Skip to main content

Ik heb nu al sinds 1 week geen goed werkend  internet meer via WIFI. de bekabelde verbinding werkt wel. Heb alles al gereset en diverse malen opnieuw opgestart. De KPN “problementool” geeft niet de oplossing. Ook niet het herstarten van de BOX 12 middels de tool waardoor de WIFI kanalen worden aangepast werkt niet.

Na het geven van een eigen reset van de BOX 12 krijg ik gedurende 15 sec wel interenet verbinding maar daarna is het weer over. WIFI lampje blijft groen branden en een enkele keer knipperen. 

Heeft iemand de zelfde ervaring en de eventuele oplossing?

Hoi @WvH2204, welkom op ons forum!
We denken graag even met je mee!
Als de bekabelde verbinding wel stabiel is moet de oorzaak wel ergens iets in de aansluiting of instellingen zijn.

  • Ervaar je deze problemen nog steeds? 
  • Wat voor apparatuur gebruik je naast je box 12 verder?
  • Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

We hebben hier een handig topic over!


Hallo Thomas,

Dank voor je reactie. ik heb in kennisbank gekeken maar zag daar geen oplossing die ik nog niet had geprobeerd. Ben zelf aan het onderzoeken geweest en diverse stappen (diverse keren een reset uitgevoerd en ander IP adressen toegewezen) ondernomen. Bekabeld intranet bleef goed werken en ik kreeg ook steeds meer andere apparatuur verbonden via WIFI.

Apple apparatuur heeft lang geduurd om dat verbonden te krijgen. Ik weet niet of dat heeft gelegen aan de meest recente up-date van de Apple apparatuur of iets anders (automatische verbetering WIFI beheer van de modem?) maar alles is nu weer werkend ook via WIFI.

gr,

Wil


Ah, fijn dat het toch gelukt is! Ik zou ook niet zo snel weten waar het hem precies in heeft gezeten maar bedankt voor je terugkoppeling!


Ik heb nu al sinds 1 week geen goed werkend  internet meer via WIFI. de bekabelde verbinding werkt wel. Heb alles al gereset en diverse malen opnieuw opgestart. De KPN “problementool” geeft niet de oplossing. Ook niet het herstarten van de BOX 12 middels de tool waardoor de WIFI kanalen worden aangepast werkt niet.

Na het geven van een eigen reset van de BOX 12 krijg ik gedurende 15 sec wel interenet verbinding maar daarna is het weer over. WIFI lampje blijft groen branden en een enkele keer knipperen. 

Heeft iemand de zelfde ervaring en de eventuele oplossing?

 

Hier min of meer hetzelfde probleem met de wifi en de bedrade aansluitingen van de pc's.

Het ene moment werkt het even om vervolgens weer uit te vallen. Alle verbindingen gecheckt en het modem gereset. Niets hielp. Ook het groene internetlampje bleef knipperen. De tv daarentegen deed het wel!

Uiteindelijk, na een dag vol ergernis, werkte alles ineens weer?! Hoe kan dit nu?

Het zou fijn zijn als KPN vooraf informeerd over updates en werkzaamheden die de stabiliteit van het glasvezelinternet kunnen beïnvloeden!