Skip to main content
Beantwoord

Geen internet via ethernet

• October 27, 2019
  • 8 reacties
  • 2619 keer bekeken

Ik ben zojuist verhuisd; internet via wifi doet het inmiddels maar via ethernet (utp) krijg ik het niet aan de praat; experia box herstart, laptop herstart, firewall uitgezet, ipv4 en ipv6 uit- en aangezet, switch er tussenuit gehaald en kabels rechtstreeks op de Experiabox aangesloten ….. Het maakt allemaal niet uit, het lukt mij niet om via ethernet te internetten. Zie ik iets over het hoofd, moet ik iets aanvullend configureren?

Beste antwoord door Joep1965

Heb je al een harde reset gedaan?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 27, 2019

Welke experiabox heb je?

wjb
Wijsgeer
  • October 27, 2019

...firewall uitgezet...

Nee!!! Geen firewall uitzetten!!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2019

De v10a

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 27, 2019

Heb je al een harde reset gedaan?

wjb
Wijsgeer
  • October 27, 2019

Daar gaan we weer ... een V10a. :disappointed:

Ik zou zeggen ... bel klantenservice op 0800-0402 (24x7) en verzoek de V10a om te ruilen.

Heb je ook televisie van KPN?

Zo ja, doet die het wel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2019

Harde reset van alles gedaan; zowel de Experiabox en mijn laptop; niet geholpen. Televisie van KPN doet het wel, ook via een utp kabel overigens, niet via wifi

wjb
Wijsgeer
  • October 27, 2019

Haalt die laptop zijn IP adres op van de DHCP server of is deze hard ingesteld op de laptop zelf?

Geef eens een ipconfig /all commando in de CMD prompt (dosbox) en kijk bij de lan adapter. Wat is het IP adres?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2019

Bedankt voor het meedenken; ik heb idd een monteur op bezoek gehad en die heeft de Experiabox vervangen, voor een V10. Problemen opgelost!