Skip to main content

Ik wil van kabelinternet naar internet via koperleiding, echter krijg ik geen abonnement afgesloten. In fourstack vind ik:

94 A

94 B

Nu woon ik op 94 A3 (of A03 in sommige systemen) en mijn buren op 94 A2. 94 A is eigenlijk onze gedeelde voordeur / deur naar trappenhuis. Kan ik dit laten aanpassen? Ik wil af van de kabel : (. 

 

Overigens loopt er een behoorlijke varieteit aan kabels het pand binnen, direct achter de voordeur, zie bijgevoegde fotos. Bij het vooroorlogse apparaat komen er twee kabels uit de grond, die gaan elk een kastje in waar er vervolgens weer twee uit komen. Bij het PTT kastje komt er 1 dikke kabel binnen en komen er twee uit (voor mij en mijn buren?).

 

 

 

 

Dit moet op te lossen zijn lijkt me, zeg ik als ervarings “deskundige”.
Als er genoeg lijnen binnen komen dan.
Van de bovenste foto vraag ik me af wat het is, maar zal geen functie meer hebben.
De onderste zal het wel zijn, je kunt ‘m even open maken en er ook een foto van maken, althans als je dat wil, het kan zeker geen kwaad, zeg ik als lezer/schrijver op dit forum.
En je kunt de uitgaande kabels aan de bovenkant volgen misschien ?
In dit soort gevallen kun je overigens er tegen aan lopen dat er meer huishoudens dan aderparen zijn in een gebouw, door het opdelen van gebouwen, van wie is de aansluiting dan ?
Heeft KPN daar een beleid voor ? Dat kan wel eens lastig zijn, is hier ook al eens langsgekomen, op een camping bijvoorbeeld, de buurman geeft toestemming voor het gebruik van zijn aderpaar maar KPN wil dat niet, althans dat is wat me er van is bijgebleven.
Ik ken dit ook uit ervaring van een bedrijfsverzamelgebouw, maar gelukkig nooit een tekort aan lijnen meegemaakt.

Ik ben benieuwd naar reactie van KPN.

Heb je de persoonlijke gegevens al ingevuld in je profiel ?


Hi Kees, 

 

Persoonlijke gegevens ingevuld, en polshoogte genomen in het kastje. 

Er komen 4 paar blauw-wit binnen

Er gaan 2 paar blauw-rood naar buiten

 

Daarna kan ik het slecht volgen vanwege het hoge plafond. Her en der verdwijnt er iets in een muur of plafond. Ook komt er bovenin het trappenhuis 1 kabel uit, die in een mini-ptt cirkelvormige unit gaat, waaruit dan 1 kabel naar mij gaat en 1 naar mijn onderburen. Het lijkt er iig op dat er genoeg lijnen binnenkomen.

 

Ik heb overigens ook getracht de spanning te meten tussen de aderparen maar ik mat niets. 

 

 


Aha, ik zie een goede zelfwerkzaamheid, niet onhandig in dit bedoel ik, mooi.

Ik kan het op de foto nog niet helemaal zien maar ik ga op jou af.

Spanning op de lijn meten, da’s een goeie, maar lastig, bij een analoge lijn ging dat goed, daar kon je ook nog een optater van krijgen als er iemand opbelt, maar bij DSL weet ik niet wat je zou moeten meten.

Een gedachte hier over van mij, het zou mooi zijn als men vanuit de centrale op de ongebruikte lijnen een signaal gever zou zetten met een identificatie, dat zou het zoeken naar de (juiste) lijn een stuk eenvoudiger maken.

 

(NB, waarom wil je van je kabel af, ik kan me d’r iets bij voorstellen, ik heb zelf een zeer slechte ervaring opgedaan, maar dat is al weer lang geleden, maar zo ben ik wel bij DSL uitgekomen toen, maar nu al weer over op glasvezel.)


@Jc112 Welkom op het forum. Goed dat je zelf al een groot aantal stappen hebt gezet! Als ik je informatie er bij pak en in onze systemen ga kijken dan zie ik inderdaad dat het adres wel beschikbaar is in de BAG, alleen niet in KANVAS. Ik zie echter wel een leverbare snelheid terugkomen, dus er kan wel een aanvraag gedaan worden die dan via onze backoffice zou lopen. Het zou in dit geval iets langer kunnen duren dan gebruikelijk voor wij signaal kunnen leveren.

De maximaal leverbare snelheid op het adres is ongeveer 100 Mbps downloadsnelheid en 16 Mbps uploadsnelheid. Ik kan je hiervoor laten terugbellen door een collega mocht je dit prettig vinden. Maar je kunt ook bestellen via deze weg, bellen naar 0800-0402 of een chat starten via onze website. 


Hallo Rutger, 

Ik heb inmiddels een abonnement aangevraagd via online.nl op nr 94A (zonder suffix). De klantenservice aldaar heeft me beloofd dat hierop geleverd kan worden.

Ik neem even aan dat 94A de kabel is die nu wordt gedeeld door mij en mijn onderburen. Zij gebruiken die hele lijn niet dus dan ga ik ‘m claimen. Ik heb online.nl ook gevraagd naar een “test en label monteur” maar ze lijken niet zo happig op het sturen van monteurs (logisch gezien hun tarieven). 

Enig idee of dit gaat werken Rutger? Anders lijkt het erop dat er iemand (online.nl/ik/kpn) kosten moet gaan maken ;) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


@kees

trouwens, over het switchen van kabel naar dsl kan ik kort zijn :grin::  $$$

 

 


@Jc112 De gegevens die ik hier uit het systeem haal geven voor het adres zijn wel 94 A03. Dus of de aanvraag op het genoemde huisnummer goed komt bij de andere provider durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik kan alleen informatie verstrekken over ons proces, en in ons geval zou er een installatiemonteur komen die de zaken nameet. Al zal er bij een aanvraag bij KPN nog wel door de backoffice naar gekeken moeten worden. 


@Jc112 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Hi rutger, 

 

Ja dank, ik ga het proberen met online.nl. Zal als het allemaal geregeld is even een update plaatsen op deze plek.