Skip to main content

Mijn zoon wooomt sinds kort in een huur huisje. Er ligt glasvezel. we zienĀ  buiten de blauwe kabel naast de voordoor uit de grond steken. Ook de postcode check geeft aan dst er internet is. We hebben t hele huis afgezocht om t internet te activeren. Maar we vinden alleen een ( misschien) niet werkende telefoon stopcontact. De huizen zijn. uit de jaren 30. Dus t kan ook dat er gewoon geen aansluiting is? Hoe lossen we dit op.Ā  hij is pas 18 en wifi om contact te kunnen hebbende andere en schoolwerk te kunnen doen is erg belangrijk. er is n actief abonnement bij you phone afgesloten.

De blauwe kabel is van Open Dutch Fiber (ODF). Een partij waar KPN, maar ook YouFone geen diensten over levert. Als er verder alleen een oude telefoonaansluiting aanwezig is zal YouFone hier nog over DSL leveren. In het aansluitpakket van KPN zit eenĀ stekker zodat je het modem kunt aansluiten op deze aansluiting, of dit ook meegeleverd wordt bij YouFone weet ik niet.

Ā 

Hiervoor zou je contact op kunnen nemen met de klantenservice van YouFone, of even afwachten tot je het pakket ontvangt. Dit is meestal een aantal dagen voordat het abonnement in gaat. Dan kunnen zij dit nog eventueel opsturen lijkt me.

Ja, die stekker zit erbij. en we hebben m ook op dat contact ingestoken. Het telefoon stopcontact. maar t modem blijft op rood .Ā  Dus t pakket is er al . we hebben alles ontvangen van Youphone.Ā  En we zien op de gsm ook dat t signaal er is maar we krijgenĀ  dus geen verbinding

Ik vermoed dat YOUFONE jouw aanspreek punt is en niet KPN.

Je zal dus bij hun moeten melden dat dingen niet werken.

Dan zal er vanaf daar actie moeten worden ondernomen.

Hier is de Blauwe gasvezel van Delta die ze aan het leggen zijn.

Ā 

Ja, die stekker zit erbij. en we hebben m ook op dat contact ingestoken. Het telefoon stopcontact. maar t modem blijft op rood .Ā  Dus t pakket is er al . we hebben alles ontvangen van Youphone.Ā  En we zien op de gsm ook dat t signaal er is maar we krijgenĀ  dus geen verbinding

Ā 

Dat kan komen doordat de ingangsdatum misschien nog niet is ingegaan. Pas vanaf die dag zal het modem werken. Mocht het niet zo zijn, dan is zoals @Roos79Ā zegt YouFone inderdaad het aanspreekpunt in deze.Ā 

Hier is de Blauwe gasvezel van Delta die ze aan het leggen zijn.

Ā 

Ā 

Die is hier weer groen.. om het makkelijk te maken!Ā Bij mijn weten is ODF altijd blauw, KPN/Glaspoort oranje en Delta groen. Maar er wordt nogal wat overgenomen dus het kan soms wat afwijken.Ā 

Het internet is geactiveerd gister. We zien tsignaal ook staan bij de wifi signalen op onze gsm zooals ik al schreef. de.Ā  bevestiging vanm you phone dat t gister geactiveerd is hebben we ook. t gaat echt mis. in t huis. geen aansluiting

HoiĀ @Mandy VerĀ 

Morgen gelijk contact opnemen met provider Youfone, daar moet je zijn bij problemen met het aansluiten en activeren van het internet abonnement op het adres van je zoon.

Telefoonnummer Youfone:

• 088-222 9222Ā 

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

Youfone is de provider van je zoon, die moet zorgdragen dat het internet het werkenĀ op zijn adres.
KPN is hierin helaas geen partij, omdat het internet abonnement niet verloopt viaĀ KPN.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor je zoon!
Zeker ook omdat hij internet nodig heeft voor o.a. zijn school.

En Youphone zegt dat mn zoon bij kpn moet zijn.

Heerlijk weer dit. terwijl hij wel.al moet betalen.Ā 

Hij moet van Youphone 3 dagen wachten. Ze ' zien' dat er ' iets' is met de internetverbinding. Ja zo ver waren wij ook al. Na 3 dagen geen resultaat weer bellen. Ondertussen kan hij me niet bereiken. Zet ie steeds 5 min zn tel aan om even iets van contact te hebben. En daarheb je dan al 3 weken op gewacht.Ā 

ā€‹@Mandy VerĀ Misschien is het dan slim om te bellen met KPN?

Het forum kent een reactie tijd en is niet als een chat.

0800-0402 moet je dan hebben.

ā€‹@Mandy VerĀ Misschien is het dan slim om te bellen met KPN?

Het forum kent een reactie tijd en is niet als een chat.

0800-0402 moet je dan hebben.

Nee, zoon is geen klant van KPN dus KPN gaat niks kunnen betekenen.

Ā 

Youfone is de enige aanspreekpunt als meneer daar een abonnement heeft.

ā€‹@Ik_CombineerĀ Dat lijkt mij ook maar als youfone wat anders zegt?

Ā 

Gelijk een goede reden voor mij om niet voor een budget provider te kiezen.

Deze sturen je alle kanten op en in het weekend amper bereikbaar meestal.

Nogmaals ā€‹@Roos79Ā , de zoon van ā€‹@Mandy VerĀ is klant van YouFone en YouFone is dus het enige aanspreekpunt voor hun zoon.

KPN is hierin geen partij.

Ā 

ā€‹@Ik_CombineerĀ Dat lijkt mij ook maar als youfone wat anders zegt?

Ā 

Gelijk een goede reden voor mij om niet voor een budget provider te kiezen.

Deze sturen je alle kanten op en in het weekend amper bereikbaar meestal.

Al zeggen ze dat je de paus moet bellen met briefpost. De zoon van topicstarter is klant van Youfone en die zijn het aanspreekpunt. Uiteraard zal er wel een monteur van KPN langs moeten komen maar enkel Youfone kan die ticket aanmaken.Ā 
0800-0402 is het nummer van de KPN klantenservice, en de naam zegt het al dat het service biedt aan klanten van KPN. Dat is dus niet voor andere providers.

Nogmaals ā€‹@Roos79Ā , de zoon van ā€‹@Mandy VerĀ is klant van YouFone en YouFone is dus het enige aanspreekpunt voor hun zoon.

Ā 

Jij heb duidelijk niet Ć lles gelezen want dat zei ik dus eerder ook maar omdat de ts aangeeft dat youfone naar KPN wijst.

Ā 

Ā 

Jij heb duidelijk niet Ć lles gelezen want dat zei ik dus eerder ook maar omdat de ts aangeeft dat youfone naar KPN wijst.

Ā 

Youfone mag ook naar ziggo wijzen. Betekend niet dat je bij hun moet zijn. Enige wie kan zorgen dat topicstarter geen problemen meer krijgt is Youfone.

Het kan zijn dat Youfone levert over kabels van KPN Netwerk (dat is dus wat anders dan de provider kpn van dit forum). Maar ook in dat geval is Youfone het aanspreekpunt, want met hen heeft de zoon van TS een leveringsovereenkonst gesloten. Youfone kan en mag zich niet achter een kabelboer (Delta, KPN Netwerk, ODF of wie dan ook) verschuilen maar moet gewoon goede service verlenen. Doen ze dat niet dan kun je de overeenkomst laten ontbinden wegens wanprestatie. Maar misschien is daarmee dreigen al genoeg om ze in beweging te krijgen.Ā 

Ā 

Ā 

Daarom schreef ik ook nogmaals ā€‹@Roos79Ā šŸ˜Ž

Ik weet niet hoe dit soort gesprekken gaan maar ik kan me voorstellen dat een medewerker van youphone zich laat ontvallen ā€˜wij zijn weer afhankelijk van KPNā€™ en dat het dan zo geĆÆnterpreteerd wordt dat je KPN moet gaan bellen.Ā  Ā  Ik speculeer hier.Ā 

FEIT is inderdaad ā†’Ā service op ISP diensten regel je altijd met je eigen ISP.Ā Ā 

Reageer