Skip to main content
Antwoord

Geen internet op TV, bekabeld aangesloten op GS105E met TV ontvanger

• January 23, 2025
  • 2 reacties
  • 74 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn TV is wel verbonden met ethernet, maar ik kan geen apps gebruiken: dan krijg ik de foutmelding van netwerkprobleem. 

Hieronder de situatie bij ons:

Ik kan wel televisie kijken, dus de tv-ontvanger ontvangt wel internet via de utp-kabel. De tv is ook wel verbonden met ethernet, maar de apps werken niet. 

Als ik de utp-kabel uit de tv haal en deze in een laptop doe, heb ik wel internetverbinding op de laptop. 

Beide switches zijn GS105E, dus ook geschikt voor tv-ontvangers.

Wie kan mij helpen? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Drenthen1. Welkom op de KPN Community! 

Top dat je een globale schets erbij hebt gedaan van je opstelling en nog wat andere foto's. Op één van de foto's valt mij wel wat op eerlijk gezegd en dat is dat je tv een IP-adres heeft in de range 192.168.1.xxx. Dat is niet een IP-adres wat een Experia Box normaal gesproken uitgeeft, want dat valt binnen de range 192.168.2.xxx. Gebruik je toch een eigen router in je netwerk of heb (je een V10 en) zelf wat aanpassingen gedaan in je Experia Box?

Als je geen eigen router gebruikt en ook zelf geen aanpassingen in je Experia Box hebt gedaan, dan raad ik je aan eens je Experia Box te resetten volgens de instructie die je kunt lezen in het kennisbankartikel. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2025

Hoi ​@Drenthen1. Welkom op de KPN Community! 

Top dat je een globale schets erbij hebt gedaan van je opstelling en nog wat andere foto's. Op één van de foto's valt mij wel wat op eerlijk gezegd en dat is dat je tv een IP-adres heeft in de range 192.168.1.xxx. Dat is niet een IP-adres wat een Experia Box normaal gesproken uitgeeft, want dat valt binnen de range 192.168.2.xxx. Gebruik je toch een eigen router in je netwerk of heb (je een V10 en) zelf wat aanpassingen gedaan in je Experia Box?

Als je geen eigen router gebruikt en ook zelf geen aanpassingen in je Experia Box hebt gedaan, dan raad ik je aan eens je Experia Box te resetten volgens de instructie die je kunt lezen in het kennisbankartikel. 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 25, 2025

Ondersteund jou android TV geen DHCP dat jou TV automatsche ipadres krijgt van jou KPN Experiabox? 

En jou 2 switchs  van netgear moet eigenlijk de DHCP van jou KPN experiabox ondersteunen. 

Daarna moet jou android TV gaan doen.  Zet jou netwerksettings van jou android TV op DHCP en kijken of de apps op jou android TV wel werkt. En zet ook de wifi uit op jou android TV.