Skip to main content

Hallo. Recent heb ik besloten om mijn internet te aansluiten op een wandcontactdoos in plaats van ISRA, omdat die zich in meterkast bevindt en daardoor de wifi signaal slecht is. 

Ik heb de video's bekeken over hoe het modem en internet geïnstalleerd moet worden, toch is er een fout opgetreden en brandt het services lampje rood, en het internet lampje brandt helemaal niet. 

Mijn telefoon maakt wel verbinding met wifi, maar er is geen internet beschikbaar. 

 

Ik heb al op reset knopje gedrukt, maar het heeft mijn probleem niet opgelost. Is het wel te doen om het op te lossen? Of moet ik mijn modem gewoon terug aansluiten bij ISRA? 

Hoi @grzegorz.z . Welkom op het forum.

Ik vrees dat de interne bedrading dan niet doorloopt naar die wantcontactdoos. Of dat de draadjes anders zitten.  Kun je eens een foto maken van je Is/ra en van de wandcontactdoos? (kan het plaatje van de wandcontact doos er ook af? Zo ja, kun je daar ook een foto van maken?)

Voorlopig zou ik zeggen: zet het modem weer op zijn oude plek.


@grzegorz.z Kunnen wij je nog ergens bij helpen of het je het ondertussen via een andere weg geregeld? 


Erwin schrijft: Ik vrees dat de interne bedrading dan niet doorloopt naar die wantcontactdoos.

Dit is mijn idee ook. Wsl zijn die afgekoppeld t.b.v. het aansluiten van de experiabox i.d. meterkast. Zeker als dat door een monteur is gedaan indertijd.


We hebben niks meer van je gehoord en ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze hier gerust. 


Het beste is dat het modem dicht bij het begin is.
Want door een groter afstand kabel wordt het internet slechter.


Dat zegt KPN standaard, maar is eigenlijk onzin.. Ik snap wel waarom ze het zeggen, ze willen liefst dat de klant zelf zo min mogelijk met kabels loopt te “knoeien”.

De afstand van je ISRA punt tot aan de wijkkast of telefooncentrale is normaal gesproken al honderden meters of zelfs kilometers over kabel die in een groot gedeelte van Nederland al heel oud en brak is.

Als jij er thuis een paar extra meter aan vast knoopt gaat dat echt niet uitmaken voor de snelheid. 

 

 


@Hsd . Ik snap wat je zegt. De kabel tot aan het is/ra is echt wel goed afgeschermd en vaak zijn goedkope telefoonkabeltjes dat niet. Mocht je zoiets zelf willen verlengen is het raadzaam om degelijke kabels te gebruiken. Bij issues zullen we echter altijd van je vragen om de experiabox weer aan te sluiten bij het is/ra punt.


Die paar meter in huis tot het modem maakt écht het verschil niet tot de wijkcentrale.

Het is wel de kabel die je gebruikt. Dat moet een ronde zijn met RJ11 plugjes. Een platte is voor telefonie.