Skip to main content
Beantwoord

Geen internet op bekabeld netwerk

• November 2, 2025
  • 6 reacties
  • 117 keer bekeken

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Sinds de laatse update van de experia box heb ik geen internet toehgang op mmijn bekalbelde pc als ik het 4g modem in het netwerk hang. Wifi aangesloeten apparaten werken prima.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door Joep1965

Klopt maar dat kan dus niet meer. Het 4g modem moet nu direct aan het modem. Probeer het maar. Ik had hetzelfde probleem! Citaat uit product update;

"Voor klanten met Sneller Internet Buitengebied zagen we dat UDP verkeer niet werkte voor apparatuur die aangesloten was op het 4G modem. Dat is hersteld. Voor Sneller Internet Buitengebied in combinatie met een KPN Software modem is het wel essentieel dat het 4G modem rechtstreeks bekabeld is aangesloten. Dat was voorheen ook al ons beleid, maar we zien in de praktijk dat mensen het 4G modem soms via een switch of draadloze verbindingsset hebben aangesloten. Met KPN Software ondersteunen we dit niet"

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 2, 2025

​@HenkLittel het 4g modem moet direct met een kabel aangesloten worden op het modem. Is dat bij jou het geval?

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 2, 2025

Het modem is via een switch aangesloten op het netwerk en werkte prima tot de laatste update van de Experia

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Klopt maar dat kan dus niet meer. Het 4g modem moet nu direct aan het modem. Probeer het maar. Ik had hetzelfde probleem! Citaat uit product update;

"Voor klanten met Sneller Internet Buitengebied zagen we dat UDP verkeer niet werkte voor apparatuur die aangesloten was op het 4G modem. Dat is hersteld. Voor Sneller Internet Buitengebied in combinatie met een KPN Software modem is het wel essentieel dat het 4G modem rechtstreeks bekabeld is aangesloten. Dat was voorheen ook al ons beleid, maar we zien in de praktijk dat mensen het 4G modem soms via een switch of draadloze verbindingsset hebben aangesloten. Met KPN Software ondersteunen we dit niet"

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Rechtstreeks aansluiten op modem is lastig, experia zit in de meterkast. 4g modem hangt op 1e verdieping voor bereik. Verbinding naar boven via devolo  via stopcontact.NB computer (windows 11 ) zegt network active met internet toegang, maar ik kan geen websites bereiken. conn time out. Apparaten met wifi werken wel normaal.

• November 3, 2025

Gooi die Devolos in de kliko en leg gewoon 2 utp kabels naar boven. 1 voor het 4G modem. 1 voor je thuisnetwerk. 

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Briljant, kom jij de kabels trekken?