Skip to main content

Hallo,

Ik moest vandaag even de stroom uitzetten in de meterkast. Na deze weer te hebben aangezet lijkt mijn modem geen internet verbinding meer te hebben. Heb de modem gereset. Stroom weer aan en uit gezet, op zowel de modem als het glas vezel kastje. Maar niets werkt. Heb zojuist contact gehad met de kpn klanten service. Maar na een aantal vragen te hebben beantwoord komen ze tot de conclusie dat het aan mijn modem ligt omdat deze 2 jaar oud is en dus krijg ik een nieuwe. Lijkt mij nogal vreemd aangezien ik zelf in de telecom sector heb gewerkt en weet deze dingen niet zomaar stuk gaan. Verder vond ik op het forum dat de wan aansluiting op het glasvezel kastje stuk lijkt te gaan bij stroom uitval zie: 

En mijn glasvezel kastje is precies van dit type, en voldoet precies aan de omschrijving waar problemen mee zjjn. In verband met thuis werken is het hebben van een werkende snelle verbinding ook van belang, immers werk ik in de software industrie en gaat het niet werken om te tetheren gezien de hoeveelheid data die ik verbruik. Het zou extreem irritant zijn als de modem niet werkt en er 5 dagen overheen gaan voordat ik weer internet heb. Ook omdat ik oproepbaar moet zijn bij eventuele calamiteiten en deze dan niet vanuit huis kan oplossen. Kunnen jullie mijn case nogmaals bekijken, hartstikke bedankt.

Met vriendelijke groet,

David

Dat gaat gewoon niet. Bij KPN werken ze alleen maar met checklisten. Hopelijk heeft u morgen het nieuwe modem in huis. Dan kunt u nogmaals bellen dat het niet uitgehaald heeft. Dan word er een monteur ingepland. Deze zal dan uw glasvezelkastje komen vervangen. 


Blijf het een rare gang van zaken vinden. Het kan toch niet dat zoveel mensen problemen hebben met het glasvezel kastje na stroom uitval. Hoop dat het omwisselen van de modem de oplossing is maar heb er een hard hoofd in. Dit is gewoon het antwoord uit een standaard checklist waarmee ik word afgescheept. Als de wan poort van het glasvezel kastje niet werkt dan is het logisch dat er aangegeven word aan jullie kant dat de modem niet werkt. Als ik dit ook meerdere keren aangeef en nu toch de standaard procedure moet volgen door mijn modem om te wisselen met kans dat het hierna nog langer gaat duren omdat ik dan moet wachten op een monteur dan stap ik over naar een nieuwe provider; aangezien ik dit bij ziggo nooit heb meegemaakt. Overigens had ik al deze week een email gekregen van kpn dat ze het glasvezel kastje willen vervangen ergens in de komende drie weken dus het probleem is alom bekend.


Hi @schrdab , ik zou het probleem nogmaals voorleggen bij de klantenservice. Bel daardoor op 0800-0402. Zeker als er al een afspraak staat om het te vervangen is de kans groot dat het om een storingsgevoelige XGSPON ONT kastje gaat, een nieuw modem plaatsen heeft in dat geval geen zin.


Hi @schrdab , ik zou het probleem nogmaals voorleggen bij de klantenservice. Bel daardoor op 0800-0402. Zeker als er al een afspraak staat om het te vervangen is de kans groot dat het om een storingsgevoelige XGSPON ONT kastje gaat, een nieuw modem plaatsen heeft in dat geval geen zin.

Herkenbaar, een tijdje terug hier precies de zelfde storing. Binnen 24 uur stond een monteur op de stoep met een nieuw glasvezelkastje. Niks modem, Genexis weg Nokia geplaatst, probleem opgelost! Heb een XS4ALL abonnement met (gelukkig nog) een andere ingang tot de helpdesk. Hier werkt men niet (of in elk geval minder) met scripts. Mijn ervaring is dat dit beter werkt omdat men hier minder vast zit aan protocollen. 


We

Hi @schrdab , ik zou het probleem nogmaals voorleggen bij de klantenservice. Bel daardoor op 0800-0402. Zeker als er al een afspraak staat om het te vervangen is de kans groot dat het om een storingsgevoelige XGSPON ONT kastje gaat, een nieuw modem plaatsen heeft in dat geval geen zin.

Heb het nogmaals voorgelegd aan de klanten service. Krijg te horen dat het toch echt volgens de metingen aan de modem lag. Zojuist de nieuwe modem opgehaald en aangesloten; deze werkt zoals verwacht ook niet. Opnieuw de klanten service gebeld, weer het standaard riedeltje met stroom eraf en resetten maar exact hetzelfde probleem als de vorige modem. Echter na het glasvezel kastje 3 minuten van stroom eraf te hebben gehaald, komt er nu wel ineens uit de metingen naar voren dat de wan poort stuk is. Precies zoals ik in de vorige 2 gesprekken heb aangekaart, en het mooiste is dat er nu geen nieuw kastje opgestuurd kan worden omdat ze eerst de oude modem van PostNL moeten ontvangen. Dus met het weekend ertussen kan dit nog heel wat dagen duren. Geweldig dit, ondertussen moet ik omwegen bedenken om fatsoenlijk thuis te kunnen werken. Wat gewoonweg niet gaat omdat ik al snel aan de één terabyte zit omdat ik data engineering werk moet verrichten. En thuis werken is op dit moment een must omdat mijn vrouw ieder moment kan bevallen. 


@schrdab triest, dit gebeuren, behalve dan dat je vader wordt, hopelijk gaat dat allemaal goed!! Eis met spoed een nieuw glasvezel kastje, dat staat nl. helemaal los van van het onterecht aangeleverde nieuwe modem. 

Ik voelde, net als @DaveA aan mijn water dat dit een glasvezel modem probleem moest zijn, nl een defect netwerkpoort. Dit is vaker zo zodra de netspanning, om welke redenen dan ook weg is geweest en weer terug komt. Alleen al de titel van dit topic verraad het probleem!!

Moderatoren, assistentie graag!! 


Had zojuist een officiële klacht ingediend. Morgen komt er als oplossing gelukkjg toch een monteur langs om een nieuw glasvezel kastje te installeren. Bedankt voor de support heren!


Hi @schrdab , graag gedaan 😉 Fijn om te horen dat het uiteindelijk toch is opgelost!


Geweldig dit, ondertussen moet ik omwegen bedenken om fatsoenlijk thuis te kunnen werken. Wat gewoonweg niet gaat omdat ik al snel aan de één terabyte zit omdat ik data engineering werk moet verrichten. 

Waarom werkt u niet via een remote desktop verbinding op een pc op de zaak? Dan heeft u een veel lager dataverbruik.


Reageer