die we vanuit hier niet hebben.

Mocht je al gebeld hebben en je hebt wel weer een verbinding, zou je dan nog willen laten weten wat het probleem was? 


Hoi,

Dank voor de tip, ik heb inderdaad gebeld naar de klantenservice. Helaas konden zij mij ook niet direct helpen. Het is doorgezet naar de backoffice. Daarvan ben ik nog in afwachting. 


Ah, dan lijkt het toch wat complexer te zijn dan ik dacht, hopelijk heeft de backoffice snel door wat de oorzaak én oplossing zullen zijn!


Hoop het ook, ik vind het wel lang duren. Nu vanaf vrijdagmiddag geen internet (en dus ook geen TV) en nog geen verdere reactie van de backoffice.


Heb je ook een mobiel abo van kpn wellicht kun je dan een een extra bundel krijgen via@Maja van KPN 


Helaas heb ik geen mobiel van KPN.


Hoe staat het er nu voor @Nimbuzz? Zit er inmiddels schot in de zaak?


Nee helaas nog niet. Daarom eergister nog een gebeld. Vandaag komt een monteur nadat telefonisch de schuld bij ons werd neergelegd. Dat gesprek heb ik niet gevoerd met de klantenservice, maar mijn wederhelft, kleine samenvatting:

  • verkeerde formulier was ingevuld (daarom zat er geen schot in de zaak)
  • wij hebben het glasvezelkastje kapot gemaakt door de stroom eruit te trekken (dit vind ik een bijzondere uitspraak van de klantenservice aangezien de online-servicetool dat van je verlangd in de probleemoplosser en het eerste klantenservicecontact dat nogmaals heeft gevraagd)
  • vermoeden is er dat het glasvezelkastje de minder mbits niet aankan het was allemaal wel erg toevallig dat dat gelijk na de snelheidsvermindering de storing intrad
  • op verzoek weer glasvezelkastje uitgetrokken, nu blijft het een rood lampje
  • monteurafspraak gemaakt voor vandaag, een monteur zou ons fysiek uit 300mbit aansluiting naar 100mbit aansluiting plaatsen of zoiets? (dan denk ik  handig dat dit niet vooraf wordt voorzien voordat de snelheidswijziging wordt doorgevoerd)
  • de huidige klachten zouden lijken op een geannuleerd abonnement

Enfin heel relaas, gesprek heb ik zelf niet gevoerd. We zullen wel zien wat de monteur vandaag te melden heeft.


Mail gehad dat monteur had gebeld maar ik niet bereikbaar was (...). De monteur is een dag later geweest. Ander glasvezelkastje, ander modem, niks hielp. De snelheidswijziging blijkt in de leveringsstraat van een andere afdeling “vast te hangen”, noodpakket is onderweg.


Dit gaat allemaal verre van soepel @Nimbuzz, excuus voor de ontstane situatie 😕

Heel fijn dat je alle apparatuur nu helemaal nieuw hebt, maar als het verder nog niet werkt heb je daar niet zo veel aan. Mooi dat er een noodpakket onderweg is, dan ben je in ieder geval wel weer online terwijl het probleem met de vastgelopen wijzigingsorder op wordt gelost. Laten we hopen dat ze dit snel weten te herstellen!


Hoe staat het er nu voor @Nimbuzz? Is het probleem met de order opgelost en ben je weer online? 


Yes ondertussen weer online. De problemen zijn opgelost. 


Goed nieuws @Nimbuzz! Bedankt dat je het nog even laat weten 😊


Reageer