Skip to main content

Beste KPN,

Aankomende vrijdag gaan wij verhuizen! Het overzetten van KPN Internet en Televisie naar ons nieuwe adres ging via jullie klantenservice zeer soepel. Echter, we zijn er vandaag achter gekomen dat er in de meterkast in ons nieuwe huis helemaal geen internetaansluiting te vinden is - en dat maakt de ‘plug en play’- overstap erg lastig. Na wat gechat en gebel met de klantenservice hebben we een afspraak gemaakt met de monteur, maar dienden we ook een aanvraag te doen bij mijnaansluiting.nl. Op hun website hebben we bij KPN een offerte aangevraagd. We schrokken echter van de daadwerkelijke aansluitingstermijn, pas in week 10 van 2020 zou dit geregeld kunnen worden. Dan zitten we dus tot dan zonder internet/tv - wij vragen ons af of dat echt zo lang gaat duren? Zo ja, zijn er misschien noodoplossingen mogelijk zodat we niet onze databundels hoeven te vergooien? We horen het graag. 

Met vriendelijke groet,

Rick en Maaike

Hoe hadden de vorige bewoners internet dan?


Oud vrouwtje in een oud huis. Had geen behoefte aan internet.


Beste @RickVeenendaal, welkom! Waar je al tegenaan kan lopen met zo'n verhuizing.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Is er wel een afspraak met een monteur gemaakt? Als je internet op dat adres aan kunt vragen, dan komt het meestal wel in orde met het installeren door de monteur. Ik kijk in ieder geval graag even met je mee. 


Bedankt voor je snelle reply Marcia! Ik heb de gegevens aangevuld en er staat inderdaad al een afspraak met de monteur op 17 dec. Zou echt fijn zijn als het allemaal meevalt :)


Top! Ik heb even gekeken en wat ik zei, klopt inderdaad. Je hebt een bestelling kunnen doen, dus de monteur gaat dit voor je in orde maken. Mocht het zo zijn dat er inderdaad geen aansluitpunt vindbaar is of dat deze niet te herstellen is, dan wordt er vanuit de monteur iemand anders aangestuurd. Jij hoeft hiervoor niets te doen. Zou het zo zijn dat het aansluitpunt stuk gemaakt is o.i.d. en daar komen kosten achterweg, dan kunnen er kosten voor in rekening gebracht worden, maar dit wordt altijd van te voren vermeld.


Had dat oude vrouwtje wel een vaste telefoonaansluiting? Dan zal de KPN aansluiting een "varkenssnuit” zijn in de woonkamer. Daar kan je gewoon met een 4-pins telefoonstekker (bijgeleverd) de Experiabox op aansluiten. :wink:


Bedankt voor je tip Peter! Echter, het huis is gestript en opgeknapt door meerdere aannemers. We hebben het hele huis doorzocht op telefoon-/NF/FTU of ISRA aansluitpunten… niks gevonden!


Vrijwel altijd verdwijnt de KPN aansluiting bij een renovatie. Zo ook bij de verbouw van mijn huurflat jan. 2014. De Ziggo doos was wel weer netjes gemonteerd. Die staat wel in het bouwbesluit.
Helaas lijkt KPN het wel best te vinden dat zij ontbreken/verdwijnen omdat het niet in het bestek (bij bouw/verbouw) staat.

Terug naar binnen brengen kostte me toen € 75. Geld dat bespaart had kunnen worden als ook KPN (DSL/glas) in een bouwbestek zou staan. I.p.v. alleen de coax aansluiting.

Eigenlijk belachelijk.


Ha @RickVeenendaal, hoe staat het ervoor? Is de monteur gisteren geweest en is het gelukt de boel aan te sluiten?


Hoi @Marcia_ , de monteur heeft het gister helaas niet kunnen fixen. Zo direct komt het ondergrondse team van jullie om kabels te leggen en zo hopelijk wifi te realiseren 


Ach, wat geen gedoe! Is het ondergrondse team al geweest? Hoe staat het er nu voor?


We hebben eindelijk internet!


Heel erg fijn! Gelukkig ruim vóór week 10 😉. Ik wens jullie veel plezier van onze diensten!