Skip to main content

Ik ben zojuist verhuisd; internet via wifi doet het inmiddels maar via ethernet (utp) krijg ik het niet aan de praat; experia box herstart, laptop herstart, firewall uitgezet, ipv4 en ipv6 uit- en aangezet, switch er tussenuit gehaald en kabels rechtstreeks op de Experiabox aangesloten ….. Het maakt allemaal niet uit, het lukt mij niet om via ethernet te internetten. Zie ik iets over het hoofd, moet ik iets aanvullend configureren?

Welke experiabox heb je?


...firewall uitgezet...

Nee!!! Geen firewall uitzetten!!!


De v10a


Heb je al een harde reset gedaan?


Daar gaan we weer ... een V10a. :disappointed:

Ik zou zeggen ... bel klantenservice op 0800-0402 (24x7) en verzoek de V10a om te ruilen.

Heb je ook televisie van KPN?

Zo ja, doet die het wel?


Harde reset van alles gedaan; zowel de Experiabox en mijn laptop; niet geholpen. Televisie van KPN doet het wel, ook via een utp kabel overigens, niet via wifi

 


Haalt die laptop zijn IP adres op van de DHCP server of is deze hard ingesteld op de laptop zelf?

 

Geef eens een ipconfig /all commando in de CMD prompt (dosbox) en kijk bij de lan adapter. Wat is het IP adres?


Bedankt voor het meedenken; ik heb idd een monteur op bezoek gehad en die heeft de Experiabox vervangen, voor een V10. Problemen opgelost! 


Reageer