Skip to main content

Goedemorgen,

 

misschien kan iemand mij hiermee helpen of heeft de gouden tip.

ik ben woensdag verhuisd en heb mijn internet meegenomen, in de app staat dat alles gereed is en op het “glas kastje” branden alle 3 de lampjes (power, glas en ethernet) en er gaat een kabel naar mijn modem waar ook alle lampjes op branden, alleen internet gaat regelmatig knipperen.

 

ik heb hiervoor gebeld en woensdag komt er een monteur maar ik moet de rest van de week wel kunnen werken vanuit huis dus zou top zijn als dit eerder opgelost kan zijn.

 

de persoon die ik heb gesproken was verbaasd dat ik zonder internet op het modem kon inloggen en daarom vraag ik me af of wel alles gecheckt is.

 

wanneer ik op het modem inlog geeft hij aan dat er verbinding is met het internet maar heb alleen geen internet.

 

zou tof zijn als iemand voor mij een oplossing heeft

 

gr

 

Michel

wanneer ik op het modem inlog geeft hij aan dat er verbinding is met het internet maar heb alleen geen internet.

Kunt u hier een schermafdruk van plaatsen?

Heeft u tv ontvangers? Wat doen die?

Op uw vorige adres had u ook glasvezel? 


Ja op ons vorige adres hadden we ook glasvezel

bedankt voor je snelle reactie

 


Oh sorry TV doet het ook nog niet


@Michel661 Het staat wel dat je internet heb maar geen IPv6 internet. Waarschijnlijk moet de IPv6 IP adres nog aangepast worden van KPN, wat staat onder IPv6 IP adres in jouw myKPN?


@Michel661 Het staat wel dat je internet heb maar geen IPv6 internet. Waarschijnlijk moet de IPv6 IP adres nog aangepast worden van KPN, wat staat onder IPv6 IP adres in jouw myKPN?

Thanks dat zou het dan kunnen zijn, maar daar hoeft dan geen monteur voor langs te komen lijkt mij. 
 

wanneer ik in mykpn kijk zie ik niets staan bij IP-adres tenzij ik op de verkeerde plek kjjk

 

 


@Michel661 Als je op IP-adres klik en niet ziet, dan is de aansluiting op de nieuwe adres nog niet activeert.


Balen, dan ga ik nog een keer proberen te bellen, de persoon die ik sprak zei dat alles goed stond maar dat betwijfel ik nu.

zonde om hier een monteur voor langs te sturen.

 

bedanlt voor de hulp


Krijg ze niet te pakken helaas, alleen een bandje wat me elke keer dezelfde route opstuurt en dat is de app waar ik niks mee kan helaas


Hi @Michel661, ik vermoed zelf dat er iets niet goed zit in de infrastructuur van KPN. Dit kun je zelf dus ook niet oplossen en heb je een monteur voor nodig. Mocht je mobiel van KPN hebben zou je in deze situatie via de klantenservice gratis 100GB aan data kunnen krijgen. En waarschijnlijk ook een noodpakket zodat je alsnog internet hebt. Dus daar zou ik toch nog even voor proberen te bellen. 


een IP adres welke begint met 172 bij een KPN. is geen IP adres wat uitgedeeld wordt aan klanten.

dit IP adres krijg je

  1. als je te vroeg bent met aansluiten en jou verbinding nog niet actief is. meestal pas 2 á 3 dagen voor de activatiedatum wordt de verbinding actief.
  2. als je voor wat voor redenen dan ook, tijdelijk bent afgesloten.

alleen in 1 van deze 2 gevallen krijg je dit IP adres op jou modem.

dus waarschijnlijk ben je iets te vroeg met aansluiten.

maar eigenlijk zou je wel een opvang pagina van KPN moeten krijgen als je naar een willekeurige website gaat.


Hoi @Michel661 . Heb je toevallig een mobiel nummer van KPN?


Reageer