Skip to main content
Antwoord

Geen ipv6 na herstarten of het de volgende dag aanzetten van PC

• January 5, 2025
  • 2 reacties
  • 103 keer bekeken

Windows 10 64Bit

Experia Box v10 - V10.C.24.10.01

Beste,

Ik heb een probleem over het gebruik van het ipv6 verbinding dat vaak niet werkt, ondanks dat het bij Overzicht in het Experia Box wel aangeeft dat ie actief is inclusief ipv6 adres.

Wanneer ik het Experia Box herstart dan werkt het wel op dat moment. Echter sluit ik me pc af en morgen weer aan of ik herstart het dan raakt het ipv6 verbinding verloren op een of ander manier terwijl het wel aangeeft dat ie actief is zoals ik al aangaf.

Is er iets wat ik kan doen via Experia Box dat ie het wel gewoon behoud? Is het software up to date dat het daar misschien aan ligt? Via het Netwerkcentrum van Windows zie ik wel netjes alle adressen aangegeven. Echter wanneer ik het test dan is het niet actief/niet in gebruik.

Mijn pc is bekabeld rechtstreeks naar Experia Box. Via wifi werkt het ipv6 wel altijd.

Als iemand een oplossing weet of een advies zou ik het zeer waarderen.

Bedankt alvast.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@RafaSilva, welkom op onze community. Dit is een bekend issue met dit modem op het moment. Je kunt via de webinterface ipv6 ook uitzetten zodat alle apparaten een ipv4 adres krijgen.

Houd de product updates vooral in de gaten, dit zal met een update opgelost moeten worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2025

Hoi ​@RafaSilva, welkom op onze community. Dit is een bekend issue met dit modem op het moment. Je kunt via de webinterface ipv6 ook uitzetten zodat alle apparaten een ipv4 adres krijgen.

Houd de product updates vooral in de gaten, dit zal met een update opgelost moeten worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Bedankt voor je reactie Thomas.

Op de update pagina zie ik inderdaad versie V10.C24.12.15 staan, mijn huidige versie is V10.C.24.10.01 dus dat zou betekenen dat ie geüpdatet moet gaan worden. Ik hoop dat het snel word uitgerold in ieder geval.