Ik ben recent verhuisd en heb de installatiehandleiding gevolgd voor de KPN box 12. Qua aansluitpunten vond ik in mijn huis/meterkast enkel een UTP wanddoos, dus daar heb ik de modem mee verbonden. Resultaat: wifi staat aan, maar maakt geen verbinding. Het lampje voor internet blijft knipperen. Een medewerker v/d klantenservice zei dat die UTP doos 'niet de hoofdaansluiting kon zijn' en dat ik mogelijk een ISRA punt zou moeten laten installeren. De UTP doos staat echter gewoon in het installatieboekje; bovendien kan ik me niet voorstellen dat de vorige bewoners geen aansluiting hadden. Heeft iemand meer inzicht hierin?
Kan je een foto delen van de mogelijke aansluiting.
kpn gebruikt een blauw kabel vanuit de grond.
Die in de meterlast of in de woonkamer binnenkomt.Â
Beste Maikel,
Dit is een foto van de UTP doos in de woonkamer waar ik de modem nu aan gekoppeld heb. Volgens mij komen de kabels via de muur mijn woonkamer in (eerste verdieping, appartement). In de meterkast heb ik geen blauwe kabel gezien.
Â
Heb je toevalling ook de rechter poort gebruikt.
Het kan even duren tot er iets gebeurt 10a15min mocht er signaal zijn.
maar gezien de foto is die geen kpn aansluiting.
heb je in de meterkast ook niet iets wat hier op lijkt. Â
Ik heb de rechterpoort ook geprobeerd, daarbij gebeurde hetzelfde. Internetlampje bleef knipperen. In de meterkast zitten helaas alleen de schakelaars voor gas, elektra etc, niks wat lijkt op de aansluitingen in de installatiehandleiding
Mogelijk dat je bij de beneden buren kan navragen
waar zij de aansluiting hebben.
de utp wandcontactdoos moet ook ergens uitkomen. Mogelijk dat daar ook iets van kpn of ziggo zit.
Zit deze kabel wel in de rode WANpoort ? Anders heb je geen internet.
Laat anders even een monteur komen die een israpunt gaat plaatsen ​
Je kunt het beste even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.
Je kunt ook bellen met 0800 0402 en in dit geval heb je dus geen diensten (internet e.d.) dus moet je zeggen: Ik heb geen diensten, dan wordt je vandaag wel te woord gestaan, ondanks dat het een 'zondag' is.
​
Over het hoofd gezien ​
Maar dan to​
Hi ​
Â
Deze wandcontactdoos is zo te zien niet door KPN zelf ooit geplaatst. Hier zit een UTP kabel in afgewerkt die ergens naar toe moet gaan in het pand. In de meterkast zit niks gaf je al aan. Dan vermoed ik dat dit naar een ISRA 20 gaat. Dit is een aansluiting waar meerdere klanten op zitten in het pand. En aangezien het modem niet online komt zit jouw kabel daar niet goed op afgewerkt, of ligt het probleem wellicht buiten. Mijn advies zou dan ook zijn om hiervoor een afspraak te maken met een monteur.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.