Skip to main content

Vanmorgen stroomstoring gehad tussen 11:00 en 13:45. Inmiddels van 14:00 tot heden bezig met het verkijgen van internet/wifi. Alles al geprobeerd. Wifimanager, resetten, uit het stopcontact en wachten tot de boel weer werkt. Ik graag dat de boel voor 18:00 weer aan de praat is. KPN doe je ding.

Beter even bellen. 0800 0402. 


Hebt u glasvezel? Er is nl. een serie FTU’s die na stroomstoring niet meer werken.


Ja, ik heb glasvezel. Huidige modem is een experia box 12. En gebeld met KNP. Als het goed is kan ik morgen een nieuwe modem ophalen.


Hoi @PatZw 
Welke lampjes branden op het glasvezelkastje? Heb je de XGSPON (zwart rechthoekig glasvezelkastje) met linksonder een serienummer met barcode aan de voorkant? Er is een verkeerde batch van dit kastje geweest waarvan de WAN poort defect gaat bij storingen in het enernergienet (stroomstoring). In dat geval branden de twee lampjes (oranje en groen) bij de WAN poort van het glasvezelkastje niet meer. De enige oplossing is dan het vervangen van de XGSPON ONT door een KPN monteur.

 


Hoi,

Heb inderdaad een XGSPON. Maar beide lampjes zijn groen dus dat lijkt me niet het probleem. Via social media ook al vernomen dat en bij KPN zelf een storing zou zijn en dat deze om 22:00 opgelost zou moeten zijn. Bij mij helaas nog niet het geval.


Hoi,

Heb inderdaad een XGSPON. Maar beide lampjes zijn groen dus dat lijkt me niet het probleem. Via social media ook al vernomen dat en bij KPN zelf een storing zou zijn en dat deze om 22:00 opgelost zou moeten zijn. Bij mij helaas nog niet het geval.

Kan zijn dat u het verkeerd leest. De opmerking hierboven gaat over de lampjes bij de connector in het zwarte kastje links en rechts van de kabel die naar het modem gaat. dus onderop het zwarte kastje. Dus niet de lampjes Power en Connection voorop het zwarte kastje.

 


Ik bedoel niet de twee groene lampjes bij "Power” en “Connection" aan de voorzijde, maar het gaat om de twee lampjes (groen en oranje) bij de netwerkpoort aan de onderzijde van het kastje. Branden die twee lampjes wel of niet?


Oh ok, die lampjes branden inderdaad niet voor zover ik kan zien. Tevens branden deze ook niet op de (nieuwe)modem. En ook niet bij de ethernet kabel die naar de tv loopt.


Oh ok, die lampjes branden inderdaad niet voor zover ik kan zien. Tevens branden deze ook niet op de (nieuwe)modem. En ook niet bij de ethernet kabel die naar de tv loopt.

 

Dat betekent inderdaad dat het glasvezelkastje stuk is. Het vervangen van het modem zal dan niet helpen.

De enige oplossing is dan het vervangen van het XGSPON ONT kastje door een KPN monteur. Bel daarvoor met KPN op 0800-0402, voor storingen 24/7 bereikbaar. Geef dan duidelijk aan dat het een defecte WAN poort op de XGSPON betreft,  veroorzaakt door een stroomstoring. 


Dank voor je bericht. Afspraak voor de monteur staat gepland en je info heb ik doorgestuurd.

Mvg,

PatZw


Dank voor je bericht. Afspraak voor de monteur staat gepland en je info heb ik doorgestuurd.

Mvg,

PatZw

Goedemorgen, 

Ik had even een vraag.

Heeft u hiervoor moeten betalen?

Ik denk dat ik hetzelfe probleem heb, mijn lampjes onderop het glasvezel kasje branden ook niet. Maar ik stap over 2 weken over van internet en om dan nog 70 euro voor een monteur te moeten gaan betalen is een beetje zuur.

Maar wil natuurlijk ook niet zo lang zonder internet blijven zitten…

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Es


Als het een probleem in het kpndomein is hoeft u nooit te betalen.  Dus alles tot en met het modem is voor rekening van kpn. 


Dank voor je bericht. Afspraak voor de monteur staat gepland en je info heb ik doorgestuurd.

Mvg,

PatZw

Goedemorgen, 

Ik had even een vraag.

Heeft u hiervoor moeten betalen?

Ik denk dat ik hetzelfe probleem heb, mijn lampjes onderop het glasvezel kasje branden ook niet. Maar ik stap over 2 weken over van internet en om dan nog 70 euro voor een monteur te moeten gaan betalen is een beetje zuur.

Maar wil natuurlijk ook niet zo lang zonder internet blijven zitten…

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Es

Hoi @Es_167 en welkom hier op ons forum :)
​​​​​Zoals @Joep1965 al aangeeft, hoef je niet voor een monteur te betalen wanneer het probleem aan de kant van KPN zit. In dit geval zou ik jou adviseren om hier eens contact over op te nemen met onze helpdesk. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 


Prettig dit forum. Ik heb precies hetzelfde probleem. Morgen komt de monteur.

Vanmorgen ook lang met KPN aan de lijn gezeten, aangezien de internetconnectie van vitaal belang is vanwege thuiswerken. De helpdeskmedewerker bood ons een 100Gb ‘noodbundel’ aan om via de mobiel te kunnen internetten. Ik dacht “mooi, we hebben onze mobieltjes bij Simyo, onderdeel van KPN, dus wij komen hiervoor in aanmerking”. Dat was dus helaas niet het geval. Alleen KPN en Telfort abonnees krijgen deze service. Ik zou KPN willen vragen hier nog eens naar te kijken. Ik ben op zich heel tevreden met de service, maar dit was toch wel een beetje een tegenvaller. 


Reageer