Skip to main content
Vraag

Geen internet op KPN Box 12, wel op TP Link extender

• November 19, 2025
  • 11 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik heb sinds kort glasvezel via kpn en heb de laatste tijd alleen nog maar een internet verbinding via mijn extender die ik op de bovenverdieping heb hangen. De eerste paar dagen heb ik nergens last van gehad maar sinds een aantal weken krijg ik continu een melding dat ik office ben terwijl als ik switch naar de extender ik gewoon internet heb, wel niet de 1gb download die ik normaal heb maar ongeveer 60mb/s

Het rare is dat ik dit niet altijd heb maar wel de meeste tijd vd dag

Wie heeft dit ook al eens gehad en wat zou de oplossing kunnen zijn.

Modem is al een paar keer gereset...

11 reacties

• November 19, 2025

Wat is het type van die extender?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Hoi Marlon92

Type is TP-WA850RE

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Verder wil ik nog vermelden dat als ik de snelheidstest probeer heb ik rond de 30mb download en 700mb upload, bij een 1gb abbo..raar toch?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hi ​@DannySB, welkom allereerst bij onze community. 

Laten we bij het begin beginnen. Jij hebt dus een Box 12 van ons, daarmee een TP-WA850RE verbonden. Enkele vragen: 

• Hoe is de TP-WA850RE verbonden met de Box? Is dit via een netwerkkabel? Of draadloos? 
  • Je hebt de modem al gereset, en heb je ook de TP-WA850RE gereset en opnieuw ingesteld?

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

Beste Alex, ja heb ik ook al geprobeerd echter zonder resultaat, internet verbinding valt continue weg bij modem 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 24, 2025

Dat snap ik. Hoe ver zit je van de modem af als je verbinding probeert te maken met de modem. Het kan ook zijn dat je apparaat dan twijfelt tussen de modem en TP link als het apparaat op beide is verbonden. 

Het gekke is dat die TP-link ook gebruik maakt van de wifi en het daarop wél goed werkt. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

Het gekke is dat die TP-link ook gebruik maakt van de wifi en het daarop wél goed werkt. 

Dat vind ik ook vreemd, als je geen internet hebt, kun je ook op de TP-L geen internet hebben ​@DannySB 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Ja JanD precies dat vind ik ook vreemd, mijn modem staat in de woonkamer en ik zit er letterlijk 3m vandaan, Tp link is op de bovenverdieping ingeplugd. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

​@DannySB De TP-WA850RE is een Wifi5-repeater. Login op de KPN modem en laad het profiel Wifi5 en opslaan.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 24, 2025

Zou zelf eerst eens die extender afkoppelen en testen of je wifi hebt vanuit de Experiabox, als je dat hebt en je snelheid dichtbij de Experiabox is goed dan je extender opnieuw koppelen. 

Het gebruik van apparatuur van andere partijen vraagt vaak om meer werk om het goed in te stellen en je hebt geen mesh-wifi wat ook geen ideale situatie is.

Met een Superwifi2 heb je mesh-wifi en werkt je wifi volgens dezelfde standaard.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Hi allen , ik heb het een weekje aangekeken en nadat ik de extender voor de zoveelste keer gereset en uitgetrokken heb is mijn internet verbinding weer zo als het hoort, iederenn bedankt voor jullie reacties..

Probleem lijkt te zijn verholpen

Grzz